Всяка секунда по света се изхвърлят неправилно десетки хиляди фасове, за чието разграждане са нужни между 3 месеца и 15 години. За да алармира за този проблем, Филип Морис България стартира информационната кампания #ПромениКартинката, която цели да повиши информираността за замърсяването на околната среда с неправилно изхвърлени цигарени фасове и да провокира към отговорно потребителско поведение. 

Кампанията продължава да разкрива фактите около проблема с откриването на изложба в столицата пред Народен театър "Иван Вазов". Със съдействието на вестник Стандарт и с подкрепата на Столична община, информационните пана, включващи атрактивни визии и данни за замърсяването на околната среда с фасове, ще могат да бъдат видени от 9 май до 23 май. 

"Според плашещата статистика всяка четвърта изпушена цигара попада в парка, на улицата или на плажа, вместо в кошчето. Вярваме, че информационната кампания #ПромениКартинката може да промени нагласите в обществото към този глобален проблем, който по един или друг начин засяга всеки един от нас", споделя Диляна Якова, мениджър регулации и устойчиво развитие във Филип Морис България, по време на медийно събитие, посветено на настоящите и предстоящите инициативи на кампанията. 

Пред гостите бе представена следващата инициатива на #ПромениКартинката. Кампанията продължава с призива "да променим картинката и в арт-кварталите на България" - пространствата, които привличат с многообразието от активности, посветени на изкуството, образованието и развитието на градската среда.

По време на събитието за първи път бе представен и вълнуващият видео проект на #ПромениКартинката и НАТФИЗ. 7 екипа от студенти 2-и курс в специалностите режисура, операторско майсторство, драматургия, монтаж, звук и продуцентство създадоха видеа, вдъхновени от информационната кампания и представиха глобалния проблем с неправилно изхвърлените цигарени фасове през призмата на изкуството, отправяйки апел за отговорно потребителско поведение. Част от студентите, както и Ас. д-р Христо Бонев, преподавател в специалност "Филмово и телевизионно продуцентство" в НАТФИЗ, бяха сред специалните гости на събитието. Щастливи от съвместната работа и крайния резултат, те споделиха, че креативното предизвикателство е вдъхновило всеки от екипите да представи проблема по възможно най-ангажиращ и докосващ възприятията на зрителите начин. 

Въздействащите видеа провокираха мигновени реакции и предизвикаха дискусия между някои от популярните личности, прегърнали каузата на информационната кампания, сред които са писателят и радиоводещ Гери Турийска, група Остава, журналистът и радио водещ Ники Кънчев и PR експертът Ива Екимова. 

"Не бива да неглижираме изхвърлянето на дори един цигарен фас неправилно. Личният пример е най-важен в мисията ни заедно да променим картинката", споделиха Георги Георгиев и Боян Петков от група Остава, които са сред верните съмишленици на информационната кампания.

"Трябва да използваме трибуната си, за да говорим за значимите теми, които определят не само начина ни на живот, но и бъдещето на следващите поколения. Подкрепям кампанията #ПромениКартинката, защото вярвам, че можем да живеем в по-чист и красив свят, ако обединим усилия в изпълнение на тази цел", допълни Гери Трурийска. 

От старта си кампанията #ПромениКартинката привлича вниманието на обществото с различни инициативи. През лятото на 2021 г. бяха поставени въздействащи визии по 40 плажа на българското Черноморие, а през есента бяха организирани доброволчески акции по почистване в 5 български града: Пловдив, Благоевград, Варна, Бургас и Русе. По време на почистванията близо 180 доброволци, над 50 служители на Филип Морис България, партньори и поддръжници от местните общини събраха общо 620 кг фасове и други отпадъци. На Световния ден за почистване на околната среда, 18 септември, пък бе открита и едномесечна изложба с информационни пана на #ПромениКартинката в Градската градина в Пловдив. Веднага след това изложбата се пренесе и в София в градинката на НДК, където атрактивните визии провокираха вниманието на минувачите.