Почти половината от колите в България са над 20-годишни

Караме моргите на Европа, няма никакви стимули за покупката на нов автомобил, твърди автоекспертът Христо Радков

Обратно в новината

Коментари - Почти половината от колите в България са над 20-годишни | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тази статия ме стимулира да си купя нов автомобил, ама чорбаджията се цигани в заплатата, обяснявайки ми че за повече пари, трябвало да работя повече :) Пък и един приятел си взе на лизинг, нова машинка :) Ама му скъсаха задника после с изисквания къде да му е сервиза, кога и с какво масло да кара, кога да я преглежда и все такив аблагини, които средно пазарно са 60% по-скъпи. И с еоказа, че без лизинг ще му е по-добре :) Сега чака да изтече този карцер, за да я махне!

“Българският шофьор кара добре”, май не караш много а? Българският ганьо, кара по-зле от арабин в пустиня.

Кой ще си купи нов автомобил при средна брутна заплата от 1200 лв? За нов автомобил трябва средната нетна заплата да е 5 000 лв, както е в развитите страни. тогава хората ще карат предимно нови автомобили...

Типично мислене. 5000 лв месечно ти трябват за нова опел корса от 24000лв с всички екстри за модела. С 5г лизинг на равни вноски и 10% първа вноска стават 360лв месечно. Това много ли е. Семейство с две средни брутно заплати не може да си позволи 360лв на месец за нова кола?!

Които се опитват да ме убедят, че нов Голф е по-добър от 10 годишен Ленд Крузър за същите пари. В някой паралелен свят може би.

Не вярвам някой да твърди,че голфа е по-добра кола.Купи си Ленд Крузер,плащай му данъци,застраховки,купувай му гуми,подръжка и ще се озъбиш.Трябва да си с добри доходи за да имаш такава кола.Не е въпроса само да я купиш,ами и да си позволиш да я имаш-подържаш...

Да, защото новите са биоразградими и след 5-тата година са чао!

Начи, истината е проста: Около 2000 г. беше върха на автомобилостроенето. Технологиите бяха направили колите супер качествени и безопасни, а още не бяха започнали да внедряват контролираното стареене на техниката. И имаха всички смислени екстри, Едно БМВ или Мерцедес от ония години е практически недостижимо като надеждност и безпроблемна експлоатация от по-новите коли. Дори и от същата марка. Затова, докато не изгният хората ще си ги карат. Щото няма смислена алтернатива, освен да сменяш нови коли на всеки 5 години.

Мерцедес от 2000-та бил по надежден и икономичен от Тесла S-model 2021. Пък дори и от по бюджетните хибриди на Хюндай, Тойота или Киа. Ами защото може би той има касетофон или CD player каквото това и да беше.. Абе я се скрий в панелката си и прочети характеристиките на различните марки и тогава коментирай.

Ми сори, не ми се меси с такива, като теб, затова ще си стоя на върха. Вземи си отвори очите и виж какви са колите по улиците. Масово такива, каквито написах. Слочаенос?! Не мисла!

И къде ще я поддържаш Теслата - в Букурещ или в Атина?! А колко бързо зареждащи станции има в страната ( изключваме пътя София - Свиленград). И още не съм отварял дума за цената и батериите. Хайде по-полека с глупостите !!

Тоя пък, точно Тесла ли сочиш за пример, бе хуйо? Една Тойота е в пъти по-надеждна от всички изброени дараци, и особено от американските.

Това са пълни глупости! Хайде сега като не можем да си позволим нова кола и от 9 кладендца вода ще донесем да обясним, колко са хубави 20-годишните. На запад не са балами и ако това беше вярно щяха да карат стари коли.

На запад са балами, но могат да си го позволят финансово. Е, има и неща, които не могат да си позволят, например емигрантите, ама вече е късно...

Сус бре путьо, майта е на по-малко от 7 - а да те ви е яд. ..

Ами,сигурно е от добро материално положение на българския народ !

Живял някога един човек, той бил сляп от рождение. Но веднъж станало чудо: очите му ненадейно се отворили. И случило се така, че пред него в тази минута стояло едно магаре. Слепият видял само това магаре и нищо повече. Но тозчас очите му отново се затворили. Сега за него целият свят се изчерпвал с това магаре. Веднъж минал покрай него един човек и рекъл, че някой си построил хубава къща. А слепият попитал: — Хубава като магарето ли? Друг път някой рекъл: — Видях в морето голям кораб. И слепият отново попитал: — Голям като магарето ли? И така било всеки път. Когато някой минавал покрай него и хвалел нещо, той винаги питал прилича ли на магарето. Всички наоколо все се чудели. Най-сетне хората попитали слепия: — Защо, бвана[1], сравняваш всичко с магарето? И слепият разправил как веднъж очите му се отворили ненадейно и първото, което видял, било магарето; и оттогава целият свят се изчерпвал за него с това магаре. Хубав като магаре! Голям като магаре! Дълъг като магаре! И към всичко останало той добавял: „като магаре“.

Има нещо наречено "качество на живот". Е, в България го няма, 90%+ като гледам коментарите не са го чували. Пълни прошляци. Мирогледа им е до панелка и 22 годишно БМВ на газ, подържано. Прошляци, роби.

Бай Хуй, ти да не си роден в Бъкингам, че даваш такива коментари??? Кой точно си ти?!? Бягай оттука, нещастник!

ЗАБРАНА за автомобили по стари от 20 години! РЕЗУЛТАТ: 50% по малко коли по пътищата! Нормален обществен транспорт! НЯМА задръствания! ЗАМЪРСЯВАНИЯ по малко! И още много ++++++++++++++++++++++

Още по-лесно е да строшим няколко чутури на управляващи тикви. А за цялостна подмяна на автопарка сумата е по-голяма от БВП на България за година. Та, налягайте си парцалите !!

Като ме искате стара яжте ми пушека!

Има стари коли, които си заслужава да бъдат карани още.

Новината тук е, че някой се е престрашил да каже как са реално нещата... Дават милиарди за стиропор и теракол (така известно като "саниране"), но няма стимул за подновяване на автопарка...

1.Новите коли горят много по-малко от старите. Знаем кои държат горивата и че няма да пуснат кокала. 2.Ако автопарка се обнови, богопомазаните крадци от "елита" и обкръжението им няма да правят толкова впечатление и да се чувстват като нещо повече, нито ще могат да избиват комплекси толкова лесно. 3.Западна европа ни ползва да си продават старите коли тук, иначе ще се заринат с тях и ще се наложи да ги рециклират. А се видя какво им е рециклирането - бам на танкера и черта към Африка.

От 2010 дп днес смъртните случаи при автомобилни катастрофи в ЕС са намалели с 23 %, Това при все, че за същия период автопаркът в Европа е нараснал с около 15 %. Това със сигурност не се дължи на старите, "много по-качествени" и надеждни трошки, с които се хвалят селските тарикати тук.

Като бях млад и зелен шофьор катастрофирах с Пасат 92-ра година челно в Пежо 307, тъкмо бяха излезнали като модел. Щетите при пасата бяха счупена броня, фарове, маска и нагънат преден капак. Предницата на пежото я нямаше до предното стъкло. Теб ще слушам, добре.

Rexroth

Благодарение на "меката" предница на Пежо-то драскаш сега. Лошото е че си тъп и не си осъзнал че това те е спасило.

Само дето меката предница на пежото предпазва най-вече хората в самото пежо, камшичния удар за пасата си остава. А като предницата на пасата влезне в пежото заради меката предница, ми е интересно за кой ще е по-зле.

....имам 124..бензин/газ..правя 8000 км. на година...с какво повече замърсявам ,от 3 дизел..правещ 60 000 км на година???

Ще дойде да изръси, че никой не знаел дали караш на газ или бензин. Все едно тая газова си я сложил за красота и престиж.

писнА на зрителите с тая капча бе; ако не искаш ората да пишат, мани коментарита, а ако искаш да пишат повече или мани капчата с тъпите велосипеди или тури картинки на каки с по големи очи

А някога в една друга България, колите бяха предимно нови и достъпни. Но тази България вече я няма а настоящата се превърна в бунището на Европа. Коли, перални, хладилници, дрехи втора употреба! Въобще, Живот втора употреба.

Ти нещо си сънувал момче! По времето на социализъма колите бяха над 15 годишни, но проблема беше че ги НЯМАШЕ - никакви. Нито нови, нито втора употреба - щото който имаше, не продаваше. Един 10 годишен москвич струваше колкото 5 годишни заплати от онова време! Промили са ти мозъка!

Dedo , Москвича струваше 4 800 лв. Родителите ми спестяваха всеки месец по 200 лева тогавашни пари! Единствено Волгата, беше към 10 000. При това НОВА! Ситроен на старо вървеше към 15 000 без чакане и ред. Единственият проблем беше чакането. Както сега чакане "новите" изтребители F-16.

КОЙ не скача е червен! СДС СДС СДС сдс! СОРОС е велик!

начи стимула да си купиш нова кола е самочувствието! мдаа, това да се изфукаш е единственото за което би похарчил ена торба пари....явно дилърите у нас не могат да се сетят за некой по практичен стимул та го удрят на болното място на българина

За да имаме нова кола за 40 000 евро и нов апартамент за 75 000 евро (както един нормалне човек-израз на банките), тогава трябва да връщаме на банките 24 години по 800 лева. А със лихвите ще станат 50 години. Без да сън болен и без да съм бил безработен. А мнерси да влизам в тази матрица. Ще си карам старат кола от германия и ще бъда свободен. Интелигентен съм, начетен съм искарвам добри пари, но нама да го давам на банките. Днеска писахте за един банкер който купил апартамента над кристал, нали?

Като ти гледам разсъжденията, може да поспорим че си интелигентен.

Интелигентен съм, мога да го докажа с 3 дипломи, 2 от чужбина и добър доход. Както вече писах и немците не карат нови коли- само в случай, че е фирмена или могат да си свалят от данъците. Аз имам една нова-фирмена (bmw 450) и една на 14 години. Разлика няма.

някой беше казал че със заеми се живее; имам нова кола за 50 хил долара и къща за 500 хил долара с пари от банката, трябва да плащам на банката докато съм жив че и оттатък.. но, къде е казано че трябва да го изплатя заема?? като пукна, квото е останало, банката да се оправя, а засега нали аз го ползвам

Първо на кола за 40К ефра не подхожда некво едностайно апартаментче за 75К. Ако искаш да караш кола за 40К трябва да можеш да си позволиш мезонет за 400К. Аз така мисля. Като гледам по сайтовете нормален двустаен апартамент за 75К не виждам даже.

Карам коли и жени само първа употреба.

Убер простият народ. Само как са ви променили съзнанието всички сте с мотива "по добре стара кола". Дори не се усещате колко сте зле.

Който набива пари в нещо, което губи стойност, а не печели с времето. 100 000 лева ако ги инвестираш правилно за 5 години стават минимум 200, а ако ги набиеш в кола ги губиш завинаги. Проста сметка.

Точно грешното мислене за което писах. Комфортен живот искам, добра храна, добра среда, добра кола, доволна жена, доволни деца, хубави преживявания. Според тебе да си стискам лайното, за да направя 100 на 200 за 5 години. В банката дали са 100 или 200 хиляди знаеш ли как ми пука.

Редно е да въведат технически паспорти и за колите. Как така ще оставят над 3.5 млн. автомобила без да им вземат по 500 лева за технически паспорт…

Набора ми е на три пъти по двадесет години но още върши работа

Аз едвам си позволих да си взема за пет хилки едно 12 год Пежо 307 и постоянно е в сервиза

Сменяй работата Спиро, с това издухано Пежо заникъде не си... Размърдай се, инвестирай, скъсай си задника от работа и ти ще си купиш като нас нов и модерен автомобил

При тия заплати ще си купи нов автомобил, но на 31 февруари.

Като нямате пари ходете пеш!

Кой знае ква пъпка си, ама силен вилен във форумите. Тия дето имат и знаят не се фукат по форумите.

От кога пък на Пежото му викат "кола"?

12г, не е дърта кола, нещо не си погодил.

На тия от нас, които карат нови коли не ни пука много много за тези, които карат таралясници. В ежедневието си карам новите, за събота или неделя изкарвам един стар форд, просто да се повозя, само дето не е таралясник. Ползвам си го като ретро кола.. Тези, които не могат да си позволят нова кола трябва сериозно да се замислят какво и как работят, че не могат да си купят!

Не само нова кола, а нова кола висок клас. Но си карам 15 годишната и ме боли какво си мислят позьори като теб. Докато приятели набиха по 100-200 хиляди за коли в последните 10 години, аз ги инвестирах.

Аз пък мога да си позволя освен нова кола и нова и по-млада жена, ама си карам 10 годишният таралясник и си къткам 40 годишната възлюбена, щото ги обичам

Абе педал нещастен, кои сте тия толко можещи бе, дето въртите колите по често от чорапите си, бе , селянин? Демек, вижте кви сме оправни, а вие с 20 годишните кочини толко си можете..... Само комплексар задръстен може да каже такава фукня, сигурно и пикаеш одеколон, нали?

Абе педал нещастен, кои сте тия толко можещи бе, дето въртите колите по често от чорапите си, бе , селянин? Демек, вижте кви сме оправни, а вие с 20 годишните кочини толко си можете..... Само комплексар задръстен може да каже такава фукня, сигурно и пикаеш одеколон, нали?

Нямаме пътища, нямаме горива, крадци и мошенци - колкото щеш. Я ще ти откраднат колата, я катализатора... А и с тия доходи... Една поддържана кола и на 40 години е по-добра от нов таралясник.

Глупости. И да ми откраднат колата имам застраховки един куп. Дори ако и се случи нещо плащат като попове и познай - никой не ми пипа колите :). Пътищата са си ектра. Доходите също. Имам кола ретро дори е вече и не е по-добра от новите :)

Два пъти ми крадоха коли, въртят те по 6-10 месеца, усукват, пелтечат и само се чудят как да изплатят по-малко и колко да се забавят. Предпочитам парите да си ги дам на група момчета, които после ще ми намерят автомобила, а аз ще се погрижа джамбазчето повече кола да не може да подкара докато е жив.

Човек можеш да го докараш с нови дрехи за един час, но начина му на мислене не можеш да промениш и за един живот. Седемдесет процента от гражданите са селяни по произход. Плод на индустриалната революция през шейсетте години на миналия век. В масовия случай човек има петдесетина декара наследствени ниви. От тях всяка година взема по някой лев е двайсетина бутилки олио рента. Ами прежалете тая рента дето потъва в семейния бюджет без да я усетите, продайте нивите и употребете парите по-разумно. Ако искате си купете нова кола, ако искате вложете ги в нещо което ще ви носи повече пари, и с тези приходи си купете кола. Варианти много, но българина казва " Имот се продава само за да купиш по-голям, или за болест . За нищо друго." За това е на това дередже. Основно защото му липсва инициатива. Говоря за масовия случай. Винаги има изключения.

Продайте си земята за да си купите кола? Е по голяма селяния не бях чувал скоро.

Тъпак, че по-добра инвестиция от 50те декара има ли бе захлюпар? Ще си продам земят , че да си купя една купчина ламарина, това само идиот може да го направи.

Ето го типично българският начин на мислене. Земята приятелю е инвестиция, а една инвестиция трябва да носи печалби. Е, земята носи печалби, и то милиони, но на арендаторите дето я обработват. Ти имаш петдесет декара земя. По хиляда лева декара това са петдесет хиляди лева инвестиция. И срещу тези петдесет хиляди ти вземаш годишно двеста, триста лева рента. Хайде сметни сега колко процента е печалбата ти. Никой не ти казва да си продадеш земята и да похарчиш парите си за кола, или за нови гащи. Същото е. Това е глупост. Можеш обаче тези петдесет хиляди да ги вложиш в нещо което ще ти носи много повече от двеста лева печалба годишно, и с тази печалба си купи ако искаш кола, ако искаш иди на почивка на Карибите. С една дума нека твоите пари да работят за теб, а не за големите арендатори. Ако не знаеш в какво ами една гарсониерка купи / не в София разбира се / , и наема ще е много повече от двестата лева рента годишно. Но българина едно си знае. Земя не се продава. Това правило е било вярно за дядо ти защото той я е обработвал. Тоест земята е работела за него. С нея той е изхранвал семейството си. Сега времената са други. Земята не е това което е била преди сто години. Тоест земята си е същата, но отношението към нея вече е друго.

Много си зле, исторически народите пазят земята като най-ценно притежание, далеч не само българите.

Не е въпрос на пари или инвестиция от държавата. Въпрос на манталитет е...

Винаги става въпрос за пари, ако не е за пари то е за много пари.

Въпрос на манталитет е да осигурип достойно съществуване на народа. Въпрос на манталитет е да заплащаш на служителите си добри заплати, вместо да ги държиш в нищета за да си купиш новия модел AMG.

И е въпрос на манталитет да обвиняваш за собствените си проблеми всичко друго, само не и себе си.като не ти изнася да получаваш пп малко, отколко според теб заслужаваш, ми намери си по-добре платена работа. Само че, о, чудо, никъде за твоите способности не дават повече. А теб тв мърИ да си вдигаш квалификация и съответно продължаваш да носиш същата стойност на шефа, и той продължава да ти дава същите пари. Баси нечестният живот!

Въпрос на какво е пътищата ни да са наред, горивата също... Няма национален стандарт... Законът за БДС е отменен през 95-та , по времето на Костов...

Закупуването на автомобил се налага от: - за ежедневни нужди - да закараш деца, жена, задника си на работа, да мръднеш чат чат извън града.В такъв случай и постара е ок - освен за горното, я ползваш и за работа, т.е.вид инвестиция - еми много ясно, че нова , дори и по смотана марка е ок - вземаш я за престиж и гъзария - трябва да си си надвил на масрафа, и да имаш възможност за това, реално пари нахалост - вземаш я да впечатлиш кварталните гювендии - може и по стара, но задължително да е маркова И прочие варианти

А един немалък процент са онези, които казват - По-добре стар Мерцедес, отколкото ново Рено. В Европата обаче, не е така. Затова си карайте старите бангии и радвайте селянките в софийските кръчми без да ревете. А и "майсторчетата" в сервизите трябва да захранвате.

Сравняваш краставици с домати.

С горивата на Ма.решки.. нали? А и не само.

Не е точно така. Правилното е: няма нищо по-хубаво от нов Мерцедес, и няма нищо по-лошо от стар Мерцедес. За първата половина от правилото не съм сигурен....

Не е проблем на колко години и колата а на какъв пробег и как и поддържана.

Абе до някъде си прав ама не съвсем.... Както и да потдържаш колата има максимум 7години гаранция и 12 на ламарините... т.е след тая възраст според производителя това е брак а не кола

Ела да ти покажа едно Туинго 95-та... 440000 км, нови ризи, бутала сегменти, клапани и легла, водачи, съединител, лагери. Друга скоростна кутия, нови полуоски, пребоядисана качествено...

Има решение. България е от малкото страни без държавни стимули при покупка на нов автомобил. В Румъния за нова електрическа кола стимулът е 10000 евро. Ако върнеш и стара, допълнително до 2500 евро. Почнаха предварителните продажби на електрическата дачиа. Цените почват от 17000 евро. Та, една нова кола, с безплатно паркиране и нулеви данъци, ще излезе 5000 евро, ако вземеш най луксозната от трите версии отиваш на 8000 евро. Това спокойно може да стане и в България. Не е мерцедес, но е нова кола, не я мислиш, че ще я откраднат и т.н.

Още утре отивам и си взимам електричка, но целта е населението да се държи в нищета, за да могат келеметата от "елита" да се чувстват над другите. Ако всички почнат да имат техния стандарт, самочувствието им ще падне.

Нова кола не значи винаги мерцедес s класа..... може да е бюджетен автомобил... Много хора дават по 15-20к за премиум атомибил втора ръка с неясна история... за сходни пари може да се купи нов с гаранция

За лека кола - добре, макар че пак може да се поспори. 10 годишна луксозна марка има 1000 системи и екстри, които новата кола за същите пари няма. Ако говорим за високопроходими машини пък вече става пълен абсурд. Ленд крузър на 20 години е 20 000 лева, нова алтернатива под 80 000 няма, дори от по-нисък клас производители. Всеки си преценя какво му трябва и как му е най-изгодно.

Живея в блок в София в що годе още нормален квартал в София, имам пари да си купя нова кола, но нека ти разкажа какво се случва в квартала, в други квартали е още още по трагично. Паркира се на улиците, пред блока, около, където намериш. Редовно си намираш колата я със спуснати гуми, надрана, дигат коли през седмица, живущи си изхвърлят фасове, саксии, боклуци направо върху колата ти, ако си имал неблагоразумието да спреш пред блока им, чупят се стъкла, е така просто за кеф, редовно си намираш колата без касетофон и нещата в нея, само да си спрял на неосветено място, нови коли направо се крадат всеки божи ден. Не виждам абсолютно никакъв смисъл да паркирам 30000-40000 лева на улицата и да чакам някое от гореизброените да се случи! Не става дума само за стимули, за което безпорно си прав, че е важно, но има и по-важни неща.

Според мен не живееш в нормален квартал

В България хората карат стари коли щото трудът е евтин. Ако някъде по чужбината ти се строши колата, пътната помощ и разботата в сервиза що са ти по скъпи от колата.

Карайте тия ковчези! Не един се уби заради разпаднала се на пътя кола.

Аз бих си купил нова кола, хубаво нещо е, но има едно голямо НО, което ме спира, а именно всеки ден има кражби на нови автомобили, липса на парко места, ненаказан вандализъм. Тоест много хора не си купуват нови коли, не защото не могат, а не искат да си създават проблеми от чиста суета и затова си карат 20 годишните бангии и са спокойни.

А и да добавя, че за една кола е важно да е технически изправна, а не на колко години е. Да не говорим, че подръжката на старите коли е по-евтина като цяло. Много хора си карат бангиите на ГАЗ, подържат си колите технически изправни, излиза им евтино и изобщо не виждат смисъл да се набутват с НОВА кола. Просто в България не са създадени условия или облекчения човек да иска да има нова кола и да и се радва!

Никога не бих си купил 20 годишна кола. Боже колко балъци има

Че кой си купува 20-годишна кола. Повечето българи си вземат 10-12-15-годишна кола и си я карат 7-10 години.

купи си 15годишна и почакай

Колите не са чак толкова проблем, че са някоя си употреба..... големоя проблем е, че жените (с изключение) са емнайста употреба....

Свикнахме да караме коли Н-та употреба и някак си приехме за нормално и да взимаме жени Н-та употреба. После ме питат що не искам да се женя. Е като е минала Аспаруховата конница през нея за какво ми е?

Да бе да, бавареца ми е 17 годишен, но я цепеница, лъскач и гъзария, как пък да не си взема нова Дачия или Рено, нали ще се изложа като последният селяк пред гърлите във клуба

А така.....

Годините на колата нямат значение!! Подръжката е важна! В БГ на първо място няма стимули да се карат изправни коли! Колите ни основно се ремонтират от самоуки "майстори" където може с части втора ръка, без гаранция, без отговорност!!При такава инфраструктура на поддръжка няма значение на 5 или 15 години ти е колата! Да не говорим и че по време на гаранция нивото на обслужване пак е съмнително!! Даваш една шапка пари за нова кола, задължен си да ползваш официален сервиз и се оказва, че не ти сменят масло, а само доливат! Стимул та дрънка! Иначе винаги ще предпочета 15 годишна немска или японска кола пред нова Дачия! Годините не са всичко!! На първо място трябва да се ограничи вноса на катастрофирали коли и да се засили контрола и изискванията към сервизите!

15 годишен изпърдян дарак пред нова дори Дачия- е ти ме разсмя искрено:)))

Стимулът е да си купиш нова и да почнат да те доят за обслужване, висок данък и скъпо каско - кой да има мерак.

Нещо не си се образовал. Вече таралясниците плащат сде повече, а новите все по малко.

Хората си ги купиха преди 10 години.. На колко да са сега. СКоро мяма да могат да ги сменят

Чекмеджетата празни. Пълнежа отишъл в едно определено чекмедже. Колите 30 годишни. И така докато Тиква Тиквува в БГ.

Тъпотии на ограничен елемент.

Втора употреба кола, "поддържана" с втора употреба части и втора употреба гуми.

"Новият внос" трябва да спре тотално. Кой има кураж да го направи?

Че защо? Ние не произвеждаме нови коли, само ще наливаме безпричинно пари в Германия и Франция.

М.Май 2040 година Дъстъра ще навърши 20 години. Купих го за 26180 лв. с вградена газ. После смятам да се метна на една електричка. Кво ще карате вие и колко време и пари ще ви струва....не ме интересува

Ако говориш за Дачия Дъстър този модел се появи през 2010 г. Как твоят Дъстър е направил 20 г за 10 години ми е трудно да си обясня. Може би си пътувал някъде в друго измерение на времето? :-))))

Опа, извинявай - грешка. Сега видях, че си писал 2040 г. Така става. Не съм очаквал някой в България да планира 10 г. напред. Такова дългосрочно планиране е по-характерно за северните народи - германци, холандци, австрийци и т.н. :-)))

Когато си на държавна служба времето сякаш няма значение.

Дачията е бетон, карай го със здраве Аз карах служебна Дачия Логан, убих я от каране, и нищо майна, оставих я на навъртяни над 400 к километра А Дъстъра казват, че е по здрав и от Логана

Хората купуват автомобили съобразени с доходите , пътищата и цялата ситуация у нас ! Как човек с годишен доход от 12000 лева може да си позволи автомобил на сойност 40000 или 60000 лв ? Автомобилите които се търсят най-много са между 5000 -10000 лв . Това което готвят е геноцид за българина .

А защо трябва да купувате автомобил от 40 - 60 хил. лв. Има куп модели на които цената е около 20 хил. лв. Когато потърсите по-упорито ще откриете оферти за автомобили на склад, с допълнителна отстъпка, и цената може да падне дори под 18 хил. Е, няма да е върхово ниво на оборудване, но все пак говорим за човек с ограничени доходи.

Има, ама не стават за дълъг път и са с двигатели с малък литраж, а много конски сили натикани в него демек животът им е много ограничен. С такава кола на дълъг път е почти невъзможно да изпреварваш - изпреварването ти отнема около 90-120 секунди - абсурд. Преди няколко години се мъчих с една служебна такава Тойота Аурис - голяма мъка.

Я смятай не драскай групости! За човек с 12000 лв. доход/ най-масовата заплата в Бългапия в момента - 1000лв./ и кола с цена 20000 е пак космическа сума!

Вчера с Кольо Пияницата, слезнахме пред блока му у Бобов Дол да ремонтираме една застава дето наследи от чича си Весо Песо. Смениме и накладките и проверихме колъта си е наред, винаги си е била наред и тагава се сетиме за думите на прадедо му Генади Запиняка - колите са си наред, хората не са.

Които карат коли за по 100 000 лева и живеят при мама и тати, дори не помагат със сметките. Познавам и такива, които могат да си позволят коли за по 300 000 лева, но карат 5-10 годишни коли. Това дали караш нова или стара кола си зависи от предпочитанията и приоритетите на самия човек. Отделно, че с тези доходи в България дори да искаш да караш по-нова кола е безумно. Също така е безумно защото пътищата са като в Афганистан, горивата скапват двигателите за нула време, джамбазите работят с полицията и застрахователите.

Имах 3 коли 2-ра употреба - 1 за мен, 1 за жена ми и 1 джип - да стигам без проблем до работата си - накрая има километър черен път, който от края на октомври до средата на април е недостъпен за обикновена кола, също и след дъжд лятно време. И трите бяха добре поддържани - никога не са ме оставяли на дълъг път, а ходя минимум 5-6 пъти годишно до други градове в България на разстояния от 200 до 500 км в едната посока. Двете ми коли имат по 10 000 км навъртени всяка година, джипът - 6-7000 км. Преди година и половина с голяма тъга се разделихме с 30-годишната кола на жена ми и и взех "нова" - 17-годишна 2-ра употреба, японска с газова уредба. Пропуснах да добавя, че двете ми коли бяха с газова уредба, джипът е на дизел. Сега пак имам 3 коли, "новата" на жена ми, моята, която си е още старата и вече е 25 години и джипът, който е на 26. В края на тази година смятам да сменя моята кола, защото вече трудно се намират някои части, а и тя много взе да се чупи. Но каква втора употреба да взема, като повечето коли производство след 2008 - 2010 г. са пълни боклуци. Ресурсът на двигателите им е ограничен до максимум 250 000 км т.е. ако я взема 2-ра употреба на 150 000 и като се има пред вид превъртяния километраж, тази кола ще се нуждае от нов двигател. Отделно шасито и купето на новите коли не са направени да издържат 20+ години. За сравнение моята настояща кола, която е на 25 години я купих преди 13 години на 150 000 км (колко км е била реално - не знам). Карам я вече 13 години и съм навъртял 130 000 км. С джипа положението е подобно с тази разлика, че него го имам от 10 години и го взех на 300 000 км, досега съм навъртял 67 000 км. Както и да го въртя и суча в момента вече е голям риск да си купя пак 2-ра употреба. Вариант е да си взема с кредит нова Дачия с фабрично поставено газово, тъй като е сравнително най-евтино. Но аз все пак аз имам около 2600 лв чист доход на месец и вече съм си изплатил жилището. А как ще успеят да си вземат нова кола милионите българи с месечен доход около 700 - 800 лв.? Изключвам София и Пловдив, където средният месечен доход е по-висок.