Застрахователна компания "Лев Инс" пуска на пазара нова услуга, която ще е в помощ на клиентите им. Става въпрос за услугата "помощ на пътя" и за хората само с "Гражданска отговорност" към компанията. Досега услугата бе само за тези, които имат сключено "Каско". Също така "Лев Инс" вече откри свои представителства в Италия, Румъния, Германия със спешни телефони за съответните държави. Целта на тези партньорства е да се окаже съдействие при възникване на ПТП в тези държави. На спешните телефони може да потърси помощ всеки един от участниците в инцидента. Ето какво разкри за новата услуга пред Dir.bg Симеон Иванов, който е Директор Автомобилна и корпоративна сигурност в "Лев Инс".

- Г-н Иванов, Застрахователна компания "Лев Инс" стартира нова услуга за клиентите си, които ще получават помощ от вас при инцидент на пътя и само по задължителната полица "Гражданска отговорност". Разкажете повече за услугата?
- Застрахователна компания "Лев Инс" е лидер на пазара в България. Ние имаме помощ на пътя от 13 година в страната, като до момента това бе в услуга на хората, които имаха "Каско" на автомобилите си. Когато стартирахме тази услуга, бяхме първите в това. Сега отново сме първи, защото разширяваме тази дейност и за хората, които имат сключена при нас полица по задължителна "Гражданска отговорност".

- Помощ на пътя включва...
- Дали ще е смяна на гума, дали ще е подаване на ток, дали ще е помощ при настъпило ПТП... И това без значение дали нашият клиент е виновен, или е потърпевш. Ние сме до него. Това е сега и идеята ни да разширим услугите в негова полза. От дълги години ние инвестираме в тази помощ на пътя. 70 наши служители, говоря за цялата страна, работят в този сегмент от дейността ни, за да сме полезни на клиентите си. От два месеца вече въведохме и новата услуга. Ние имаме над 500 000 клиенти, които ще могат да се възползват от нея. Говорим за обгрижване 24/7 - значи денонощно, ако имат проблеми. Фокусирали сме се да бъдем изключително ориентирани в услуга на клиента, за да му спестяваме време, ресурси и да се чувства сигурен. При едно ПТП и двамата участници са афектирани, не са наясно с пълното и коректно попълване на документите. Както е известно, от няколко години органите на КАТ не посещават леки пътни инциденти, а това означава, че водачите сами постигат някакво споразумение. Ако наш клиент попадне в такава ситуация, то просто трябва да ни се обади. Наш представител ще бъде на мястото за около 15 минути, ще подготви и оформи документите за още толкова, в случая говоря образно, и нещата ще се задвижат по каналния ред. Така се избягва последващо посещаване на офис, разкарване, губене на време. Целта на тази услуга, пак казвам, е клиентите ни да се чувстват коректно и точно обслужени при създала се ситуация на пътя. В днешно време именно времето е много ценно.

- Оборудвате екипите си с нови коли...
- Да. Благодарение на партньорството ни с Аутофранс 3000 вече имаме първата пратка от 10 коли Дачия "Дъстър" за нашите служители. Общо ще получим 30 автомобила. Спряхме се на тези автомобили, защото са надеждни и практични. Надявам се да имаме по-малко посещения на инциденти на пътя, по-малко пострадали и въобще да няма загинали, защото това, което наблюдаваме у нас в последните години, е тревожно и неприятно. Статистиката на загиналите у нас не е добра и трябва всеки един водач на пътя да бъде по-отговорен. Това го отправям като призив.

- Как стигнахте до идеята да разширите услугата "помощ на пътя" и само за хората, които имат сключена "Гражданска отговорност" при вас?
- Ние сме иноватори и с помощта на пътя за хората с "Каско", която въведохме преди 13 години, и сега. Ние сме пионерите в тези услуги и вярваме, че това ще се оцени от клиентите ни. "Лев Инс" е единствената компания, която има и хеликоптер, който е спасил вече десетки животи. Ето това са добавени стойности към нашите застрахователни продукти, които ни правят различни. На пазара за "Гражданската отговорност" цените се движат в едни много близки граници - до 5, 10 , 20 лева, но това се определя от пазара. И когато една компания инвестира в услугите около своите продукти, това я прави различна. Реално хората трябва да сключат "Гражданска отговорност", защото е задължителна, но за нас, в "Лев Инс", нещата не опират само до парите. Именно заради това ние инвестираме в допълнителни услуги. Така че е добре хората, когато правят своя избор, да проучат коя компания какви други услуги предлага. Именно в това ние се развиваме и вярваме, че вървим в правилна посока.

- Открихте представителства в различни страни в Европа...
- Да, така е. Имаме клонове в Германия, в Румъния и в Италия. Клиентите ни са да доволни. Обратната връзка към нас е много положителна. Просто клиентът ни така се чувства по-сигурен и по-защитен. Когато стане инцидент в друга страна, водачът не е наясно с процедурите там, с местното законодателство. А ние сме готови да помагаме. Нашите партньори там са напълно наясно с всичко и са готови да се отзоват.

- Накъде ще се разширявате...

- В момента преговаряме с колеги от Англия, Полша, Гърция, Испания и т.н.

- Целта ви е да покриете картата на Европа?
- Да, така е. За нас е важно клиентите ни да имат тази сигурност, която имат и в България. Дълъг е процесът и е труден, но сме поели сериозно в тази посока и ще реализираме целите си. В това съм сигурен.

- След като стъпвате на чужди пазари, каква е конкуренцията там?
- Навсякъде е различно, защото се съобразяваме със законите на въпросната страна. Реално ние правим партньорства с местни компании в съответната държава. Те са наясно със законите от "а" до "я". Както в България има чужди застрахователни компании, така и ние решихме да излезем извън пределите на страната ни. Когато си добър в нещо, а смея да твърдя, че погледнато откъм сигурност и обгрижване на клиентите ние сме много добри, то това може да се приложи навсякъде.

- Иноватори сте и с придобиването на спасителен хеликоптер, който вече десетки пъти се е отзовавал на инциденти. Помагате и на Планинската спасителна служба...
- Тук само ще вметна, че хеликоптерът е помагал и на хора, които не са клиенти на "Лев Инс". Съдействаме максимално, за да се използва машината ефективно.

- За втори хеликоптер мислите ли...
- Да. (Усмихва се) Дай Боже и трети може да има. Нещата се развиват. Ние имаме и партньорство в цялата страна с "Пътна помощ". За клиентите по "Каско" тази услуга е безплатна. Обмисляме как това да стигне и до хората, които имат само "Гражданска отговорност" при нас.

- Говорим за услуга само при ПТП или при пътен проблем изобщо...
- Това е въпрос на обсъждане все още. Към момента не искам да се ангажирам с ясно мнение, за да не прозвучат думите ми подвеждащо. След като го решим и приемем, ще го обявим. Има и други неща, които ще направим в услуга на клиентите си, но ще ги обявим, когато вече са в изчистен и завършен вид. Компанията ни се развива в услуга на клиента, това е важно да знаят хората, които правят своя избор в "Лев Инс". Добре е клиентите ни да знаят и номерата  - 080010200 при ПТП с пострадали лица и 080015333 за ПТП без пострадали лица.