Средната заплата на преподавателите в държавните висши училища е 1900 лева

В някои висши училища "се поддържат губещи специалности, губещи магистърски програми, каза министър Красимир Вълчев

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не думай. Щото за последно през септември миналата година, като видях фиша на сина ми, който беше старши асистент в университет, на него пишеше 820 лева. Бруто. В резултат, ключовата дума в коментара ми е БЕШЕ.

Ей "доцентчета" , изтрили сте ми половин час писанье ..Що ли не ви поздравя съ любимите фрази на "ДОКТОР ХОНОРИС КАУЗА" - сТОЙКОВ.

към медиана на заплатата така ще лъсне истината.

Да, бе, ей сега. Ти нещо друго не искаш ли? Примерно модата да дадат...

Когато лъжат много обичат да боравят и "инструментариум" като "средна" заплата, "средна" пенсия и прочие "средни" простотии!!! Като не им показва "среден" пръст народа, така ще е!!!

Червена Кучка лае от зори, а керванът си върви и от злобата голяма от устата капе пяна диагнозата е ясна кучката червена е просто бясна, а глутницата много гладна затова е толкоз гадна всеки умен туй го знай то не става само с лай!

Министърът да направи по-задълбочен анализ. Несериозно е да коментира средна заплата. Популистко. Сравненията му са унизителни. Научните изследвания са за сметка на личното време и личните средства на преподавателите. За да публикуват - плащат такса на издателството. Ако е в друг град или държава -плащат лични средства. Отчитат и заплащат се само часовете за преподаване, без всички други несвойствени за преподавателя задачи. Преподавателите създават учебно съдържание, а учителите само го преподават. Издаването на учебници е трудоемко и скъпо, но поради невъзвръщаемост е дарителски и идеалистичен акт. Преподавателите наваксват пропуските на учителите и родителите. Още ли мислите, че преподавателите получават много срещу малко? Може да се продължат аргументите, но който има понятие-ще разбере, за другите -няма смисъл.

Закривайте 75% от местата в университетите! Алабалистики са и думите за училищата. Всичко е боза...

Преподавателите обезсърчават учащите за специалностите, за които са се записали и прикрито насърчават преписването заради заплащането от държавата на бройка студент. За свое оправдание казват, че студентите са глупави и затова нивото е ниско, а не защото те не могат да преподават или материала им е на 10+ години. Нивото на презентациите, с които обучават е много ниско, като т.нар. преподаватели са директно излезли от университетите, без или с минимален практически опит. Доста от тях не знаят как да работят с компютър и карат колегите им да им вършат работата. Поради подобни причини заплатите им трябва да бъдат строго намалени.

Бах мааму, значи 50 седмици на година по 5 раб. дни равно на 250 раб.дни , сложи и 50 дни празници ,остават 200раб дни.И какво излиза че преподавателите работят по час и половина на ден за 1900 лв. на месец , даскалите в средното 3часа и половина за 1100 лв.Браво бе и аз искам да съм даскал.

Като ти гледам блестящите умозаключения, дори за даскал във възпитателен интернат няма да те вземат.

Много им е! 100% от завършилите магистратура не знаят как се изчислява обем на кълбо. Не знаят колко континента има, нито имената им. Не знаят колко океана има, нито имената им. Електроспециалностите пък изобщо не хващат връзка между диаметър на проводник и сечението му. Примери милион мога да дам, ама самочувствие заради висшето си образование вадят до небето.

то изобщо не е задължително проводниците да имат диаметър, затова при тях главният параметър е сечение. И материал от който са направени. Какъв е диаметърът на проводниците на печатната платка, ве многознайко? А на интегралната схема? Какъв е диаметърът на правоъгълника, дето е най-подходящото сечение за намотка на трансформатор? Аман от интелектуалци с мнение

Не те знам какъв електроспециалист си, обаче веднъж не си изпуснал пълен член или си го лепнеш на допълнение, каквато е масовата практика. Егати дъжавата, щом инженерите сме с най-високата езикова грамотност, а юристите, които уж влизат с БЕЛ щяха да напраскат "какъв е димаметърА на правоъгълникЪТ" без да им мигне окото.

Ами защо тогава България е най слабата икономика,след като има толкова професори,доценти,студенти ми е чудно и странно!

Защото през последните 30 години купуването на дипломи стана масова практика. И вече голяма част от преподавателите и управниците ни са с купени дипломи без знания и подготовка. И после се чудим защо сме най-неуредената и най-бедна страна в Европа. И още нещо - Бойко лично се занимава с проблемите на полиция, таксиметрови шофьори, превозвачи, миньори. Някой да е чул да се занимава лично с проблемите на преподавателите от висшите училища, инженери, учени, творци на култура? Интелектуалните професии са много подценени у нас но от прости и корумпирани управници (тук не визирам само ГЕРБ) какво друго да се очаква.

За Вас Свинското, за нас зелето или средно ядем свинско със зеле! Защо ли няма млади асистенти, защо техническите специалности са губещи? Мериджей

Защото няма пари за лаборатории и се преподава от времето на дядото на компютъра по програми, натъкмени от прабаба му! Защото се назначават всякакви роднини и "заслужили" да преподават, като не се спазват никакви елементарни изисквания към способностите и квалификацията им...защото всичко е като навсякъде в милата ни татковина! Вижте какви некадърници ни управляват, пък какво да говорим за по-ниските нива! Пълна трагедия!

Основната заплата за моята длъжност в селския ВУЗ е 1313 лв. Наднормени часове - по 2.70. Ректорът и приближените - милионери и хилиардери. Но имаме видни студенти като онова Дебелян и докторанти като Гешефта...Октоподът на Катани ряпа да яде!

Каква средна заплата от 1900лв го гони този..... защо се изказва толкова неподготвен. Заплатите в университетите станаха по-ниски от тези в училищата.....и защо да не се сравняват? Не е вярно и изказването за натоварването и часовете.

Да вземе някой преподавател от университет да си покаже фиша от заплатата ли?

НЯМА ВЕЧЕ МЛАДИ АСИСТЕНТИ.

Georgie

В колценторвете мйекащи студйенти изкарали едно-две лета в Америка, взимат по 2000...

Колкото порастват децата ми, толкова се увеличава и разочарованието в образователната ни система. Училището го преглътнахме, въпреки влошаването там има герои, ГЕРОИ, които не се отказват да изпълняват мисията учител. Лошото е, че се срещат много малко такива в по-младият сегмент. Изненадва ме обаче държанието на университетските преподаватели. Ясно е, че и там има хора, за които парите не са най-важното, но мисля, че сбърканото във Висшите училища е манията за величие, която е водеща. Интересът не се поощрява, сече се и сухото и суровото, идеята някой нещо да научи от някого е сведена до минимум. Даже не мога да разбера какви специалисти се опитват да подготвят, папагали, измамници или ...? В крайна сметка и там богът е пари и много работи са далеч от образованието и близо до търговията. Знаете ли някоя страна, в която има само търговия?

Прав е Вълчев. Всички физически и химически факултети са за закриване понеже са губещи. Политика. Той знае много.