Коментари - Какви са шансовете на електромобилите срещу дизеловите и бензиновите коли | Бизнес.dir.bg
Коментари
че статистиката, тази която и тук се прдлага, казва, че петрол се ползва за транспорт от 20 до 30%. Останалото е за битови нужди - дрехи, предмети, храна! други ...
Ей ,стига глупости коги трамбуля почне да тича слободно без тиранти по Боковите междуградски асфалти,тогива е готово...тука има много дето се възхищават на електрокар без да са му брали ядовете.
Това с батериите скоро няма да го бъде. Реално има два практически добри варианти. Хибрид с малка батерия и микротурбина захранвана с каквото има на пазара гориво. Като може да се комбинира със супер кондензатори. Или някакви генератори с не силно радиоактивни изотопи. Мислени са и варианти с голяма захранваща мрежа подобно на тролеите и трамваите но с по-голяма свобода на движение. Тогава батерията може да се ползва само за малки разстояния когато си в страни от централната захранваща мрежа. Другите чисто батерийни решения са много скъпи.
"Различават се само патова ще стане. ": "Абу Дами" Много бързо се развива тоя български език, нищо не разбирам от него вече!
На пълните електромобили - никакви. На хибридите - отлични шансове, добре се съчетават предимствата на ДВГ и електродвигателя по ход на въртящия момент.
Без регулаторно изнасилване и изкуствено изкривяване на пазара, шансовете им клонят към "О“ Живота на батетиите е сравнително кратък, а теглото, отнесено към съхраняваната енергия - ГОЛЯМО.
Едно въпросче по физика за 7ми клас (ама от старите, соц-клас) Колко енергия е необходима, за да задвижиш тело с маса 1.5 тона от т.А до т.Б? А колко енергия ще е необходима, за да задвижиш същото тяло, по същия маршрут, но с маса 2.5 тона (сложили сме му батерии)? "Зелените" май напълно "забравиха" за принципите на елементарната физика!
Електрическите коли ще се наложат, както се наложиха и: 1. LCD телевизорите - не защото са по евтини а заради предимствата им. Както и модата да имаш "плазма" . Отначало такива телевизори ползваха по заможните естествено. 2. Смартфоните - не заради цената защото са с много по скъпи, не заради живота на батерията - в пъти по-малък. Тук приоритета беше върху функциите и модата. Отначало такива телефони ползваха по заможните естествено. Така че гледайте на Електро-мобилите : - Като символ на престиж и заможност(все още са доста скъпи и на такава стъпка се решават тези с по-добри доходи) - Като символ на удобство - спираш и караш през центъра на града - - става въпрос за нормалните държави, не за тези от третия свят. - Като символ на модерно и еко мислене - вече си възприел новото. - Като символ на статус зареждаш я в гаража у дома - имаш къща или жилище с гараж - отново си по-напред от масата без тези възможности. - Като символ на емпатия - в задръстването си вървят сами и не те набутват с горивото. Не тровиш себе си и околните дето чакат с теб. - Като символ на моден аксесоар - и ти да си като заможните с модерна джаджа.
Шансовете са огромни по всички показатели. Единственния проблем си остава батерията. Много се говори че има разработки които са в пъти по-евтини, по-компактни , по-дълготрайни , но засега без резултат.
Всичко точно,всичко е върхът проблема е батерията-абе пич ти умножи всичко по нула,ама една жена каза че много скоро батерията ще бъде ток и жица...аз казвам че ванкеловия двигател е изпреварил времето си-сложна и много прецизна изработка още няма подходящ материал за това триъгълно бутало въртящо се на екцентрик в" цилиндър" двоина епитропоида иначе компактен и силно бързоборотен
Като ви чета и другите статии снощи май е имало таен фирмен банкет с много пиячка .....
Самите електромобили са си ОК. Само дето никой не е решил още проблемът за производството, преноса и зареждането с електричество. Една кола се зарежда за 3 - 4 мин на бензиностанция, най-оптимистичният вариант при електромобил е 30 мин. Това ги прави неизползваеми на далечни разстояния
Абсолютно. Нереално е да се наредят масово коли на стоянка за през нощта с кабели. Просто няма как да се случи. Ако се зареждат за няколко минути като обикновен автомобил може и да навлязат, иначе си е чиста проба фантастика
Поинтересувай се за китайски производител на луксозни електрически автомобили - NIO. Имат технология за бърза смяна на батериите - отиваш на т.н. "бензиностанция" и за 3-4 миннути ти смянят батериите със заредени. Дори можеш да си купиш колата без батерии и да си ги наемаш.
Този път надскочихте себе си. Толкова много грешки в една статия... Или свалете статията или я дайте на някой грамотен да я редактира!
отдавна един пич направи трабанче на ток, но не е там работата. И преди правехме електрокари и то доста. Кой ще поддържа толкова акумулатори ,и на 50-100 километра да зареждаш по 6 часа и повече,не става.
Теслата е проект на ЦРУ за да знае .... "кой къде ходи и да не ... ходи" където не муе мястото. Новата коля ... "ще те откара .... там където и кажат, а не където искаш ТИ".
У БГ-то нема никакви стимули и хората все пак си купуват електрически коли. Който е завършил 4-ти клас и може да смята, разбира, че общата цена на притежаване на една електрическа кола, особено за България, където колите се притежават поне десетина години, е силно в полза на електрическите! Финансовите инициативи просто ускоряват този процес. Но по същество нещата са пределно ясни и в полза на електрическте коли.
Хората си купуват електрички по съвсем различни причини от финансова изгода. При двойна цена на тролея, колко време трябва да се използва, за да се изплати?
Проблема е в подмяната на батерията. Ако не беше това, се изплаща добре - евтин ток + данък, паркиране, поддръжка. Освен това съсипва природата само там, където се произвежда..... :))))
ако ще сменяш батерия след 6-7 лазарника на електрокара цъ благодаря
Бъдещето за сега е водород.Тойота мирай например. Зарежда се за минути и караш .Проблема е .че няма инфраструктура за зареждане .като екология е ок ...
„... (IEA)очакваше, чепрез 2020 г. паркът наелектрическитепревознисредстващедостигне 13 милиона, новъпрекичепрез 2019 г. бешепродаденрекорденбройелектрическипревознисредства, ръстътнапазарабешесамо 120 000 броя. Засравнение: увеличениетонатърсенетопрез 2018 г. спрямо 2017 г. достигна 808 000 броя.“ ... Айййййдебе ш'мичетете тукастатиЙте ш'мичетете ... аааааААааМаХа, айшими шимиай :D
Ако изнесете производството на соларни панели в орбита около Земята, ще е екологично чисто.
Спомням си през 90-те години какви пък бяха прогнозите за мобилите. .....Какви ли не глупости се пишеха и статии, статии, че са нищо. Е ...така ще стане и с електромобилите...
Нищо не е в състояние да спре революцията в огромната и най- модерна автомобилна индустрия. Само от гледна точка на сложните, трудоемки и скъпи производствени разходи, както и в подръжката на двигателите с вътрешно горене, това са проблеми, които с един замах приключват. Технологиите в производството на мощните, с безстепенно регулиране на оборотите и с пълно електронно управление електродвигатели са вече на върха на своите параметри. Да получиш максималния и постоянен въртящ момент за нула време и вече в серийно производство на електромобили с ускорение от 0 до 100 км за под 3 секунди, всичко това не е шега работа. Цените на батериите непрекъснато падат и пробега скоро ще надмине 1000 км с едно зареждане. Изравнят ли се цените на електромобилите с тези на бензиновозите - край. Никой няма да има каквито и да са аргументи за бензиновозите. Пред нашия жилищен блок от лятото спира една ТОЙОТА - хибрид, на която батерийния блок се зарежда при по-дълги машрути от бензинов двигател, а елекрическата версия се използва за градски транспорт. Струвала 47000 лева. Експертите от класическата автомобилна индустрия предупреждават многото ново- излюпени компании за производство на електромобили да не забравят, че тази индустрия има 125 годишни традиции. И че съвременните автомобили са пълни не само с електрика и са бъкани със софтуер, но не могат да минат и без механика. Така, че когато се захващат с това ново производство, да си направят сметката.
Живея и работя в Германия. Карах пробно Тест-драйв миналата година " Нисан _ Лийф" около 40 км.междуградско. Хубаво- нова,модерна кола. В 1 момент питам придружителя от Нисан( тъй като карахме с 70-тина км. в час) - " Как се държи колата по магистрала, и има ли варианти със 7-9 места?" ..."Ааа," казва човека, " тези коли все още не са за магистрали.Вдигнеш ли повече от 110-120, пробега който го пише пада до една трета. Тези коли засега са само за град и за селски пътища. За магистрали си вземи дизелова кола"....Би трябвало да има интерес да продава колите...само ви казвам какво ми
Ако развитието на дизеловите и бензинови автомобили е в посока вдигане кпд и намаляване разхода на горива, те са в пъти по-добро и екологично решение от електрическите, където замърсяването е в предварителното производство, на батерии и електроенергия и е концентрирано на едно или няколко места.
С тия скапани батерии нямат шансове. Без държавно насилие електромобилите не могат да пробият, технологията е недъгава. Пояснявам - батерията е скъпа и с недостатъчен живот. Практически след няколко години се изхвърля и купуваш нова на същата дебела цена. Екологията е хубаво пожелание иначе, но без технологична подплата не струва.
Без държавна подкрепа битката ще бъде загубена, прогнозират анализатори на пазара на автомобили - невидимата ръка на пазара !!! Мантра за баламурници !!!
Това е като соларните панели - екологично чисти са, но нейде по света има завод, който съсипва всичко живо наоколо.
Одно от най-замърсяващото и опасно производство е това на акумулаторни батерии и тяхната преработка. Производство и преработка на киселина и олово, а сега и другите модерни батерии са най-големите замърсители. Тесла и екология, все едно да си завреш главата в гъза.
Къде ще се зареждат масово електромобили в София, като 90% от хората живеят в апартаменти? С кабел през терасата ли?
Когато танк тръгне на батерии тогива електокара ще стане кола шъ ви таковам в плашипутарниците
При производството на един електромобил се отделя толкова въглерод, колкото един бензинов автомобил отделя за 13 години. Голямата измама в един момент ще лъсне ! Тогава дали ще бъдат наказани виновните ?!
а колко при при производството на един бензинов, или то е безвъглеродно? Или е по-малко? Що? Щото има не електро, а ДВГ? аре бе?
Както изчезнаха двигателите на пара, така ще изчезнат и ДВГ-тата. Тази технология е на над 130 години. Залязва. Съвсем друг въпрос е дали електрически или друг тип двигатели ще преобладават след 30-50 години.
Реално погледнато тези електрички са с толкова енергоемка направа, че файдата от това, че са електрички е нулева. Отделно е въпроса с батерията която не се рециклира много - много и като и свърши живота се превръща в страхотен замърсител. Момента с проблемите с батерии наближава щото вече минаха 10-на години от излизането им на пазара и ще почнат масово да се изхвърлят.
Електрото ако има пробег за 200-300км ще измести другите, макар, че батериите са доста скъпи...
200-300 km има и сега Пробегът е част от проблема (при това малка) ... Основната са батериите - скъпи, с малко КПД (и от там и малкия пробег), тежки и с много екологи
екологични проблеми (и при производство и при рециклиране). Зареждането е също проблем в момента, но да кажем , че то може да бъде разрешено до голяма степен. Има и един проблем , който въобще не се споменава (макар и не спира продажбите тъй като никой не се замисля за него като купува) - при ПТП тези батерии могат да станат мноооого нестабилни и опасни , а и не се гасят като едни 50литра бензин примерно.
Какви са шансовете на електромобилите срещу дизеловите и бензиновите коли
Без държавна подкрепа битката ще бъде загубена, прогнозират анализатори на пазара на автомобили
Обратно в новината