Коментари - Шофьорът на ТИР – цар или роб… | Бизнес.dir.bg
назад

Шофьорът на ТИР – цар или роб

Европакетът за "Мобилност" ще удари транспортния бранш у нас. Това със сигурност ще се случи, но нека го кажем ясно - това е чиста политика

Обратно в новината
| Автор: Калин Каменов

Коментари - Шофьорът на ТИР – цар или роб… | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

дядо ми бог да го прости беше тираджия в СОМАТ, обиколил е цял свят, до Кувейт е стигал, Иран, Ирак, западна Европа, Албиона...разкавал ми е, че са им плащали смешни командировъчни в долари, но пък всеки си е докарвал допълнително, сещате се, абсолютен бохем и фрашкан с пари, до 80 г. ходеше в казиното на Плиска да комаросва. Та мисалта ми е, едно време бяха с малки заплати, но е имало много игра, сега игра няма, ама и заплати няма в Бг., много хитреят нашите работодатели, ама ще ги наиграят западняците.

Не се разбира как т.нар. пакет за мобилност ще фалира нашите превозвачи, а ще подпомогне френските. Защо спазването на едни общи правила ще помага на едни, а ще пречи на други. При положение, че нещата са на светло и не се крият данъци и осигуровки, не се разбира защо френски превозвач би имал предимство пред български превозвач. Така или иначе френските заплати са по високи от българските, независимо дали нашите ги крият или не... Изглежда проблемът е другаде... Собствениците на транспортни фирми не искат да плащат нормални осигуровки и предпочитат шофьорите им да работят като роби ...

Защо всички български политици се втурнаха да защитават превозвачите? А шофьорите не са ли българи? Техните семейства не харчат ли парите си в България ,?

Бг превозвачите може и да фалират, защото вече трудно се намират кадърни шофьори да им изкарват паричките , и с право, откъде на къде ще бачкам 12-15 часа на ден при минимална осигуровка от 500 лв, бедни фирмаджии няма, но работещи бедни има бол.Така че или плащат нормални заплати според труда или камиона си остава на паркинга и почвате да карате товари с магарешки керван.