Не е изненада: Системата бонус – малус не проработи у нас

КФН избра и предложи вариант, който предизвика масово недоволство сред водачи, застрахователи и бизнес

Обратно в новината

Коментари - Не е изненада: Системата бонус – малус не проработи у нас | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Добре де, толкова ли са малоумни, като ти напишат акт за нарушение го пишат на шофьора, като ти издават книжка, шофьора ходи на изпит и получава книжка, трябва и застраховката да е на водача... така лесно ще си вземат стаистика от КАТ за издадените глоби и наказания ...

Не са малоумни ,нито прости, а само не искат да дават бонус -- да вземаш е едно, да даваш- доста по- трудно, още повече когато си го взел без да дадеш нищо насреща....

Явно на този КОКАЛ има още много за оглозгване , затова и се бави системата. Друг въпрос е, че УЖбонус 25% след 5 г. е залъгалка за наивници-- при по -скъпа с 50-ина % ГО това са 20-30 лв.

Шофьорите трябва да бъдат наказвани ако причиняват щети и застрахователя плаща, само тогава е логично от тях да се иска по-висока "Гражданска отговорност"........ ТОЧНО ТОВА ТРЯБВА ДА Е, А НЕ ТЪПАНАРИТЕ ДА СЪЗДАВАТ ИЗМИШЛЬОТИНИ.

Не се дейстава само постфактум, когато е причинена щетата, прави се и оценка на риска, ако имаш много нарушения, например превишена скорост е много по-вероятно да направиш катастрофа с големи щети, в резултат на катастрофа, заради превишена скорост...

Ако утре си купите кола на старо от автокъща на шофьор собственик с престъпно минало, кой ще те уведоми на 100 % истински, че носите последиците Вие, а не той ?! Въведоха облекчения за Евро 4 и нагоре за коли над 2005-та год., държавен транспорт - БДЖ - за кашмер, под всякаква критика, автобусен транспорт - под въпрос, понеже частниците си гледат банковите сметки, а не рейсовете ?! В транспорта на държавата ни е пълен хаос, а едно време казваха старите управници, че пътищата и транспорта са артериите на живота на едно общество...!!

Ти като си купуваш кола нали и гледаш външния вид? Нищо не ти пречи като гледаш колата да поискаш и справка дали е имало и какви щети е правено с колата. По неприетата система в такъв случай щеше да знаеш, че ще плащаш повече за гражданска и ще му кажеш на продавача, че затова ще му платиш по-малко от искането или си търсиш друга кола. Не се научихте що е то пазарната икономика.

Човече, за 30 год. мутренска псевдодемокрация в тази държава не се ли научи, че всичко е ден до пладне ?! За какви справки ми говориш - това е като да искаш заем от евреин !!

Хахо!

Епа тука където живея(явно не е в Б-г)ти дават една джаджа да ти седи в колата около 3месеца и след това ако си стриктен водач ти намалят застраховката. При нарушения от типа на фишове за превишена скорост, DUI,ПТП-та може и да останеш без застраховка( т.е застахователя не те иска повече), а ако друг те иска застраховката е колосална.btw. за 2 коли среден клас плащам 360$ за 6месеца( пълно покритие ).

Нещо не става ясно каква точно застраховка имаш. Единия вид покритие е за щети по твоята кола и на това в България му казваме Каско с различните видове покрития. Другия вид покритие е за щети причинени с твоята кола на друг и му казваме гражданска отговорност. Гражданската няма пълно или непълно покритие, а лимит до който се плащат щетите на пострадалия. Та ти за Каско или за гражданска плащаш тия пари?

То ясно че има liability и full coverage. Айде сам си го преведи че си го места у левия.

Докато застрахователната полица Гражданска отговорност е свързана с автомобила, а не с водача, подобна система няма как да е справедлива - дори и да успее да заработи. Абсурдно е да "наказваш" автомобил за нарушенията на предишния му водач. Факт е, че лошите водачи, тези с нарушения и т.н. - трябва да бъдат наказвани по всякакъв начин. Но този бонус-малус наказва автомобила, а не водача. Крайно време е Гражданска отговорност да се издава на името на правоспособния шофьор, а не на автомобила.

Тоя Радков, дето се жалва в статията явно не разбира, че СТАВА потенциален вредител с превишаването на скоростта. Защо аз, който нямам нито едно констатирано нарушение през последните 4+ години трябва да плащам застраховка, колкото Радков, на който са му взели книжката, защото са му свършили точките. Кой е по-опасен за обществото? Аз или Радков? Кой е потенциален вредител? От друга страна аз съм чист приход за застрахователните дружества и защо да плащам колкото Радков, който има куп нарушения и е доста по-опасен от мен за другите на и около пътя и е риск за застрахователя? Тия, които не искат да бъде въведена системата бонус-малус са 95% от хората, на които често им се пишат актове и фишове и причиняват ПТП-та.

Това, че не е констатирано не значи ,че не е направено, нали така? Единствено ВИНОВНО причинени щети трябва да са определящи за риска. Застраховката следва да бъде на ВОДАЧА а не на автомобила. Ако това стане много баби ще "изгубят" автомобила си. Най- вероятно в Швейцария да не са по- глупави от нас, нека да вземем техния ДОКАЗАЛ се опит в тази сфера.

Много си в грешка с това мислене, че като не си превишавал някъде скоростта си добър шофьор. Знаеш ли колко такива със златен талон си заявяват щети по колите уж на паркинг и продължават да се водят без вина за щети? А на всички постоянно им се случва да карат в града с над 50 км. Затова административните нарушения нямащи връзка с причинени щети не трябва да имат влияние за размера на гражданската поне в близките години.

Щетите на паркинг не се плащат от гражданска ... така че п оотношение на гражданската са изрядни... а като заявяват щети на паркин, каското другата година се вдига, при това не малко...

Недоумявам защо всички се правят на луди:При предизвикване на птп или много птп-та при положение че е виновен застраховката на автомобила трябва да е по висока. Обвързването с водача:той може да не е собственик на автомобила който е катастрофирал.

Поредното доказателство,че в България администрацията е тъпа,комерсиална и некадърна!

Stan Stan

Системата е изгодна за обществото - намаляват се жертвите. Не е изгодна за лошите водачи, те са против. На застрахователите им е все едно - от този ще вземат повече, от друг по-малко. На добрите водачи също им е все едно. Та няма достатъчно сили, които да наложат системата. Ами и без нея може, тя да ни беше проблемът !

Добре е да има системата, но не и с отчитане в нея на нарушения без отношение към ПТП. Само с отчитане на нарушения с причиняване на щети.

Защо така смяташ, трянва да се отчитат рискови фактори, ако минеш на червено и ти напишат акт, въпреки че няма щети, това трябва да се отчита в застраховката, защото минаващия на червено е направил всичко възможно да станбе катастрофа, това че не е станало, не е негова заслуга...

Очевидно идеята е застраховките да се оскъпят няколко пъти. На всичкото отгоре това е задължителна "услуга" или по-точно казано рекет, подкрепен с различни глоби, административни наказания и т.н. Тук пазарен принцип и рентабилност няма. Има финансова мафия и лобизъм на различни нива в държавата. Затова е и цялото безумие на всички предложения. Идеята е да се вдигнат цените и то в пъти, а всичко останало е маловажно и е само за оправдание. Справедливостта и ефективността са последната грижа на тези, които организираха цялата тази застрахователна мътилка. И понеже повечето хора не гледат по-далече от носа си и лесно се манипулират, всичко върви по мед и масло. Помислете малко! От началото на кампанията цените ей така се вдигнаха с 50% ! 50% ! Какво ли толкова се е променило, за да се случи това, за да продължават да ни работят и края да не се вижда? Явно става дума за добре подготвена и планирана акция за поредното яко изцеждане на тъпаците (т.е. на нас). Ами ще пускаме още и още и още...! Толкова сме лесни! Не пълним площадите, не искаме мъст. Не искаме кръв от тези, които ни унищожават. Сами сме си виновни.

За да се въведе тази система е необходимо да има равенство -> "един автомобил=един водач". Това равенство в колония България, все още не съществува. Когато се обвърже автомобила с водача (предполагам след чипосването), ще бъде въведен и този допълнителен данък /такса, система или както там му измислят бъдещите сикаджии(висаджии) името/.

КОЙТО ТРЯБВА ДА СЕ "ЧИПОСА" И ДА ТИ СЛОЖАТ И ЛАМПИЧКА ТА ДА СЕ ПАЗЯТ ХОРАТА ОТ ТЕБ.

То е много просто, ако си виновен за ПТП и твоят застраховател е платил щета на другиго, минаваш към малус, за всякакви други нарушения си има други наказания и глоби. Какво се правят всички на луди и измислят всякакви небивалици? А да... и полицата да е свързана с водача, а не с автомобила... Елементарно...

Много ги е страх хората, от това, че с новата система ще трябва да спазват правилата!

е добре, ама аз не съм съгласен да плащам същата застрахователна премия колкото някой дето причинява повече щети поради лична непредпазливост. Щото застраховките са точно това - всички наливат в общата каца и след това тя покрива виновно причинени щети. Отделно начинът на изчисляване на ГО няма нищо общо с разходите по покриване на щетите, ама това е друга тема. Прочее ако се не лъжа масово ПТП-тата в България са причинени от "несъобразена скорост", а не от превишена такава или от употреба на неподходящи вещества.

се вдигнаха цените на Г.О. с 50%, нищо друго не е важно. Тази година с още 50% и готово- всички плащащи сме дебили.

като не щеш да си дебил - не плащай. Ама тогава още на първият завой те чака акт за управление на МПС с прекратена регистрация. Льошо, Седларов, льошо!

Ти май не си разбрал за какво иде реч ...

защото някой малоумник е измислил, че колата върши нарушението, а не шофьора...

Оти сме нация техническа и сме изпреварили времето на МПС-тата с автономно управление с десетки години! Миналите 2 години що Тесли се изплющяха и затриха пътниците щото автономното управление нещо не отчело като хората.

Що Тесли, я разкажи?

Тази история ми прилича като че ли някой се е опитал да отвори вратата за малко разум и пропорционалност в една система, но е срещнал жесток отпор от страната на разните там "шофери", които са напълно наясно, че една такава система ще им вдигне застраховките. Резултатът е солидарност. По български! Занапред, както и досега, шофьорите без нарушения, които не са във фейсбук групи и организации от всякакъв вид, ще плащат "солидарно" по-високи застрахивки, защото джигитите (някои от които професионални шофьори) причиняват толкова много щети, че парите от премиите не стигат. Може ли някой да ми обясни защо един шофьор без сериозни нарушения трябва да плаща същата застраховка като един джигит, които за последен път е имал пълен брой точки, когато си е получил книжката? И нека се съсреодотичм в най-общия случай - и двамата имат по един личен неслужебен автомобил на 10-15 години и до 120 к.с.

Само в две няма. А в колко от всички има такова нещо да плаща "автомобила" ?! Всяка застраховка, всеки данък, всяка винетка и лична. Има човек, който носи отговорността и той плаща.

Arcadium

Споко, то и сайта и приложението за винетки днес не работят.

Има ли нещо кето да "работи" у нас?

ТОЙ скоро ще вземе решение и по този казус. Само изчаква да събере матрял и ще отсече, КАЗАХ !

Слага калинки навсякъде, после се чудим защо са ни такива законите. И изгрява краля Слънце по някое време с блестящия си ум на каруцар, и отсича в тази или онази посока ще се върви. ОСТАВКА на некадърното правителство на ГЕРБ!

Системата трябва да се свърже единствено със загубите които заплаща застрахователя при ПТП. Разширяването с административни нарушения, глоби и др. пречи да се въведе системата "бонус-малос" в България. За тях има "Закон за движение по пътищата" с който се определят санкциите, като ако е необходимо трябва да се синхронизират чрез корекции в закона, така че да няма дублиране.

Това е една от най-неграмотно написаните статии, които съм чела. Оправете си стилистичните и граматическите грешки.

че не с еиопитаха д ая въведат ,че не им изнася!

много глупости написани в тази статия....

Спираш на знак "Стоп", обаче лоша видимост, дърво пречи от дясно и не виждаш, кръстовището не е под прав ъгъл, още по лоша видимост! Тръгваш, от дясно те блъска МПС което се движи с 90 -100 км в час в жил. зона и не си е пуснало фаровете, а само габаритети! Твоята предната дясна врата и страна е смляна. Неговата само левия фар и лявата страна одраскана защото се е опитал да направи десен завой за да избегне удъра! В ТАЗИ СИТУАЦИЯ КАТ ЩЕ НАПИШЕ ЧЕ ВИЕ СТЕ ПРИЧИНИТЕЛЯ НА ПТП-ТО И СЪОТВЕТНО НА ЩЕТАТА! Та кой ще докаже че същия е не е извършил нарушенията превишаване на скороста в жил. зона, непуснати фарове, липса на внимание към кръстовището? А за лошата видимост кой ще е виновен АПИ ли, хехеххее ............. А КАТ дето е написал неправилното заключение за ПТП-то? Колкото повече време минава, токлова повече осъзнавам че българите не са умни хора!

На запад се определя колко % вината е твоя, и колко % вината е на другия. И тъй като и двамата имате вина, ще ви вдигнат застраховките. И така трябва ! Утре ще убиете някой невинен !

Някои хора ме изумяват "догодина ме хванат че карайки към морето с 20 км по-бързо, което е напълно възможно да се случи - на мен ще ми бъде завишена премията по гражданска отговорност" Ами ще се научиш да не караш с 20км отгоре както и аз, и другите, и ще си плащаме по-малко пари за застраховка! трябва да има правила и да са за всички, това че имаш късмет и не си направил нарушение не значи че винаги ще е така, някой удрят и 6ца от тотото, на теб защо не ти се е случило?

но, Гошо имал в джоба малко повече като го хванали, та той йок а ти много йоки ---ха, ха ха

Така ще да е, защото даже и протести няма, както требе..Протестира се срещу конкретно нещо. Не разни платени, мутро-бесепарски лумпени да се присламчват. Застраховките се необосновано високи, мошениците изплащат минимални обезщетения, пък ако не им отърва, да не правят ''граждански'' и толкоз. Какво ми пука на мен, че'' Левизмам'' например, щели да фалират, ако не се вдигнат цените на застраховките? Амчи да фалират

от нормалните държави у нас не вирее, затова сме на този хал...Чипът, чипът, каза Дедо...

,,Каза дедо " ... бързайки за казиното .

си е оплел кошницата, може да отиде и в казино, и в бар, и в публичен дом (ако му стиска!), ти се виж...

и здравата се запретна да краде

може, но у нас не може...Значи джигитите, наглеците по пътищата, заради които стават толкова катастрофи, некадърните шофьори ще плащат толкова, колкото изрядните шофьори, страдащи ежедневно от първите. Сбъркана държава...

Нормално - в цял сват корупцията има някакви граници , само у нас е без граници и държавна политика .

В България никаква система не работи, освен рушветчийската система на ГЕРБ

щото при комунистите си беше въобще без корупция...Та корупцията те си я бяха узаконили. Активните борци получаваха коли и апартаменти безред, получаваха големи добавки към заплатата, пътуваха безплатно, безплатни почивни домови, децата им влизаха с тройки в университетите...Все благинки, които хич, ама хич не изглеждат като корупция....

виж пенсии получаваха, ама големи добавки към заплатите не е вярно! За жилища без ред имаше но в началото на соца! С тройки влизаха и сегашните другари от ДПС от Шумен, Разград, Кърджали да изброявам ли! Никой не ти е забранявал да строиш кооперация, включваш се в ЖСК и започваш! А в добавка една почивка на морето струваше на човек от 14 лв за 14 дена. сега сульо има още по-фрапантни работи, общинско жилище партиеца го взима за 100 лв на квадратен метър, 1 декар за 1400 лв в центъра на София по времето на Бойко спомняш лиси го ?

Ала бала пожарникаря! От както глупавия народ си избра ГЕРБ=ГРОБ и великия пишман пожарникар непрекъснато се случват някакви небивалици и тъпни! Така ще е докато дебилите продължават да си избират дебили!

Тази година как изведнъж ей така от нищото качиха застраховките с по 100 лева????И никой не промрънка......предната година ми беше 210 сега е 300. Т.е. с около 50 %.....ако ти увеличат водата или тока с 50 % ще ги изринем нали...а с застраховките нищо....!

що бре? само миналата година 30-40% вдигнаха Газа , преди 2 дни гласуваха цени на водата които незнам дали и в Германия ги има , за тока е рано още ама лятото ще го преосмислят и това вероятно. Да си видял някой изринат? Няма и да видиш човек. Защо ли ? Ами просто е почти неостана народ по тия земи (всичко що иска се изнася с куфарите към летища) , после има една не малка група заинтересовани лица които печелят от хаоса т.е в хаос и беззаконие по лесно се краде , след това има още една група също не малка която стои и гледа по тв , възмущава се по форумите , реве пред блока със съседите колко е лошо и чака онези които са излезнали на улицата да им защитават и техните права. Тъ горе-долу ето ти отговор що никой не е изринат още

Като са толкова прости да измислят система,как не се намери поне един умен да ПРЕПИШЕ такава от държава където системата работи!!!!

Да бе ... а за ,,нашите" пари от къде ? Още малко и ще поискаш и да работят .

Наще вместо да са толкова малоумни просто да изкопират и законите и правилата от друга ПРАВОВА държава в европа и да я пуснат , ще бъде в пъти по-добре за всички. преструкторирането от това кое е на кола и кое на шофьор се решава за 0 време с 5 клика в която и да е база данни :)

Всички ЗК и КАТ в една обща система. Така всеки застраховател ще знае лицето има ли ПТП и от там да му се вдига премията по ГО. Така ще се прекъсне и прескачането на виновни джигити от една ЗК в друга. Освен това е лишено от логика да ти вдигат ГО въз основа административно наказание. Застрахователя да вдига ГО само при ПТП с доказана вина. Последно... Тиквата от Банкя да се самосезира и да маха Мента Стоянова от комисията по бюджет и финанси за да не дразни хората когато отрито лобира в полза на Застраховането а също така да вземе да закрие това недоразумение КФН. Тия тикви проспаха фалитана КТБ , проспаха фалита на ЗК Олимпик , проспаха навреме да оправят кашата с съдебните искове по болки и страдания и сега същите КФН родиха такова извръщение " фокус " - мокус че даже в Африка ще им се смеят

защо ще ме глобяват трети път за едно нарушение бе муньооо? 1. път пред закона за движение по пътищата 2. път административно 3 път пред застрахователя МУНЧО КОЙ ЩЕ ДОКАЖЕ ЧЕ ТОЧНО АЗ СЪМ НАРУШИТЕЛЯ КАТО В ПТП-ТО ИМА 4 СТРАНИ АЗ , ДРУГИТЕ ШОФЬОРИ, АПИ - ЛОШИ ПЪТИЩА И ПОДКУПЕН КАТАДЖИЯ? ДА ТИ РАЗКАЖА ЛИ КАКВО ЩЕ СЕ СЛУЧИ ТОЯ ДЕТО ТЕ Е БЛЪСНАЛ АКО НЯМАШ ВРЪЗКИ КАТ ЩЕ НАПИШЕ ЧЕ ТИ СИ ГО БЛЪСНАЛ, ИДИ СЪДИ АПИ, СЛЕД ТОВА СЪДИ КАТ ЗА НЕВЯРНО РЕШЕНИЕ, ПРЕЗ ТОВА ВРЕМЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛЯ МУ ПУКА НА БАНБУКА ЗА ТЕБ! МУНЧООО, МУНЧОООО БЪЛГАРСКИ...........

Аз говоря че ако има таква система то тя трябва да е базирана само на нарушения които реално вадят пари от джоба на гаранционният фонд т.е ПТП там има имуществени и неимуществени щети. Вероятно си прав за това което казваш за ПТП-то. Незнам аз от 15 години имам книжка и даже не са ме спирали за проверка (недай си боже). Затова не са ми ясни тия тънкости за които говориш. Едно е ясно. Неможе аз 15 год. да нямам нито едно нарушение а някой по 10 акта да плаща ГО колкото мен. Така нито мен ще ме стимулират да карам по правилата занапред нито оня с 10-те акта ще го стимулират да спазва законите

и четвърти път да те глобят, за да ти дойде акъла в главата. Защото от такива като теб умници всеки ден умират хора по пътищата. А не се ли нстрахуваш, че и твоят ред може да дойде?

На ЗК базата е обща и няма прескачания, а при ПТП винаги има застрахователно събитие. Не им трябват данни от КАТ, само ще злоупотребяват с тях.

че застраховката трябва да се определя на база полицейските данни за нарушения на водача. Щом полицията го е засякла, значи е рисков шофьор. Утре трябва да убие някой ли, и пак да почнат, къде беше полицията. И плащането с години на повишена застраховка ще напомня на нарушителите. Иначе паметта им е къса.

Тогава да се застраховаме в полицията умньо, защо ще храним тези, които нямат отношение към превенцията?

Полицията не е застраховател бе, алооооооо !!!!!

А застрахователите не са полиция!

най добрата превенция е като ти бръкнат в джоба, не важно кой !

Важно е, защото в единият случай отива в държавата и има шанс да се преразпредели в полза на отговорните водачи, под един или друг начин, а в джоба на застрахователя е чиста печалба на частно лице.

кой ще плаща застраховката на жертвите бе ало???????? Нали застрахователя трябва да има пари !!!!! И тия пари идват от нарушителя !!!

Не е редно изрядните водачи да плащат толкова, колкото и тези с нарушенията и тези с катастрофите. Не може водач с 30 годишен стаж да плаща толкова, колкото взелия вчера книжка тийнейджър или неграмотния циганин с купена книжка.

И защо да не може? Някои карат 20 години така и просто им се е разминавало досега. Мен ме вози един таксиджия, който се опита да влезе в една улица, по която вече слизаше друга кола, а мястото е като за кола и половина, защото от едната страна има паркирани коли. Очевидно е, че не може да влезе. И този тъпак толкова вдясно се изнесе, че се заби с дясна предна гума в тротоара. И му викам „какво правиш“, а той ми сочи другата кола и ми вика „ам виж тоз как ма натисна“. И се възмути, че смятам него за виновен и точно това каза „аз от 20 години съм шофьор!“, което всъщност просто означаваше, че той от 20 години кара и още не е станал шофьор.

Първо, това е система, която трябва да работи САМО с данните на самите застрахователи. Това значи, че ако на дадено лице са плащали виновни събития, застраховката му се вдига, но дори и това трябва да отчита предната му история. Застрахователите имат тези данни, но са алчни и искат просто да си увеличат печалбите, като ползват всякакви корупционни схеми с податливите на това герберасти.

Не проработи защото тука искаха и трябваше да се казва само "бонус"......

Не е вярно, малуса си работи, застраховката ми тази година е със сто лева над тази миналата ;)

Да вземат германската система едно към едно и да се приключи с тази дандания ! Няма по-практична нация от тях .

Вие от безскрупулни тъпанари какво законотворчество очаквате?! Справедливост и лобизъм са взаимно изключващи.

... догодина ме хванат че карайки към морето с 20 км по-бързо, което е напълно възможно да се случи “ - Браво бе, професионалист! И къде му е края? Кога точно ще прецениш, че едно нарушение е тежко? Когато вследствие на него убиеш някого? Щом професионален шофьор смята така няма какво да се чудим на войната по пътищата.

Ти очакваш прост шофьор да има акъл. Той, ако беше умен, нямаше да работи като шофьор.

Не, очаквам от един професионалист да разсъждава трезво и отговорно и да си изпълнява работата по правилата както е из цяла Европа. Точно човекът, който трябва да е най-наясно колко е опасно неразумното каране и че тези правила са за негово улеснение, точно той решава, че те за него не важат и той знае най-добре. Щот е толкуз печен, че е по-печен от къде по-учили хора, които са ги мислили тези неща вместо него. А познавам и професионални шофьори за пример, при това хора интелигентни, които от ранна детска възраст са били привлечени от автомобили и шофьорлък. Единият е с висше образование за начален учител, завършил езикова гимназия с френски и английски. Има всички категории без релсови. Така че не мога да сложа всички шофьори под общ знаменател и е жалко, че точно този, който има възможност да изкаже тяхната гледна точка ръси такива глупости. Все едно председателят на лекарското съсловие да се изтъпани и да каже „ами и мен може да ме хванат да работя пил, което е напълно възможно...“. Ами не, не трябва да е напълно възможно, трябва да е немислимо изключение!

е тръгнало без проблеми в България? За това и ще вдигат застраховките!

ако превишиш скоростта , плащаш глоба, отнемат ти се точки и ще плащаш по-висока застраховка ! Три санкции за едно нарушение ! Но това е нормално за държава, която налага данък върху данъка ...За цената на горивото е наложен акциз (данък) и върху новополучената цена е наложен ДДС (още един данък, но върху данъка) ... Т. е , нашата държава ни наказва за това, че сме наказани веднъж... Това е все едно да спечелиш 100 хиляди от тото-то, а след това тотализатора да ти даде още 50 хиляди като бонус, че си спечелил...! Ще сметнем хората от торализатора за луди, нали? Ама не смятаме за такива държавните чиновници , които правят номерчето със данъците...??!!

А акциза и ДДС се налага върху цени на горивата които са едни от най високите в ЕС!

Това е нормално за държава, в която първите санкции нямат кой знае какъв ефект. Колкото и да се плюе по тази система факт е, че тя работи. Но също така е вярно, че застрахователите хич не ги е еня кой е най-разумният вариант и просто искат да острижат всички. Ако бяха съгласни да вдигнат ГО на рисковите водачи само, но не и на коректните щяха да я въведат и всички без джигитите щяха да са доволни. Ама пуста лакомия, сега пак всички са недоволни. Хубава работа ама българска. Знаете ли, по света и това се учи. В една сделка не търсиш най-изгодното за себе си, а за всички. Защото така се върти бизнесът, когато всички са доволни и искат да продължат да правят бизнес по този начин.