Коментари - София остава без таксита, хиляди шофьори се отказали за година | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Аз като шофьор на такси от няколко години в UK с uber и bolt, мога да кажа, че това е революция в сектора, знаеш кой, за колко, нямаш право на кешови плащания, да не говорим, че е много по-бързо и за шофьорите и клиентите да се намерят един друг, предстои ми скоро да започна да карам такси в България, но тук понеже живеем в демокрация uber и bolt са изгонени, жалко за тази прекрасна държава, че не успя да се отърве от комунизма.

Оди пеша, бе

Някой да е виждал в БГ такси за кое о можеш да заплатил с карта? Щото аз не съм, 80%неграмотни и наобразовани бакшиши, времен е да сё въведе психов тест преди започване на работа, и задължително диплом за средно образование. Кой о не му отърва работа в Европа и а достатъчно.

Аз ползвам, ТaxiMe, сложила съм дори карта на профила ми така дори няма нужда да я нося в себе си, автоматично отдържат парите от там. Иначе съм чувала и за други таксита че може да се плати с карта

Колко много злоба и простотия у нас. Всичко, което ни се случва си го заслужаваме

Хич да ги няма ,не говоря за всички,има и нормални,но 80 процента са крадци.От автогарата преди време попитах един колко ще струва до летището.Каза 15 лева.но като стигнахме цената беше почти тройна 40 лева.това какво е не е ли кражба.нямах време за разправия защото бързах.но от тогава не съм и помислял за такси и не искам да ползвам транспорт има достатъчно.

Тия прости селяндури да се махат от София, до мъкнали се от село дерсъ като за световно и са некадърници. Да си ходят да копаят на село. В София има транспорт и няма кой знае каква нужда и от тия рантутняци. И нещо важно таксита следва да се управляват от професионални шофьори.

Да си заминават :) Когато го слагат квадратен на клиента е добре обаче няма пълно щастие. Имам доста познати лъгани от таксита. Моята случка преди няколко години беше следната. Хващам 1 такси от НДК до Люлин да си взема колата от сервиза на един приятел. И тоя убавец ми вика 42лв НДК Люлин? На мен лесно ми пада пердето и му казвам давам ти 15лв и изчезвай докато не си изял шамарите. Седи и ме гледа като насран.. е добре де защо не викна Куките примерно да ми направят проблем, че не искам да платя?

Кух си ти, защото не гледаш къде се качваш! Просто си тъп!

Ето това е една прекрасна новина най накрая да намалеят циганите бакшиш,миризмата в разбитите им коли и дано услугата придобие европейски вид в което много се съмнявам.

Божеее, откъде да започна? От 15 години съм вързан с таксита та. Сервитьор съм, няма как. Прибирам се в 3,4 часа през нощта. Ми то мрънка е, бавене, миризми, клюки, цигари.... Ужас! Ако не ми беше такава работата НИКОГА нямаше да ползвам такси. Един пък искаше да ме изхвърли от колата, защото мириша на цигари. Викам :*Сори, сервитьор съм". Лелеее, кво ми чуха ушите.... Думи нямам!!! Вие сте долно алчно, нечисто плътно, и гадно племе!!!

Ама,баш ми дреме че София щяла да остане без таксита.

При свободен пазар, кой им пречи да си правят цената? Не разбирам.

Общината, общината налага граница на цените

Карам такси в неголям град,много от нещата,които се казват за професията са верни,аргументите и на другата страна са основателни,но искам да попитам вие драги клиенти с какво сте по добри ,какви ли не падения съм виждал,возим ви пияни,заляни ,с чужди мъже и жени,дрогирани,аз лично не пуша и не давам да се пуши,но много се държат като свине,цапатт,мацат,мислят ,че като дадат пет лева и могат да ползват таксито за тоалетна,такива директно и културно биват сваляни от колата.Замислете се и в най благородните професии има мърша,но кои сте вие да съдите,трябва да сте идеални,всичко е до възпитание и ценностна система

Тарикатите копърки, борците за 'стинки, години наред "помпаха" клиентите си, вдигнаха цените на услугите такси превоз и най-накрая се самонае*аха с последното повишаване на цените си. Всички пътници на таксита избягаха при Максим. Фирмите таксиметърджии имат най-голяма вина с безумните си такси и цени. Духайте си сега на ауспусите на колите си.

Абе олигофрен,цените на такситата не са вдигани повече от десет години! Хората за това спират да возят цървулите като тебе, защото след това колата смърди на пръч,а ти се возиш за стотинки.Купи си кола,поддържай я ,плащай хиляди такси и ремонти и карай другите пръчове за 77 ст на км.Ама няма да го направиш, щото няма да ти излезе математиката.Затова сега цървулите ще се возите на рейсчето.

Това е добре. Защото 6000 таксита за София бяха почти двойно на тези в Париж. С още 1000 да намалеят до 2000 и ще ок. Човек вече има достатъчно избор - електромобил, тротинетка, градски транспорт. Аз лично такси ползвам единствено до летището и чат-пат пиян след бар. Важното е тези, които останат да са възпитани, да спазват правилата, да са ваксинирани, без дим и чалга.

Ще си дъна чалга колкото искам

Пиян с метрото или рейсчето, такива като теб сме ги виждали, говорят а като трябва да плащат си броят стотинки те! Избива сметката от заведението! Смотаняк!

Пълни глупости, че няма таксита и се чака по един час. Всеки ден поръчвам през приложението на една таксиметров компания и съм чакала максимум 5 мин в час пик. Нямам против да дигнат цените, но само ако предлагат качествена услуга. За съжаление в момента само една компания е на ниво. На повечето компании автомобилите са пълни таралясници, а шофьорите даже не желая да ги коментирам.

Абе не им е лесно на таксиджиите. Нека малко увеличат цените. Който се вози на такси, пак ще се вози. Има всякакви от тях, повечето са ок, доста са много услужливи ! ..за разлика от таксиджиите в Бургас..по време на сезона някои са доста неприятни...

в София. Преди шест години трябваше да летя до друг континент. В Младост съм, но за метрото трябва да повлача големия куфар - не е сделка. Обаждам се на една от големите компании 912нещоси- "След 7-8 минути е пред Вас". Чакам -10 Минути., 15 минути-звъня - "Сега идва". След още 15 минути се обадих да го откажа, при което не ми вдигнаха. Тръгнах пеша към метрото. След още15 минути ми се обадиха че са на адреса. Закъснях с 10 минути за чекиране и за мой късмет и самолета бе закъснял с половин час и ме пуснаха. Иначе игричките на таксиметровия шофьор дето попът вероятно е качил друг клиент щяха да ми излязат към 1500 ( хиляди и петстотин) лева. От тогава с тия софийски пишман тарикати НЕ СЕ ЗАНИМАВАМ. За повечето места вече има метро. Жалко само, че премахнаха нощните автобусни линии.

Бакшишите , да се качват на камиони да въртят по 15-20000км на месец да спят в кабините на пътя , да ядът сух хляб , да се къпят по бензиностанциите срещу заплащане и ще вземат по 2000-2500 евро чисто и това в период поне на 3 месеца , сняг, студ дъжд в кабината !! В ЮК търсят поне ....100 000 шофьори на ТИР , да заминават , като ревът за пари ...бачкане NON STOP !! Качили се на 20 годишни "Кашлици" и те,... под аренда и искат ПАРИ,, ама да са си в Софето,....еми,.. ще го духате !! ;)

Ползвам таксита редовно! Всъщност в града вечер се движа почти единствено и само с таксита. Но това нашето не са таксита. Може да са жълти коли с шофьори, но не са таксита. Нямате си и представа на какво съм се нагледал. Най-обичам да спре такси и шофьора да ме пита "За къде си?". Да не би да "се набута" с някой къс курс. На такива директно им затварям вратата или им казвам "За Люлин/Младост/Надежда/Парадайз" и спирам където ми е удобно. Обичам да им гледам нацупените физиономии. Веднъж един направо ми направи забележка защо съм "лъгал за курса". Другото е телефоните - обаждаш се и... от умрял писмо. Нито идва кола. Нито някой ти казва да не чакаш. Рекорда ми е половин час. След това излязох и си хванах такси на близката улица. Цяла вечер не ми се обадиха за кола. И накрая, услугата. Качваш се на някакъв таралясник. Колата мирише на цигари, шофьора - на пот. Или обратното. Почва да мрънка, света му е крив. Това за държавата отделно. Кара или като Шумахер, или като на погребение. Не познават София ("Това къде е?"). GPS-ите са екзотика. Разчита се на карти, лупа и фенерче. Да не забравяме и "страничните доходи" - доставка на дрога и превоз на проститутки. Предлагали са ми и двете. Един дори много настояваше да си взема някаква визитна картичка на клуб и да кажа, че той ме пращал. А на същия тоя таблото му беше като книжарница - цялото във флайъри и лепенки, познайте на какво. И тези имат пренеции за цени?! Добре, ще вдигнем цените. И аз мисля че са ниски и е крайно време да се въведе минимална такса от 5 лева с включени в нея 2-3 километра. Т.е. качиш ли се на такси и 500 метра да те превози, по-малко от 5 лева няма как да ти излезе. ​ Обаче какво става с услугата?! Ако клиентът не слезе до 5 мин от пристигането на колата, таксито е свободно, а на телефона на клиента се начисляват 10 лева, които се включват във следващата му сметка за телефон. А ако не дойде кола до 15 мин? Тогава? Има минимална такса от 5 лева, а ако шофьор откаже курс си губи разрешителното за 1 месец. Или? Цените на километър се качват с 50%. А с колко се качва качеството на интериора, превоза и културата на шофьора? Или иначе казано - господа, таксиметрови шофьори, айде първо си изчистете двора, преди да въвеждате билети на входа! А дотогава ще се обаждам на три телфона за един (или съседен) адрес. Ще лъжа за дестинацията (много кълват на "Летище София"). Ще давам точно пари. И въобще ще играя по вашите правила - с тарикатлък и пениз. Но и никога няма да давам по-малко от 5 лева, независимо от разстоянието. Ще оставям бакшиш на културни шофьори, дори и в малко неугледни коли. И ще избягвам фирми 91119 и 91999, защото не идват на адрес (идеален център със синя зона) и не спират на улицата. Хайде със здраве!

Много интересна тенденция. Колите поскъпват, горивото поскъпва, токът и той, такситата намаляват. С една дума - варят ни бавно като Жаби във вода. Това , което ни казват е: няма да имате коли, няма да се движите. Ще стоите вкъщи. Ние ще ви контролираме.

Не, това което ви казват е ходете пеша, карайте велосипеди и ползвайте градски транспорт. Вместо да има оплаквания за това, че става по-скъпо и неудобно придвижването с автомобил, питайте, защо няма условия за по-ефективно придвижване с велосипеди и с градски транспорт.

Мотиката и на нивата! Качило се секое на кола и писка!?

Време е да свалят цените, заради това нямат достатъчно работа. Както и заради ограниченията налагани от учителката невиждала голям град.

Тези журналисти са много зле! Те не разбират значението на думите, които употребяват! Професията на шофьора не е НЕДАЛНОВИДНА, което значи, че не може да се предвиди, а НЕРЕНТАБИЛНА, което значи, че не носи приходи, не си струва.

-Ало, сервитиор, 3-ма швепса. -Какви да бъдат? Бели или жълти? -Няма смисъл...

Няма страшно, има предостатъчно прилив на бъдещи софиянци

Ако не ме лъже паметта - имаше едни времена с по-скъпо гориво и по-ниски цени на такситата. Какво се е променило, че на сегашните по-високи цени и по-евтино гориво почнали да са недоволни.

Като при всички останала - не им стигат парите за ежедневно оцеляване... Сметките растат, храните растат, облеклото расте. Ако не си забелязал, че оставяш повече пари в магазина или при плащането на сметките, значи си обикновен лентяй, който още живее при мама и при тати и най-вероятно виси в социалките или чатка безмозъчни електронни игри.

Нищо му няма на counter strike 1.6 , моля без да обиждаме игрите, тенис на маса и други там подобни хобита

Как за ти обясня, че на една "безмозъчна игра" имам над 15 000 часа, фирма за 500 000лв, да не забравяме, че съм и наркоман- пуша трева всеки ден. Споменах ли, че след седмица навършвам 28?

ама много простотия, злоба и некомпетентност в коментарите. българина плюе всичко и всеки наред. не си ли дават сметка че това е услуга, която ползваме всички, повтарям всички - дали спорадично или постоянно услугата се ползва вкл. и от тези ръсещи жлъч тук. зад тези шофьори стоят семейства, деца, разходи и т.н. то не може всеки да работи в администрация и да е "IT" специалист и да си седи на топличко.

Много е просто - има търсене-има предлагане. В момента предлагането е повече от търсенето, и ако "услугата" не се подобри драстично във всички параметри - няма да повиши търсенето. Пазарна логика. Още преди 3 години се отказах от "услугата" ви - след като 10 (ДЕСЕТ) поредни пъти не ми дойде кола на адрес. Щото за вас курс Лозенец - Център е преебавка Мен ме дразни как трябвало да се вдигнат цените че на шофьора да му остават чисти 1600 лв/месец (това след като плати лизинг, гориво, данъци и т.н.). Алоо, в София 60% от хората могат само да мечтаят за 1600 лв/месец чисти. Така че, ако не ви изнася - свободни работни места колкото искаш - и то в близки дейности - куриери, разносвачи на храна, международни шофьори и т.н.

Тоя с минуса - кое не е вярно в това дето е написал колегата?

нещо сте се объркали в комантарите си, като си мислите че съм заинтересован лично по някакъв начин от този бранш. забелязвам тенденция обаче за агресивно и грозно говорене по отношение на различните браншове от АНОНИМНИ коментатори, криещи се зад екраните - ресторантьорите били долни, таксиметровите шофьори също и т.н. всеки ходи на заведения, вози се на такси и ползва всевъзможни услуги, които за него са недостоини за работа.

->1 Що, ти да не би да не си анонимен? Човекът е казал какво го дразни в таксиметровите услуги - кое не е вярно?

Ходи вози ти царвули като теб за 2,29 и може ли 4 човека да ни излез е по 0.50 ст

Сори, но иди се повози на такси в друг град, (но да не е морски ) и пак ще си говорим. Защото ако в Пловдив половината ми пътувания са с такси, то в София трябва да ме заплащат с пистолет за да се кача в такова. И проблема не е в колите, а в шофьорите, половината имаш чувството, че вчера са ги пуснали от затвора или че утре ще ги приберат там. Отделно са циганите, въпреки че сред тях съм срещал и свестни, възпитани и чисти шофьори.

Що стана веган, исках нещо модерно, но за оедераст ме ми стискаше...като не им изнася защо си боядисват колата жълта, Къде са те къде са IT, помисли за преброяването, кой нормален би станал преброител...

"Затова и професията е станала недалновидна, обясняват шофьорите." Искали сте да напишете "нерентабилна", "неперспективна"? Иначе метрото е много удобно, също и трамвая. При този натоварен трафик по пътищата, както и на шофьори, сменящи лентите , когато и както им скимне, по-добре е да не са кара кола в града.

Идеално. Това означава няколко неща: -градският транспорт се развива и хората започват да го предпочитат -по-малко жълти нахалници, които си мислят, че винаги са с предимство -ще има конкуренция при тях и разни тъмно бели от ромски произход без книжки по пътищата ще бъдат избутани

А що не пуснат UBER. А да мангалите ще останат без работа щото ние сме големи либерали.

"мангалите" и сегакарат таксита. Какво ще им попречи да карат и в юбер? Нищо.

Първо, 6000 са много за София. Разумната бройка е 1000, тъкмо ще се отървем от оръфляците - бакшиши. Второ, "големите" таксиметрови компании печелят от лизинга и от "оператора", не от пробега - там всичко остава за тариката - бакшиш. Затова един спомена че колата му струва 70 000 лева - да, на него ще му излезе толкова, иначе струва 35 000 лв. Повечето от тях са тотално неграмотни и не познават добре града - само навигацията ги спасява (то и навигациите са едни ... има една хубава, българска е, но струва между 30 и 50 лв / година и изродите не щат и това да плащат!) Третото което е важно - Закона за движение по пътищата за тях е пожелателен и важи само като направят ПТП. Това което може да се направи е - разрешение за използване на бус-лентите (само ако са с клиенти), забрана за навлизане в някои зони в час пик, забрана да отказват къси курсове, законово задължение за вземане от адрес до NN минути, независимо от дължината на курса, изрично изискване да минат на ел. автомобили и т.н. И да - като им е скъп метана - да минат на електромобили... На стоянките могат да им сложат колонки за зареждане и са готови.

Ясно. Сега ще се увеличат обирите и кражбите. Шишо Бакшишо ще се преквалифицира в подобаващ на интелекта му таксиджийски труд.

И по добре. Жълтите щайги само пречат.

Голем праз.

С този скъп метан при разход 13ст/км прави повече от 10км само от началната такса и въпреки това отказват кратки курсове. Курс от 5лв им е малко, а там приход от километър е по-висок.

ама пробвай да им го обясниш, Повечето са си чоплили носа в час по математика.

Най-после една отлична новина.

Това е нормален процес.Никъде в Европа няма толкова много таксита като в България.Тук всеки мързеливец, бивш затворник и поми-р който не става за нищо става такси за да си лежи по цял ден в колата и да се изживява на шефче с реплики ''виж при колегата''.Свърши тая айде сега търбусите бакшиши които са голяма работа и трябва да им слушаш простотиите да видим кой ще им плаща да дават акъл и да изнасят речи на тема ''съсипаа я таа държава''.

От пазара "Красно Село" до басейна "Спартак" вече няколко пъти НЕ НИ КАЧВАТ - късо им било!4 км. са им къси на тия вмирисани налъми!Да гладуват!

Стига бе? Че то това е разстоянието на Добрич по диагонал...

Де късмет, де, София да остане без таксита! Ами че то на 1,7 милиона живущи и населяващи софето се падат близо 2,3 милиона лични автомобила. Отварят се автогарите и ж.п. гарите за спиране на личен транспорт и готово. За спиране, не за паркиране.

Какъв лизинг на колите,бре - 9 от 10 коли са 10-15 годишни ВМИРИСАНИ кошници!Да фалират и да идва UBER!

И после 1000 лева лизинг за Дачия...

"Затова и професията е станала недалновидна, обясняват шофьорите.".................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

За "НАПЪТ"-ния журналист, предлагам една статия, да се образова малко - https://ibl.bas.bg/ezikovi_spravki/pod-raka-i-podraka-no-samo-na-pat/

goose

Когато думата „напът“ е наречие, трябва да се пише слято според правописния речник. Напът съм да се сдобия с нов телефон. От Правописен речник на българския език.

Не зная дали от бг-мама са ви изворите, но такава дума 'напът' не откривам в правописния речник - https://slovored.com/search/pravopisen-rechnik/%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D1%8A%D1%82

Пълна неистина Много са закривай

Енцикопледичен пример за фалшива новина. Така наречения фейк нюз. Така наречените журналисти не си правят труда да проверяват нито един факт. Просто повтарят или копи-пействат какво бил казал някой си. Дали е просто невежество или съучастие в акция за обслужване на нечии интереси всеки сам може да прецени.

А бе какво всички са седнали да съчувстват на тия миризливци.Нима в другити професии хората са по-добре.Ненаядоха се тия необразовани и мърляви бакшиши.По една права лопата-и на полето, да видят как се изкарват пари ! Аман от тия мрънкялници !!

А дано ама надали. Това е една добре организирана банда. Само мрънкат за облекчения от държавата. Поканете в Бг убер или негов аналог ама надали, нали сте ви се наши хора и контрола е повсеместен.

На вниманието на всички селяни, селянки,селяндури, селянчета и други подобни,дошли в града, услугата ,,ТАКСИ'' е ЛУКС, а НЕ е социална придобивка.

Аз съм ЗА, да станат луксозна стока като в Лондон, ама тогава и да има луксозно обслужване - колата измита и мирише на теменужки; шофьора избръснат ако не е с униформа , то поне с изпрани и изгладени дрехи , спретнат; преграда между шофьора и отделението за пътници; нормални обноски, без обиди и лични драми/изповеди; без неприлични оферти от всякакъв вид. Ей, такива НОРМАЛНИ за скъпите лондонски таксита неща.

Екстра и без това мразя теа мошеници!

Аз три пъти съм имал наистина нужда от такси и винаги са ме прецаквали още на ниво диспечер…..така че, чао. Няма да ми липсвате!

Майната им. Миризливи досадни римляни, с помпи в апаратите, и никога нямат дребни пари.

ако курса е кратък мрънкат, цупят се, шофират с яд, показват ти , че не си желан и ако може буквално ще те изсипят на улицата, щото им губиш времето

Заради таксиджийската олигархия (разбирай мафия) България забрани Uber и другите ride shares, сега - нямало таксиджии. Ми хак да им е...

А бе ти си бил много умен. Забраниха ги защото не плащат данъци. Но ти явно не разбираш от тези неща.

Те пък бакшишите са се убили да плщат днъци.

И руския клонинг на Юбер 08222 забраниха. Но за това не е прието да се говори. Долна жълта мафия!!

Да ходят пеш, бе!!!

така де, да си правят 10-те хиляди крачки :))