Коментари - Меркел иска 1 млн. зарядни станции за електромобили до 2030 г. | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

някакви бяха правили сметка, че ако човечеството отведнъж зареже петрола, и премине изцялло на ток, това би означавало, че по целия свят ще трябва да се построят около 10 000 АЕЦ подобни на най-мощните сегашни. Което на практика означава, че поне засега петролът няма алтернатива... Което и обяснява защо янките се бутат навсякъде и правят войни за нефт...

Бъдещето принадлежи на синтетичните горива произведени от СО2, вода и възобновяема енергия. Ще има увеличение на дела на ел транспорта, но не толкова много.

Този синтез, който в заобикалящата ни природа, се нарича "фотосинтез" и е с КПД от порядъка на 4%. После това гориво отива в ДВГ, който има КПД около 30%. Т.е. от слънчева енергия до придвижване чрез горива има КПД от порядъка на 1.2%. Малко по-добре е сс технологията E2G (от електроенергия към газ - обикновено водород или метан). Там КПД теоретично може да достигне около 50%, но трябва да добавиш и КПД при производството на използваната електроенергия. Ако използваш най-обикновени фотоволтаични панели, които имат КПД около 18% и електромобил, който има КПД над 80%, крайният резултат е в пъти по-добър (около 14%)!

"как да се запазят работните места в сектора при преминаването към производство на по-екологични превозни средства." Ето тук е заровено кучето - един електромотор и една батерия се произвеждат много по-лесно и бързо, а и с далеч по-малко човешки труд, отколкото ДВГ + скоростна кутия. Себестойността на електромобилите вече сериозно се доближава до тази на класическите автомобили и единствената причина цените им да са толкова високи, е липсата на конкуренция.

Прехода няма да бъде толкова бърз. Погледни в историята. Кога се произвеждат първите автомобили с ДВГ и колко време трябва за да се измести животинския впряг. Подобно е и сега. Електромобилите ще навлизат постепенно и ще се усъвършенстват. Ще отворят нови заводи за производството на батерии, на зарядни станции, ел.мотори...а вероятно и рециклиращи фабрики за същите неща. Когато в България се появили първите автомобили, файтонджийте /тогавашните таксиджии/ са били много притеснени за работата си. Е, в момента същата професия продължава да съществува, сменени са конете и файтоните. Работата са си загубили ковачите на подкови, но са отворени множество сервизи за автомобилни гуми.

Сериозни субсидии трябват и за самите електромобили. Иначе хората няма да ги купуват и ще си останат в порядъка 1-2%.

И с к'во ще ги зарежда, с вятърните въртележки ли? Или мигрантите ще духат, за да въртят перките... За това им трябват поне НЯКОЛКО яки АЕЦ-а, ама глупаците като си ги закриха... сега ще духат супата...

Споко. Пак ще ги открият яките АЕЦ. Видя се, че комсомолци и комисари не са в час и не могат да управляват.

Ако минеш през Германия ще видиш, че е пълно с фотоволтаични панели. Явно държавата е въвела правила които дават възможност на населението да инвестира и да печели от това. Доколкото забелязвам те си пазят земята, почвата. Монтират панелите на стойки без да изливат бетон. Така в бъдеще могат да премахнат панелите и поляната си остава чиста зелена трева. Определено в България изоставаме. Не защото хората не искат или немогат! Изоставаме защото няма подходяща държавна политика. С други думи ако искаш да инвестираш ще имаш много проблеми и ниска или почти никаква печалба.

когато е времето за зареждане на електромобилите - най-много ток дават!

Кога ще ги стигнем ...германците .? А ние тука фарове ще правим.

По-добре фарове, отколкото клаксони ( свирки)