Километър от софийското метро струва 29 милиона евро

Ако я нямаше подземната железница, днес близо 80 000 коли в повече щеше да имае по софийските улици, смята инж. Братоев

Обратно в новината

Коментари - Километър от софийското метро струва 29 милиона евро | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В Лондон. Отивам да взема детето от училище и чакаме отвън с дргуте родители. До мен японец, бащата на едно японече добър приятел на сина ми. Запраикзвахме се. Как е вика в България. Викам не знам, от малък не живея там. Аз, вика той, имам един колега японец който работи в България към японската фирма която е наета да върши някаква работа по метрото. Аха, викам аз, не знаех че японска фирма участва в проекта. Какво вика твоя приятел? Ами каза че често им спират работата докато не дадат пари под масата на разни политици и бюрократи. Замълчах си и смених темата.

малко смешно ......... машината си е долу в тунела. метрото не е частно че някой да го спира :Д

Тоя японеца в България са го пуснали на пързалката "една жена каза".

Или не си ме разбрал или не съм се изразил правилно. Приказката е за когато се е строяло. Не става на въпрос за когато вече са го пуснали да оперира. Работиш, и идва нареждане от кметството примерно (или там която българска институция отговаря за това) и казва на фирмата "Спрете работа". Причини са си намирали - примерно археологически разкопки. И фирмата спира да работи - примерно тази дето копае тунела. Докато не си платят не им дават разрешение да продължат работа. Понеже е чужда фирма, всеки излишен ден им е разход..работници чужденци живеят в България, машини са донесени/наети на дневна тарифа, всяко забавяне им губи пари. Ако искат да продължат, плащат на определини хора които могът да вдигнат забраната. Мутренски подход...ако не му плащаш за чадър ти затваря бизнеса докато не му платиш!

'ми японецът като не си е обмислил добре договора, ще го цакат.

Едни километри хвърчат, не мога да им хвана броя...

Така е. Те работят по цял свят а Ганя само дома си знае ама японеца е прост! Не чух човека да се е оплакал че са изгубили пари...най вероятно са си го включили в цената. Те строят и турските мостове и тунели и по други държави от 2рият и 3тият свят работят, така че можеш да си убеден Ганя няма да ги изненада! В края на крайщата като види че се е прекарал щи направи тунела така че след 3г да падне върху кухата ти главата те питам тогава кой кого е надцакал!

Така е. Те работят по цял свят а Ганя само дома си знае ама японеца е прост! Не чух човека да се е оплакал че са изгубили пари...най вероятно са си го включили в цената. Те строят и турските мостове и тунели и по други държави от 2рият и 3тият свят работят, така че можеш да си убеден Ганя няма да ги изненада! В края на крайщата като види че се е прекарал щи направи тунела така че след 3г да падне върху кухата ти главата те питам тогава кой кого е надцакал!

ААА неофициално колко окрадохте!

Бърза проверка показва че за Сингапур 1км метро = $600 милион, Хонг Конг 1км метро - $580 милиона, Будапеща 1км метро = $358 милиона, Япония и Кайро 1км метро = $321 милиона. Най евтиното което намерих по Гугъл е Барселона дето за 1км = $39 милиона...на фона на тези, нашите $29 милиона си е направо невероятно евтино. И със сигурност включва и кражбите!

Бърза проверка показва че за Сингапур 1км метро = $600 милион, Хонг Конг 1км метро - $580 милиона, Будапеща 1км метро = $358 милиона, Япония и Кайро 1км метро = $321 милиона. Най евтиното което намерих по Гугъл е Барселона дето за 1км = $39 милиона...на фона на тези, нашите $29 милиона си е направо невероятно евтино. И със сигурност включва и кражбите!

Километър от софийското метро струва 29 милиона евро... Километър от тунела Готард струва 14,5 милиона евро! Смятай какво крадене пада в София!

От по-ранни публикации от 2015 се говори за средна цена от под 20 милиона евра на километър (подземна 17 милиона, надземна 11 милиона). Но както и да е. Цената е наистина ниска спрямо подобни проекти в други страни, но тренда на нарастване на цената е притеснителен. Отделно дано все пак приключат работата по третия лъч в обозримо бъдеще, че доста закъсняха и със сроковете.

Бахта у нещастния гейберастяк! Какви са тия лъжи ве!?

Значи комисиона на километър минимум 2,9 милиона (по Иван Костов и по Станишев), или по 5,8 милиона ( по ДПС и НДСВ) . Всяка партия с комисионите си! Едни взимат по 10%, други по 20 %, а има случаи, когато тези от ДПС взимат и по 50 %.

Лъжеш! И аз направих бърза справка и съм изумен каква опашата лъжа си изходил!

Не знаеш как се изписват числата, може би и цифрите не познаваш. Егати и неграмотника ГЕРБ-ерски!

Тая тъпа даскалица не мога да я понасям вече, ама като гледам какво прави за хората в София със сигурност пак ще я изберат на есен.

От магистралите банкянският шайкаджия сваля по 70%.

Всъщност струват 21 милиона - 57 километра за 12.6 милиарда. И има дребна разлика с нашето метро - няма станции през 900 метра, нито в цената са включени влаковете. Ама карай, пушек да пада. Къде ябълки, къде домати.

Най-малко! Една жена на сбирката в Бузлуджа каза, че над 120% взимал.

Като ви пречат фактите, напсувайте противника. Винаги помага.

Това за Бузлудзжа живко мартинов - суджука ли ти го сподели?

кво се фука тоя 60% се крадат парите румъния има метро от 80те години.

Прави само простотии, от самоковски тип.

Това е един от малкото останали свестни инженери в България. Благодарение на него, а не на Фандъкова и Борисов София има метро.

Като ще си говорим за разлики сподели как 2 лъч дето струваше подобни пари вече спирките му текат, как го копаеха по "открит способ" по Ломско шосе, а Готард минава на места на километри под повърхносттта! Софийското метро не може да се равни по дължина само с допълнителните вертикални кладенци за въздуховодите! А пък това там за влаковете го разправяй на баба си! Те не са включени в строежа на метрото и СА ОТДЕЛНА ПОРЪЧКА!

Случайно ли си пропуснал ,че става въпрос за цяла осечка - пак в тази статистика е написано и ,,Sofia Metro Line 2: built 2008-12, €952 million for 17 km. After PPPconversion, this is $148 million/km. " , та те ли грешно са написали ...ти ли нещо не си дочел

братоев ли е свестен инжинер?! И този "свестен" работи с данка и боеко?! Айсиктирве!

Грешите. Просто в медиите излизат само хубавите неща. Разровиш ли по-дълбоко - мирише.

Е какви фактои са това бе?! Будапеща 1км метро = $358 милиона ????????? Да оставим настрана, че Будапеща има метро от 1896г! А па станциите им са направо дворци в сравнение със софийските кошари с турски плочници. А да турим по едни 500 еврака да те видя колко си смел на факти? Навит ли си?

лошото е че бетона е много нискокачествен и се руши , както и изпълнението

На всякъде такива инфраструктурни проекти (строеж на пътища, мостове, метро и др.) са "за добро" на обществото. Само в България се използват за тотално крадене, крадене, крадене.....!

Б,ах си краденето!!!Ненаядоха се!!!Сега,като ви спрат кранчето от ЕБ ще ви видим, от къде ще лапате!

Продължете метрото на север, инженери.