Краят на евтините коли

Електромобилите са по-скъпи от моделите с двигател с вътрешно горене, но експлоатацията им е по-изгодна

Обратно в новината

Коментари - Краят на евтините коли | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

За момента алтернативата е единствено хибрид. С електричка до морето няма как да стигнеш без спиране за зареждане. А зимата пък пробега пада... Също и ако понастъпиш малко педала. Става единствено за града. Казвам го от опит, за сведение на хейтърите.

електроколите са

С батериите! Водородът му е майката. Тогава пък ще останем без вода за 100 години.

ЕДНО НЕДОНОСЧЕ! Никога нема да се наложът в сърцето на потребителите. Кой би си купил уред за кастрация? Контрол над скоростта, шибани ограничителни джаджи и падане на батерията, баш като бегаш от полицията.

За да се движат електромобилите е необходимо... електричество. От електроцентрала. В момента, в Европа, има малко над 250 милиона автомобила и електроцентрали, които да зареждат около.. 20 милиона. Т.е., ако всички автомобили се заменят с електрически до десетина години, трябва ще да се построят мощности за поне още ДЕСЕТ пъти по колкото има в момента. Всички ритат срещу атомните централи. Централна Европа не иска и въглищните. Вариантите за построване на водноелектрически са почти изчерпани. На възобнвовяеми източници за такива мащаби просто не може да се разчита. Решението е просто - набутват 30-40-50 въглищарки в България и Румъния, плащат за евтини въглища от Украина, които да изгарят на наша територия... и си карат чистичките коли из Брюксел, Щутгарт, Лион и каквото още там ви хрумне!

пълни глупости са това. Ако се отчетат въглеродните емисии от прозводството на батериите на тези возила - от копаене, през обогатяване и производство на крайния продукт, картинката ще стане страшна. Освен това батериите са пълни с отрови и не е ясно нито как ще бъдат рециклирани, нито къде ще се дене цялата тази гняз. Достатъчно литий за производството им няма. Въобще цялата тази дандания няма абсолщтно нищо общо с екологията и опазването на околната среда. Да не говорим, че няма енергосистема- производствени мощности и електропреносна мрежа, която да обезпечи зареждането на всички тези возила. За да бъде опазена планетата е нужна промяна в мисленето, навиците и въобще на целия световен икономически, да си го кажем направо цивилизационен модел. Електроколите нямат нищо, ама нищо общо с това- привидно чист транспорт, но само като изключим цялата отровна химия, която стои зад него.

Само за инфо водородните коли отделят вода :)

тЕслата минава 260-320 мили в зависимост от модела, което е от 420 до 515 км и то при скорост от 120-130 км/ч. Така че стигаш без проблем, но нищо не пречи да починеш за половин час и да позаредиш.

Който се е качил на Тесла, повече не иска и да чуе за друга кола. Но за бягане от полицията не става. Те се оборудваха с по-мощни Тесли.

Не знам как четете статиите от толкова анкети и реклами върху тях.

Глупости. Водородът е най-разпространения елемент във вселената.

Е, те разправяха на времето, че никой уважаващ себе си джентълмен няма да замени коня за тия сешни каляски без коне.

Е, то ако направиш сметката на соларките и перките и ептен си е.а мамата. Ма си ги плащаме. Същото и с колите ще е. Това просто е нов метод за стригнае на стадото - данък въздух, данък вятър, данък слънце...

И как го установи това? С гледане в звездите? 250 милиона автомобила със среднодневен пробег от 100 км на ден прави среден разход 14кВтч. 250 млн х 14 кВтч= 3,5 млрд кВтч= 3,5 ТВтч на ден. За 365 дни ще изразходват 1277 ТВтч. ЕС произвежда годишно 3500 ТВтч Или 2,7 пъти повече от това, което могат да изразходват електромобилите. Но средния пробег едва ли надвишава и 50 км/ден на автомобил. което дава 5,4 пъти по-голямо производство в момента от евентуалните разходи Та ми е чудно как "докара 10 пъти колкото в момента" Бе вие, червените тъпаци, специално обучение ли получавате по лъжене?

До тук едно разбрах само развод с Гей-съюза е спасението иначе ще купуваме скъпи лигени .Защото електромобилчета в Китай по 2000-5000 гущера и с всички екстри камерки,парктроник,климатик и се зареждат от слънчеви батерии и ток.

Нека се започне от тези ,които правят т.н.техн.прегледи.Санкции до дупка.Не може да се пускат в движение абсолютни боклуци.

SirBob

Съгласен за хибридите. Освен това тези, които дават за пример Тесла, следва да отчетат, че Тесла не е точно марка, ориентирана към масовия потребител. Трудно европейския пазар ще бъде залят от "евтини" и достъпни Тесли.

Всъщност за производството на батерии отива значително по-малко енергия отколкото за изработката на двигател с вътрешно горене. Та зависи как гледаш картинката. Сламката за такива като теб, понякога изглежда по-страшна от гредата в очите ви. Литият е един от разпространените елементи, . Батериите се рециклират вече 100%. За една Тесла са необходими около 7 кг литий, за 1 милиона автомобила са нужни 7 милиона кг. или 7000 тона при общо производство от 85 000 тона/год. Електроенергия има достатъчно. Само производството на ел.енергия в ЕС е достатъчно за 1 милиард автомобила, колкото са всичките автомобили в света, т.е. това не е проблем, още повече, че батериите се развиват.

от колко време има тесла? не е издържала дори проверката на земуна на един пакет батерии и ремонт у сервиза. Гъзарите се качмиха и сега не искат да признаят, че са сгрешили. Обаче, масовиа потребител нема ги приеме. Прост факт: Акциите на тесла ПАДАТ! ЩО ТАКА БЕ?

Германците изостанаха и сега имат проблеми оттам и глупостите в статията. Примерно батериите на Фолксфаген съдържа 75% повече кобалт от тези на Тесла. При Тесла кобалта съставлява около 2,8% от батерията, докато при Фолксфаген 12-14%. Същото е и с лития. При това батериите на Тесла са с около 30% по-ефективни и позволяват толкова по-голям пробег при еднакво тегло, по-бързо зареждане и т.н. Малките градски коли, с по-ефективни батерии тип Тесла, няма да е проблем да слезнат в диапазона 10 хиляди евро. И понеже батериите вече се рециклират 100%, то с течение на времето добивите на литий и кобалт в началото ще растат, но след насищане и рециклирането ще почнат да спадат бързо.

Не е коректно да говорим за това колко кила от какъв метал са нужни. Коректно е да се гледат цените. Защото в цената са калкулирани разходите за енергия или вредата върху екологията с други думи. За да е толкоз скъпа батерията, значи производството и е скъпо, а това значи че има големи разходи за материали и за енергия. А това значи голямо поражение върху околната среда. И по-горе ясно ти пишат, че за една малка кола, половината цена е батерия. Образно казано, златото е скъпо не защото е рядко (има го много), а защото добива му е свързан с сериозни разходи - трябва да се прекопа сума ти земя, да се очисти плученият материал (това пак е химия) и като теглиш чертата за да получиш грам злато си затрил енергия за 20-30долара. Лития не е скъп като златото, но батерията си е сериозна химия и голяма такава излиза златна. И от тази гледна точка приказките за екологичност на електромобила са бая съмнителни.

поне, Тесла на живо, виждал ли си?

Има няколко в София

Не е точно така, защото цената зависи и от търсенето. Ако по някаква причина се постигне картел, цената вече не зависи от цената на добива, а от спекулацията с недостига. Но за момента цената е висока заради недостига и заради разликите в технологиите на производство. Китай се опитва да постави добива на литий под свой контрол, но батериите им са гола-вода. Това мисля е и основната причина да пуснат Тесла в Китай без да искат съдружие, а и отпуснаха терен и кредити много бързо. Целта е да се почне производство и да се гепи технологията на батериите на Панасоник, произвеждани в завода. Обаче Мъск гледам, че договаря с китайски производители на батерии за ползване в китайските Тесли за да смъкне цената и може пакетите с батериите на Панасоник да се карат от САЩ за по-скъпите модели.

след 15 години --- скапани ел. таралясници евро-сбирщайн по нашите пътища

"За производството им са необходими металите литий и кобалт, чиито находища се изчерпват бързо и са единствено в ръцете на китайците." - Това твърдение заслужава едновременно Нобел и Пулицър - за невежество и тъпота. За сведение на дЖурналиста, написал горното, литият се извлича предимно чрез електролиза на разтворените йони в морската вода, а най-големи производители и износители на кобалт са Конго, Русия, Канада, Бразилия, Замбия и Куба. Какви китайци ви гонят?!

Ето какво прочетох в уважавана специализирана медия: Най-големите производители на литий са Чили и Аржентина, които контролират 60% от годишния добив на планетата. Австралия и Китай държат други 30%, а останалите 10% се добиват в САЩ и Русия. Американската агенция по екологични изследвания оценява резервните залежи на литий на 13 милиона тона, като повече от половината се смята, че се намират в Боливия. И да добавя: не е невероятно някои от големите производители в тези страни да имат китайски собственици (извън Китай).

ако всички минат изведнъж на ел.коли, на планетата ще настъпи ад. Факт е, че американците искат да потиснат европейската автомобилна конкуренция и затова е мачкането на дизела. Германците са послушни на големия си брат и си вкарват автомобилната индустрия в криза сами. Китайците пък напредват, завладявайки икономически нови пространства от планетата, след което ще последва и политическо подчинение. Защото в Китай и частните компании са държавни и много забравят това.

Държавите които върват напред си стимулират средната класа включително с достъпни превозни средства. Държавите които западат си съсипват средната класа принуждавайки я да купува скъпи коли на кредит така че да е постоянно с хомота на врата. При това пропагандата тече с пълна сила тази покупка да е 1) хем задължителна по-закон, 2) хем хората да я правят доброволно. А пропагандата особено много влияе на по-простичките хора. :)

Ta, кога и за кого са били евтини новите коли? Болшинството от хората са щастливи, ако намерят пари за 10-15 г коли. А че новите електрички са незаслужено скъпи спор няма.

Цитат: "Toyota пък показа, че е необходимо моделите да са изцяло електрически." Редакция: Toyota пък показа, че НЕ е необходимо моделите да са изцяло електрически.

Защо никой не говори за ОГРОМНИЯ натиск от петролните компании срещу разработка и производство на електомобили?

Ама теб лично ли те натискат или един приятел ти го каза това?

Тези коли едва ли могат да идържат 15 години.

Даже за още 1000 евро отгоре колата върви и с едно китаче шофьор - пълен автопилит.

Теслата е страхотен автомобил, но произвеждат незначително малко, а и имат и проблеми с производството. Ако теоритично се вдигне броят на електромобилите ще има проблем с инфраструктурата, защото гаражи (достъп до електричество) има за не повече от 5 процента от колите в София, а къде ще зареждат останалите? В момента я има, я няма 40-50 станции за зареждане. Отделно като знам по "новите" квартали как и сега остават без ток, защото се греят на електричество, като вържат да зареждат и колите ще светят като коледни лампички

За добро или лошо технологиите не са достигнали точката в която електромобилите ще станат конкурентни на ДВГ.Доколкото изобщо се продават в Европа това се базира на модата и на правителствени данъчни облекчения, както и на политически натиск върху производителите да намаляват "въглеродните емисии". Предполагам, че скоро засегнатите потребители ще изпратят по дяволите рекетьорската политическа пасмина и с това възходът на електричките ще се забави чувствително. За момента електриките са 1.Скъпи 2.С малък пробег 3.Къс живот на батерията 4.Имат малко части - вредни за заетостта. 5. Основни части - батерия и др. се доставят от рискови доставчици и недемократични държави.

Толкова по същество...че ме трият мошетата.

В България никога няма да има нужната инфраструктура за зареждане на стотици хиляди електромобили, освен ако не си представяте кабел от всеки балкон до всяка паркирана кола...

Сметката ти е точна, само дето си "забравил" да извадиш енергопотреблението за населението и производствените мощности. "Моята" сметка (не съм я правил аз, но тук няма как да давам линкове) отчито точно това - колко ел.енергия може да се отдели в момента за зареждане на електромобили.

Толкова глупости че и + посртавени. По какво електромобилите не са конкурентни на ДВГ? По-всичко ги превъзхождат. Единствено че са по-скъпи, но коя нова технология не е била скъпа? Батериите са с 10 годишна гаранция. На Запад това е максимум живот на една кола. Аз карам Тойота Приус Хибрид и е нещо фантастично. Имам познат с Тесла. Просто невероятна кола

Ами те и телевизорите не издържат много повече от гаранцията си , но се научихте да ги купувате нали ? Така ще стане и с автомобилите -само нови и след гаранцията отиват на боклука, Който има пари да си купи нова ще кара , който не ще зяпа другите как карат. Така се стимулира производството , въпреки че света се зарива в отпадъци....

караш само на сън

Докато се наложат електромобилите, България ще е затворила и 6 блок на "Козлодуй". Цената на елекрическата енергия, внасяна от Турция може и да стане 35-40 евроцента. Къде ще е Киро на кирия? Мислил съм да си донеса Leaf-а за да "бръмчим" през лятото в България и после да го оставя на тъста си, но при 25 ст/KWh, не ми се връзват сметките. А и моята няма Fast Charging. Иначе за България, ако имаше евтин ток, при тази малка територия, Нисанчето си е перфектно. Кеф ти до Слънчака - ОК. Спираш в Пловдив на Хепи, удряш една бира и след 30 минути бързо зареждане продължаваш за Стара Загора. Там още една бира и 30 минути зареждане и си на Слънчака. Какво ще ти стане да спреш 2 пъти по 30 минути? А в София ... ще скъсам всяко изтърбушено BMW на светофарите.

Може да провериш колко находища има в Конго и колко от тях са собственост на Китай и тогава пиши небивалици, то и едно от най-големите пристанища на Гърция е с гръцко име, ама е с китайски собственици. Има евтинки двуседмични екскурзийки до Китай, ще ти излезе колкото да отскочиш два пъти до Гърция, без да висиш часове на Кулата. Много ще те отрезви една такава екскурзия за това накъде е тръгнал ЕС и накъде отива Китай...

Бла,бла,бла.Много приказки и нищо конкретно.Електрическите автомобили са само за градско каране и трябва да имаш ми гараж,където да я зареждаш и поне още една кола ако решиш да прескочиш до морето от София.Значи все едно нищо не си казал.

Но е хибрид,а не е само на ток,че ще трепериш дали няма да те остави на пътя.

казва ,че малките са безсмислени - градският транспорт върши тази работа.За големите ел. коли има бъдеще,поне докато има материали за техните батерии.

Никой не дава отговор на въпроса от къде ще се намери толкова електроенергия, че всички автомобили в света да са електрически. От атомните централи ли? Та нали те трябва да се закриват, защото са опасни? От алтернативни източници ли? Не ме карайте да се смея! Това може да го измвислят мозъците на Барак-простак. От газ, въглища, отпадъци - най-вероятно на това ще разчитат. Но тогава няма ли да се унищожи природата с по-силни темпове. Защото КПД по този заобиколен начин пада. Единствен кяр ще е, че няма да има шум и газове и сажди.от ауспусите. Но това ще е до време.

От над 100 години произвеждаме ток и съответните консуматори за него. Но големия проблем е, че не можем да го съхраняваме. И да, докато един електрически двигател има КПД 99%, батериите трудно подминават 40%, като прибавим, че 60% от електроенергията в световен мащаб се произвежда от ТЕЦ-ове и че всички тези батерии всъщност са токсичен отпадък, енегоемки са за производство, което производство е и много замърсяващо. Някак си не виждам, кое точно му е екото на това. И истината е следната, електромобилите са скъпи, непрактични и гадни. Можел да ме дръпне на светофара, дреме ми на шмайзера, на дълъг път, са малки тесни и некомфортни, трябва да се спира по няколко пъти за по 30-40 минути за да се зареди. Сори предпочитам да карам по 800 километра с един резервоар и като спра да заредя максимум за 10 минути и да продължа, докато в съшото време ми е комфортно, а не да се чудя, сега като пусна фаровете климатика радиото и чистачките щото вали дъжд, дали няма да ми съкрати двойно обсега.