"Никога не ми е хрумвало да ставам инфлуенсър. Завърших магистратура, в която внимателно проучвах и анализирах различни видове онлайн съдържание, предимно в Ютуб. Съвсем естествено дойде идеята, след като прекарах години в анализирането й, да създам свой канал, в който да разказвам за нещата, които ме вълнуват", открито споделя Поли Недкова пред Бисер Кунчев и продължава:

"Важно е инфлуенсърът също да държи хигиена в профила си и да не приема всяко предложение. Още повече - последователите не обичат реклами. Те следват хора по други причини. Много е деликатно и не бива да се експлоатира. Ако последователите ти си купят продукт, който ти рекламираш, това е резултат на правилна комуникация и готовността на бранда на даде пълна творческа свобода на инфлуенсъра."

Коя е тя?

Казвам се Поли Недкова, родена съм в Габрово, но израснах във Варна, където учих испански език и по-късно станах актриса в Драматичен театър "Стоян Бъчваров".

Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?

Никога не ми е хрумвало да ставам инфлуенсър. Завърших магистратура, в която внимателно проучвах и анализирах различни видове онлайн съдържание, предимно в Ютуб. Съвсем естествено дойде идеята, след като прекарах години в анализирането й, да създам свой канал, в който да разказвам за нещата, които ме вълнуват. Понеже на живо все се тревожа, че някой ще ме прекъсне преди да се доизкажа, видеата ми дадоха възможност да говоря колкото си искам за каквото пожелая. Инфлуенсърството е вид бонус към останалата по-тежка работа по създаването на съдържание, но единственото време, в което се наричам инфлуенсър, е когато препоръчвам книги, филми или спектакли и хората ми връщат обратна връзка, че четат и гледат.

Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?

Спокойно го наричам професия, защото голяма част от интернет колегите ми пълноценно се издържат с това. Но на мен не ми е професията. Работя като актриса, водещ и преподавател и се концентрирам върху тези си творчески поприща. А що се отнася до качествата, които трябва да притежава инфлуенсърът... те са обичайните - да дава добър пример, да има любопитни виждания за нещата, да е естет, да бъде творчески и креативно устроен, да бъде грамотен и да подбира внимателно брандовете, с които работи. Да има своя кауза, която защитава. Не на последно място, да бъде редовен в качването на съдържание.

Вижте всички актуални обяви за стаж:
https://www.idealcandidate.bg/stajove

Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?

Винаги ще изтъквам първо Лайза Коши. Тя запали мен да се опитам да правя видеа и харесвам най-много нейното съдържание. Но тя не е инфлуенсър, тя е видео създател, актриса и млада бизнес дама. От българите харесвам Мари Андреева - тя притежава всички качества, които изброих по-горе.

Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?

Имам много сериозни бизнес настроени интернет колеги, които стриктно следят тези показатели, за да развиват бранда си. Аз никога не съм била от тях, въпреки че много ме възхищават. Нямам цели по отношение броя на последователите си. Вярвам, че с хората, с които имаме общи интереси, се намираме.

Поли Недкова

Снимка: Георги Сиркатов

Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?

Това е комплексен ефект. От критична важност е брандовете да се свързват само с инфлуенсъри, които отговарят на посланието им. Скоро ме потърси компания, която искаше от мен съдържание, което никак нямаше да се впише в моя фийд. Мисля, че дори не бяха разгледали акаунта ми, преди да ме потърсят. Такива неща много си личат и е важно инфлуенсърът също да държи хигиена в профила си и да не приема всяко предложение. Още повече - последователите не обичат реклами. Те следват хора по други причини. Много е деликатно и не бива да се експлоатира. Ако последователите ти си купят продукт, който ти рекламираш, това е резултат на правилна комуникация и готовността на бранда на даде пълна творческа свобода на инфлуенсъра.

Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?

Всеки сам избира това. Аз работя много неща едновременно. Но сигурно, за да си изключително прогресивно развиващ се инфлуенсър и искаш да си такъв, е нужно да се посветиш само на това.

Поли Недкова

Снимка: Никол Ленкова

Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?

Да обичаш това, което правиш.

Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?

Спектакли, филми, книги, пътешествия.

Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?

Не бих рекламирала продукти, които не използвам или със сигурност знам, че не си заслужават.

Поли Недкова

Снимка: Георги Сиркатов

Къде се виждаш след 10 години професионално?

Не бих искала да кажа толкова от рано. Оптимист съм.

Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?

Че никоя храна не е по-вкусна от нашата.

Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?

"Ходете на Театър и кот такоз!"