Коментари - Метален отказ: САЩ обявиха възможната причина за инцидента с "Боинг" 777 | Бизнес.dir.bg
Коментари
Има една джиндженерна дисциплина, викат и "съпромат" - демек "Съпротивление на материалите". Та не е лесно, иска башка смятане, но доста точно може да се изчисли след колко време ще стане белята (като вероятност, разбира се). И кога този двигател ТРЯБВА да се замени. Ама пуста печалба, кой ти гледа там някакви си 200 - 300 пътника и екипаж. Демокрация да има... и алъш-вериша да върви...
Е нали перките са част от двигателя? Няма как да се пусне двигател на самолет без перки - няма симсъл.
777 има налетяни над 14 милиона часа откакто е в експлоатация. Да кажем, че половината са на самолети с двигатели P&W. T.e. за 7 милона полетни часа, имаме един инцидент със счупена лопатка на компресора или на вентилатора - без значение. Може ли някой да ни припомни друг такъв случай с тези двигатели? Аз не се сещам, не можах да открия и в мрежата подобна информация.
На всеки важен елемент се следят показателите за износване. Това не са селски авиокомпании за да летят на честна дума. Но заради икономии и поевтиняване на експлоатацията лимитите на ресурсите се бутат все повече към "ръба" за да се стига до такива ситуации.
"..............Предварително разследване показа, че това е станало поради умора на метал..........." Егати експерта?Изучавали сме сме в учебниците за металите и техните сплави за молиекулните им връзки, които отслабват връзките си помежду си вследствие на "Старение",.Така, че в случая иде реч за СТАРЕНИЕ НА МЕТАЛИТЕ.Всяко нещо си има трайност, независимо да;ли, ще е храна, или предмет от различно естество и дали е органично, или неорганично съединение.
Извинявам се за техническата грешка, пропуснато е Е-ТО. Трябва да се чете "СТАРЕЕНЕ НА МЕТАЛИТЕ"
Едно е "стареене" на метала (тоест, при кристализация), друго нещо е "умората". Първото е вследствие на качествата на сплавта и не зависи от физическото натоварване. Второто, то зависи от ресурса за брой цикли на натоварване, в случая от центробежната сила при работен режим на компресора. ИКОНОМИЯТА, Е МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА!
Че тя умората на метала си проличава... и дори може да се види и чуе, ама за това си трябват редовни огледи;)
"В същото време, според Съмуолт, инцидентът не е свързан с повреда на самия двигател." Не е ами! Може да се е повредила лопатка, може вал, може лагер, но не и двигателят. А тези неща имат общо с двигателя, точно колкото охлюва с летенето.
Интересно е да се отблежи как за новини приситигащи от САЩ, Дир-ът цитира ТАСС ...
Ами като се уморяват, да ги подменят на определен брой часове работа, а не чрез проба грешка.
Ами това и правят. Всеки самолетен двигател има определен брой цикли и часове за работа. Като се достигнат, двигатлят се сменя.
Ами да са я предвидили тая умора на метала - туй им е работата, а не да изпиляват тънкажно.
Бих ви изтряскам един тиган по простата тиква, но се страхувам, че поради умора на метала, дружка може да се счупи и затова направо ще ви го завра отзад.
Метален отказ? Ко туй, ВА?
То затова САЩ преди си правеше първите Стелт самолети с титан (руда рутил) от СССР, купен през посредници. ;) Те нямат дори материалите за такива.
А руснаците понеже имат титан но нямат мозък, направиха техния Миг-25 от.......СТОМАНА!!!??!!!!!!
Mig-25 е от титан, ама друг път! За да не пишете глупости, препоръчвам книгата на Иван Бориславов "Реактивните самолети" Том 5. Там има много информация за Миг-25. ЧЕТЕТЕ!
"Конструкция планера на 80% состоит из нержавеющей стали, 11% приходится на алюминиевые сплавы, 8% титан и лишь 1% на другие материалы."
Мдааа, счупените лопатки са в реда на нещата, не е повреда. Благодаря за просветлението.
Виктор е забъркал чудесен ситрешен миш-маш. "Метален отказ"! И нямало повреда в двигателя, въпреки че били счупени няколко лопатки на турбината на двигателя! ДИР, вземете се в ръце!
Отказ на мозъчните клетки е получил джурналята, докато е съинявал тази простотия минаваща за статия. Време ме му е да научи БЪЛГАРСКИ. НЯМА ТАКИВА ИЗРАЗИ: металната умора - умора на метала (поради постоянни натоварвания - има го при всяка машина с движещи се части - дори и автомобил) опънни натоварвания - абсолютна простотия! вентилатора на двигателя - вентилатор има у вас да ти вее на празната глава. Това е ТУБИНА, а самият вид двигател е турбореактивен. А самият пасквил е оправдание за небрежност по поддръжка на самият самолет. На определени часове работа, двигателите трябва да бъдат преглеждани. От много години има уреди, които откриват умората на метала. С преглед на "око" не става.
Основана през 2003 година, притежават активи от 500 000 долара, има 3 член фабрики. Сега е все още разширяване. Всеки завод с професионален дизайн, управление на & производствен отдел. С над 100 продуктовите категории има по нещо за всеки. От стъклени капаци за тиган запържваме дръжки за хардуерни компоненти. Капаците се състоят от силикон стъклен капак, S.S стъклен капак и др. Тиган запържваме дръжки: висок стандарт бакелит дълги дръжки, странични дръжки и копчета и др. Монтаж хардуер: Ал Подбирайте си източниците ... освен ако целта не е покрай самолетната авария да направите реклама на тиганите.
"Специализираното издание", което цитирате, всъщност е сайт за тенджери и тигани - китайски, но пък претендират да са професионални. А текстът за умората на метала е превеждан с google translate или нещо подобно ...
Метален отказ: САЩ обявиха възможната причина за инцидента с "Боинг" 777
Разследването и проверките продължават, но самият двигател е "изключен от подозрение"
Обратно в новината