Лифтовете у нас - средно на 21 г.: Има ли надежда за Драгалевския?

Вижте състоянието на съоръженията в България и в кой зимен курорт те са най-нови

Обратно в новината

Коментари - Лифтовете у нас - средно на 21 г.: Има ли надежда за Драгалевския? | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Да им дадат да строят нови. Но... Първо или основен ремонт на вече съществуващите, или демонтажа им и строителство по същите трасета. За да не се окаже, че след още 21 години имаме паметници на разрухата, криещи опасност за туристите. Току виж някой малчуган се изкатери по изоставения лифт и падне... Но знаем как е тук - досъдебно срещу неизвестен с предизвестен край с изтекла давност. Хайде бъдете далновидни, господата от туристическия бранш, не мислете само за джобовете си.

Трябва да се направи план и старите лифтове да се сменят, защото са опасни. Да строиш върху старото не е сериозно, защото техниката се променя и трудно може да покрие всички стари стъпки на лифтове и тн. Правиш го с цел да служи качествено много години. За съжаление трябва някой да умре, че да се сменят най-старите лифтове. Тогава бързо ще се окаже, че ще има вариант за нови лифтове без да се нарушава екологията. До тогава колите смело ще пътуват до върха, което е много по "Екологично".

Така наречената редакторка Боряна Калчогова, ако може когато ми редактира коментарите да посочва, че това, което тя е написала не е моя мисъл. Щото е тъпо да преиначаваш това, което съм написал и да пишеш нещо чуждо под моя псевдоним. А?

""Пътническа висяща въжена линия Варна" За тази на спирка "Хоризонт" ли става въпрос.Много беше атрактиван,незебравима .Колко красиво беше , повтарям за неразбралите -беше

На Витоша са най-старите лифтове в Европа. Какво постижение само!

С боковата калинка начело, София няма шанс за нищо…

с цеко крадеца от Алеко, лифтовете бямат шанс.

Преди много години ,още по време на "тъмният" социализъм имаше едно предложение, княжевският лифт да бъде продължен до над хижа "Бор" ,но настъпиха демократичните промени и този проект беше изоставен. Станцията на "Копитото" се явяваше като междинна и базова точка за посещение на поляните около "Планинец" и Златните мостове.Безконтролното масово "катерене" на автомобили по планината ,както и рушенето и неподдържаното на изградената по време на социализма инфраструктура не допринася за масов туризъм

Витоша ски извъртат ръце, за да им разрешат да строят допълнително. Помноте ли когато спряха всички лифтове? Апомните ли кка не се намери кой сече на Меча поляна? До София, с изоставената техника.

За какво ни е лифт като вчера на преговорите разбрах че ще правят планински вело маршрути

Първо разстрелват зелените мафиоти, второ започват да строят лифгове и да развиват тази задръстена държава, после правят всички НПО-та и зелени партии незаконни и всичките им членове подлежат на разстрел за нац. предателство.

А дебилите с велосипеди в концлагери да строят Белене, заедно със зелената сволоч.

Докато Тома Белев и зелената мафия ги търпите-ТАка ше е..

Простите комунисти в мракобесният социялизъм викаха австрийски и италиански фирми да проектират и изградят лифтовете и влековете из цяла България! И бяха направени както трябва без разлика от тези на алпийските курорти! Сега има десетки нищоправци дето сформират комисии,правят заседания и нам си кво и накрая нищо... Не е ли по просто да звъннат на същите фирми изграждали съоръженията и да попитат какво може да се направи....предполагам и в други държави се е налагало да сменят старите лифтове с нови и имат готови инжинерни решения!

Сега това трябва да се направи от собствениците на съораженията а не от държавата. Как не го разбрахте това за 30г.?? Стига сте чакали държавата да "ви оправи". Свободния пазар решава и ако хората продължават да им наливат пари на сегашните счупени съоражения те няма да имат причина да ги сменят, докато не стане някой сакатлък.

А с забравените лифт на Копитото Витоша какво става! И вие ли го забравихте!?

Нещо за лифтовете по Стената? Все едно, че не сествуват. Както не съществува и Пампорово...

Същите тея еколози дето спират всяко развитие на планинския туризъм и изграждането на лифтове пак са се присламчили във властта. Вероятно ние сме единствената държава в света с такива възможности за планински и ски туризъм, която не използва и една десета от тези възможности. Странно как една екологична Швейцария има десетки пъти повече километри лифтове ски писти и възможности за планински туризъм. Вероятно защото там си нямат платени от НПО та еколози.

едно време кабинката на Симеоново работеше през лятото поне орез уикендите, а Драгалевски ежедневно. Сега нищо не работи братче. Всичко нагоре ходи с коли и става кочина. Но така е, когато лифтовте се подарят на един комунист, забогатял за една нощ...

има надежда както и за боко. За лифтовете надежда няма

Само като се знае Кой е концесионера - и всичко става ясно. Т. н. концесионер ! със звучното име Мино Цеков. Какво повече да коментираме. Ех държава, ех олигархия…

Но си нямат и олигарх, яхнал планината като дедовото си магаре

Какво стана, нали Фандъкова щеше да прави нещо по въпроса??? Тая тема се почва, дъвче се и после нищо. И лифтовете си стареят, те по-нови и по-модерни от само себе си няма да станат. А нуждата от модернизация е наистина крещяща, не е нужно да си голям специалист, за да си наясно с това.

Имам чувството, че една и съща тема за лифтовете се дъвче преди всеки зимен сезон. В крайн а сметка всички гледат към старите съоръжения, а никой не се замисля за това, че общинска администрация в София и всички други свързани с тях от години спират обновяването на лифтовете.

Как да има надежда като са се запънали като магаре на мост разни зелени и пемпени?

За Драгалевския винаги има ,няма как мавъра да не се уреди.Нъл той е следващия димукрат.

дъвче се една и съща тема ката зима понеже галиба лифтостопаните едвам, чрез продадени билети/карти, моат да си платят заплатите и\или електриката задвижваща маторите, теглещи металните въжета на които са окачени седалките, които електрически мощни двигатели са позиционирани в лифтостанции: най-ниската ,,Драгалевци" и средната такваз - ,,бай Кръстю", и най-горната ,,Голи връх" ... умишлено, нарочно не се поддържа в експлоатационно годно състояние понеже вероятно се има предвид тежестта на мисълта ,,тея планински туристи след като слезнат от лифтовата некабинкова седалка ке тръгнат пеша да ходят по пътечки из витошките широколистни или иглолистни гори, или да пият горещ чай у некоя хижа, а дори и зимъска (когато имаше поне 100 см снежна видима покривка) заедно със ските и щеките за ски не са се качили на лифто - тоест не са очаквателно реални скипистоползватели - няма усещаема парична изгода от превозването им - за отлика от туристите я в частни леки коли, я в многоместни автобуси ... здрави и живи