Настояваме камионите ни да не се връщат в България на всеки 3 седмици

Министрите на транспорта на Литва, Латвия, България, Полша, Естония, Ирландия и Малта в общ фронт срещу разпоредби на ЕК

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

,,Настояваме камионите ни да не се връщат в България на всеки 3 седмици"... и щофьорите ни да са длъжни да карат поне 52 часа в денонощието .

Що плещиш глупости, като не знаеш нищо по темата? Абсолютно всички шофьори на камиони в Европа използват персонални контролни карти и са задължени да спазват правила за продължителност на шофиране и почивка. Камионът даже няма да тръгне, ако картата не е сложена в тахометъра. Работно време (разбирай колко време прекарваш в кабината, а не колко време караш): не повече от 9 часа на ден, с възможност 2 пъти седмично да се удължи до 10 часа. Не повече от 56 часа в седмицата. Не повече от 90 часа за две последователни седмици. Минимум 11 часа почивка межу смените, с възможност да се намали до 9 часа не повече от три пъти в рамките на 2 седмици. Непрекъснат период на почивка минимум 45 часа всяка работна седмица. Задължителна почивка минимум 45 минути след не повече от 4 часа и половина шофиране. Всички български фирми за международни превози спазват тези ограничения, понеже свят ще им се извие, ако немският, холандски или френски еквивалент на ДАИ спре шофьора за проверка и установи превишение на времето за работа, или недостатъчна почивка. Камионните превози в ЕС са много добре уредени. Нормите за труд се спазват далеч по-добре, отколкото в повечето работни места в България. Спрете с това фалшиво сиромахомилство!!

Наглеци! Карат коли по 300 000 лв., плащат осигуровки върху МРЗ, отпуски не плащат и се жалват как щели да фалират! Как за толкова години ни едно правителство не успя да вкара транспортния бранш в норми? В другите, нормални, държави те осигуряват на над 3000 евро, вярно е, че данъкът в Германия е почти 40 %, но знаеш за какво работиш, права, нормална пенсия и т.н. Все тук нещо не им е наред на работодателите...

Зетя среща тъщата на колело. -Къде отиваш? -На гробища. -Настоявам некой да върне колелото!

Настояваме Северна и Южна Корея да се побратимят!

Един продукт на германският пазар примерно е 4 евра.На българският същият продукт е 8 евра.Защо?Ами просто е,- защото има транспортни разходи и още един път печалба, вече за тукашният търговец.Това е.

ФЕОДАЛИТЕ НЕ РАЗБИРАТЕ ЧЕ ВРЕМЕТОВИ Е ДОБРЕ ДА СВЪРШВА!ИНАЧЕ СЪВСЕМ БЕЗ НАСЕЛЕНИЕ ЩЕ ОСТАНЕТЕ!НЯМА ДА ИМА И КОЙ ДА ВИ ПОГРЕБВА ДАЖЕ!

са изключително вредни - замърсяват околната среда и, най-важното, разрушават пътищата ! Полезни са само за джоба на собствениците им. Затова, винетката за ТИР - 100 000 лв !

Така си го казал, сякаш си произвеждаш всичката храна в задния двор. Съвременното общество е невъзможно без шосеен автотранспорт.

Неграмотник!

Българско бизнесговно се сблъска с европейските правила и закони за условия и заплащане на труд

А пък евроговното "решава проблема", като изкарва няколко десетки хиляди камиона по международните пътища и принуждава шофьорите им да въртят хиляди километри излишно заради няколко хиляди посерковци, които искат да получават повече кинти наготово и майната й на конкуренцията. И преди да ми говориш за европейски права и условия за труд, поинтересувай се какъв недостиг на шофьори има в Западна Европа и защо. Трудът на шофьора на товарен камион не може да се трансформира в чиновнически режим 9 до 5 ако ще Еманюел Макрон да изкара Чуждестранния легион по улиците. Трудна работа е и не е за всеки, но шофьорите получават добро заплащане и придобивки (както е за всеки пазар, на който има недостиг на работна ръка). Същевременно самият товарен превоз е бъкан от разпоредби колко можеш да караш, колко си длъжен да почиваш и т.н. и т.н. Заплащането не е на километър, че да се гърчиш да караш по 20 часа седем дни в седмицата. Поне в Европа, това е цивилизована работа (в САЩ е друго). Доколкото има проблем със заплащането, той е с данъчното облагане. Международните шофьори се осигуряват на МРЗ и получават основния си доход под формата на командировъчни. Т.е. здравни осигуровки не се плащат върху реалния доход и няма да се натрупва пенсия. Но пък като знаем, че след 20 години осигурителната система ще фалира, кого можем да виним, че отказва да пълни пробитата бъчва? И най-сетне: шосейният транспорт плаче -- какво плаче, направо реве като гладно пеленаче -- за автоматизация и електрифициране. Голяма част от тези машини могат да се движат автономно по големите пътни артерии. Далеч по-смислено би било усилията да се насочат към създаване на правна рамка и развойна платформа, за да могат след четвърт век шосейните товарни превози да се изпълняват от умни, авто-пилотирани машини, които не цапат със сажди и парникови газове.

Значи всички са дошли да работят за български робовладелеци, не се коси бе....ако си прав, то ще си покаже

"Значи всички са дошли да работят за български робовладелеци" Калпава ти е логиката. Не са "избягали, за да дойдат", а просто няма достатъчно желаещи. Колкото до фирмите в този бранш, те не са само български -- има много румънски и полски компании, които работят по същия начин. Но си прав, де. Като почнете да врещите що ви е скъпа доставката на стоките от европейските онлайн магазини, то ще си покаже :D