Къде е България на картата на Европа в автомобилното производство?

В съседни на нас държави, които дори не са в ЕС, работят 21 завода за коли, бусове, камиони, автобуси и двигатели

Обратно в новината

Коментари - Къде е България на картата на Европа в автомобилното производство? | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

От тук личи какви управници, каква крадлива нация и докъде на докараха нашите главозамаяни управляващи!

Кой строи заводи за МПС с двигатели с вътрешно горене в наши дни? Това е минало.

Имаше завод за автобуси Чавдар. За камиони Мадара. Можеше да бъдат модернизирани. Иван Костов всичко унищожи с фалшивата приватизация.

Нещата са навързани и не опира само до една причина. Някои викат лошо образование, други викат липса на търсане на кадри в България което води до лошото образование и т.н. Истината е че всичко е част от една екосистема и за да работи тя, трябва всички останали компоненти в нея трябва да работят. Трябват пазари, това води до нови и по големи бизнеси в сферата, което води до повече търсене на кадри и по високи приходи, което води до повече данъци и по добри заплати. За сериозна индустрия е необходима и сериозна държава. Както виждате големите страни като Франция и Германия имат за цел на ниво политическо управление да търсят и да защитават пазарите на индустрията в държавите им. В България от 30г няма политическо управление което да се бори за пазари и икономическите интереси на българският народ и бизнес. Тези интереси обикновено се продават на чужди държави за една шепа монети в личните сметки на така наречените ни "политици". Не е тука мястото за дълги и обширни кометари и обяснения, но беше грешка България да влиза в ЕС тогава когато влезе. Трябваше да се влезне само в НАТО а на българската икономика и производство да се даде време и място за развитие като остане извън ЕС и търговските му договорики - които ясно и отркито защитават интереса САМО на големите им членове - и с комбинация от икономическа протекция (високи такси за внос на продукти) и факта че държавата е географски близо да ЕС но извън клуба (което значи че можем сами да направим финансови и икономически закони по евтини от тези на ЕС - почти офшорен финансов режим, по либерални икономически и законни изисквания за чужди фирми с пари и т.н). Макар че едва ли бихме избегнали лошите години, щяхме да получим много по силна икономика, по голяма независимост и щяхме да сме по конкурентно способни. Вместо това, получихме правото да мием кенефите на Запад за 5 евро на час! И после се чудим ко стана?!

Абсолютно не съм съгласен с вас относно членството на България в ЕС. Достатъчно е само да съпоставим успехите на другите бивши соц страни с нашите! Виж, проблема с корупцията, и недобрата икономическа среда е друго нещо. Но тук идват редица причини, произхождащи от псевдодемократичната подмяна след Ноември, осемдесет и девета и всичките продажници и комбинатори които управляват оттогава

В ауспуха.

По това личи каква мизерна корумпирана държава сме. Крадлив и прост народ!

Не бъркай народа с политиците.

Модерните съвременни автомобилостроителни заводи са мерило, индикатор за икономиката и за напредъка на една държава. Те са мощния локомотив, който изтегля цялата икономика на страните, които ги притежават. Но, това е съвсем сериозна и голяма инвестиция. Само за изграждането на сградите на един съвременен автомобилостроителен завод днес, инвестицията надхвърля два милиарда долара. Не подлежи на коментар това, за което някои едва проходили "политици" раздухват за "инвестицията" у нас, в Ловеч.

Те "Фолксваген" си го казаха, след сблъсъка с нашите корумпета - "Правим го в Турция при диктатора враг на ЕС, или изобщо не го правим".

Корумпетата са част от народа. Защо да се занимават с мързеливи и крадливи работници.

Как къде?Ние сме № 1!хип,хип,ура!

Всъщност в, един истински завод за "цели" автомобили работят главно роботи и малко високо квалифицирани работници. Дей Киро на кирия?

Има работа за населението, вместо да държат кафенета и сергии почти без печалба.

Господине, защо забрави Visteon и Melekxis светови лидели за совтуер, микроконтролери и чипове за автомобили (производства с голям добавена стойност и виши технологии). За разлика от някои които само сглобяват крайното изделие, в тези фирми се прави развой и оригинални разработки и се произвежда за цялата автомобилна индустрия в Европа.

Познавам отлично бранша - българските сайтове и на "Вистеон", и "Мелексис" се използват единствено за експолатация на евтина инженерна сила, БГ кадрите не участват в търговската политика, във вземането на решения за дизайн и всичко извън оперативния евтинджос фактор. Отделно - демонстративно ги водят хора втора ръка. Доброто е,че в прозводствените фирми в бранша някои все пак поемат ( и им се делегира) отговорност за целия цикъл. Примери има.

Защото в заводите за цялостно сглобяване на автомобили работят високо платени научни сътрудници ще знаеш.

Дано не съм прав,но бензиновите автомобили ще се оставят на дозживяване и индустрията ще се пренасочи ,към електромобилите!Целта е да се пренасочи производството и да се сложат на колене руснаците ,а от там и китайчците.Америка иска да си запази влиянието на световен лидер и за да се случи това икономиката трябва да се поднови на други индустрии независими от китайци и руснаци!Така го виждам аз ,може и да не съм прав!

САЩ иска да е лидер, Русия иска да е лидер, други искат да са лидери.. Затова е важно да се осъзнава, че имаме собствени икономически интереси, обвързани с ЕС, а не със САЩ/Русия. Набийте си го в главите. Иначе ще продължават да ни клатят и кравари и братушки.

умните и красиви, съвсем не крадци и мошеници, от харвард привлякоха фалирала фирма да "строи" коли у нас, и то само срещу някакви си 30+ милиона евро субсидия :)

Да ви дам един жокер - в държавите, в които има автомобилно производсто, държавните, общински и всякакви обществени структури гледат да купят от МЕСТНОТО производство. По едно време в БГ се правеха някакви коли. Колко депутати, кметове и т.н. се возят в такива?!

12г. с талибаните от ГЕРБ само сме на картата за корупция.

Хонда обявиха още преди 2 години, че през тази ще затворят завода в Турция!

Май сме на газа на автомобилната география.

Къде ли е? Някъде между Габон и Ангола. Кой нормален човек ще направи завод за 50к автомобила на година с планове да го развивва следващите 20 години в БГ? С нивото на корупция и нестабилност? С нашата съдебна система, в която не можеш да осъдиш дори и най-дребния мошеник?

а дубрутру, сега ли узряхме че сме последната дупка на кавала, някаква изтривалка, в която всеки се обърсва и се подиграват на народа ни с ниски заплати и унизително отношение към работещите.

Тва специално за Киро Гела ли работите или директно за РР. Що не питате тея "честните и достойните" относно гражданството на гела, относно съдружника на оцъкления.

Утре Макс и Мориц ще излезнат с коментар по темата в медиите. Само им утъпкват пътеката.

а някой поинтересува ли се каква е ползата от един автомобилен завод? Маржът от сглобяване на коли е по-малък от това да правиш частите за автомобилите. вместо да гоним пак другите със заводи за коли, по-добре да продължим да развиваме технологии с висока добавена стойност и бъдеще - електрически велосипеди, ИТ и гейминг индустрия, финанси и соларни технологии. роботика и т.н. пишещите тук, влизали ли сте в автомобилен завод? знаете ли какви хора работят там и за какви заплати? така че преди да продължаваме да се напъваме към нещо което изглежда атрактивно, другите развиват алтернативни технологии и стават все по-богати - а ние все по-завистливи.

Защо трябва да произвеждаме, като има кой да го прави? Тарикат не бачка. Идете вижте на Калотина каква граница посреща чужденците. Съборетина, металните пана над гишетата падат. Срам и позор е всичко.

Преди Бойко до 2009 България изнасяше само магистрални курви ,гурбет гъзомийници и мургави ало джепчии. Благодарение на Бойко 12 години България е лидер в производството на автомобилни част по цял свят дори и за Ягуари и кадилаци за двете Америки! Без Бойко България пак ще изнася протестърски курви ,лгбт джендъри и прости фатмаци !

мнема нужда да мижиш за да те лаже! то от ПКП и лизпром къмпани на боце има ли по големи курви бе?

през 60-те с Рено ни беше повече от успешно и затова ни резнаха , че задминахме оригинала!

Не си наясно с историята. Верно успешни, но сме искали да си приватизираме патента, като сме.сменили името на колата все едно ние сме я измислили и тогава от Рени ни казват "Приятно ни беше, че се видяхме"

кое точно име сме сменили? И сам казваш,че е било успешно производството даже сме направили и 100 тина бройки Алпин състезателен модел! За това ли име пишеш?

За ваша информация , известния ни пилот Илия Чубриков даже е работил в завода, който ги е произвеждал към спортния отдел и е карал такова !

Причината да ни отреже Рено беше, че почнахме на своя глава да ги изнасяме за Африка на дъмпингови цени! Политиката тогава беше по-важна от икономиката

Нищо такова няма. Всичко си е било наред. Обаче на представянето в Москва, Брежнев се изказва негативно и почти в истерия разпорежда в БГ да се прекрати с производството на западни коли. Било е подготвено производство на Рено Алпин и Рено 10 от полиестер и епоксид. За няколко дни всичко е унищожено. През 80те години БГ подготвя за производство собствен танк. До 88ма година руската агентура осуетява напълно проекта. В началото на прехода руските слуги по заповед от Москва разкостиха икономиката и каквото се сетиха и за това обвиниха запада. Пропагандата не спира и в момента.

За булгарреното трябва да сме благодарни на Брежнев,който нарежда да се спре.

Гарантирано от герб . Ако питате тиквун държавата е процъфтявала 1 години

А тази все пак автомобилна индустрия да не би да се построи по времето на тройната коалиция бе,, пъпеш? Или по Виденово време?

къде я виждате тази индустрия , покажете и ние да видим, ама няма как да видим в кухите тикви геберастки.

Едвам връзвам бюджета за нов внос...15-20 годишен таралясник.

ако има нормапнопроизводсто и работиш в него за нормална заплатаможе и да се замислиш за по ново..нещата са вързани,но понеже за нищо не ви дреме си лежите в калта и сънувате колко сте велики!

Koga!?! Остаряхме със старите пари...

един за 500 кинта ,че ме мързи да ида д а го бракувам

Аз имам сервиз за ауспуси - огромен сервиз за всякакви ауспуси, произвеждам и за Турция.

Саше поздравявам те с песента : Много си тъп Саше ! първа фирма : http://www.crosscycle.com/bg/index.html Втора фирма голям завод https://www.maxcombike.com/ Фирма трета http://www.eljoybikes.com/index.php/en/eljoy-rent Има и още , ма много ще те нагъзя... Да станеш срам за другите.

и кой от тези велосипеди използа Филипо Гана за да спечели втората си поредна световна титла? и къде се правят рамките на тези "велосипеди'? кое точно и колко е българско?

Ния на село произвеждаме рикия вино буркани с пача лютенца кумпоти бахур зели туршии Царвули си купуваме от града и сол и газ за ламбити

И ас искам!

хахахха завода в Баховица беше пералня и пълен провал.... това което смятат да направят в бившия завод Балкан (който по комунизма беше наистина много успешен) ще бъде поредната перачница и кражба на активи вероятно от нашите данъци които плащаме на държавата.... Не се заблуждавайте, автомобилостроенето на България се намира точно между двете бузки на дупето!!!!

В какво беше успешен завода "Балкан"? В сглобяването на Москвич 408 или в производството на 18 килограмовите велосипеди "Балкан"?!? Защо не продължи да си ги продава?

че обикновените велосипеди на запад не са били а някои и до днес не са по 18 кила? а говорим за велосипед от преди 40 г . ,който си е бил градски , масов за всеки, а не за състезания. Точно това осигури :масово хората да могат да си имат велосипед!

Вместо да плащате няколко хиляди за проучване да ми се бяхте обадили и за 10евро щях да ви кажа, че сме никъде точно. С откриване на заводи, в които работи основни тъмно син персонал на заплати около минималната не виждам какво има да говорим. Събират се едни кабели, които после се тестват за дефекти, защото знаят, че това което работи в заводите им тук е малоумно и неграмотно/ то името си не може да напише вие ще искате да мисли/, а за автомобилно производство може да се говори, ако събираме поне коли, ако не и да изработваме някои основни възли от автомобила. Е това бяха хвалбите в стил ГЕРБ- колко сме напред, колко е добре, но добре бяха само еврофондовете, които се стичаха в единични джобове на неграмотни притежатели- то с една прочетена книга какво да искаш от този човек- точно едно голямо нищо и изпечен лъжеш и мошеник, т.е. Остап Бендер на български означава- Бойко Борисов!!!! Защо ли хич не ми е смешно обаче не знам, явно защото го усещам всичко на гърба си- и празните приказки, и лъжливите обещания и всичко....

Не лоша статия. Само лека корекция за Словакия. Думата Татра е доста голям символ както на колите, произвеждан по соц време, така и невероятно проходимите им камиони. Заводът си произвежда техника и до днес. Така че те не са толкова "нови" на картата на автомобилостроенето.

... И за Унгария - там се произвеждаше легендарния Икарус...

И относно Икарбус в Земун. Произвеждаше, а не произвежда. Лично съм бил поне 5 пъти е завода, докато работеше. И за Турция има неточности. Явно статията е писана от човек, който не е много навътре в нещата.

Земун е в Сърбия бе, не в Унгария!

И относно Икарбус в Земун. Произвеждаше, а не произвежда. Лично съм бил поне 5 пъти е завода, докато работеше. И за Турция има неточности. Явно статията е писана от човек, който не е много навътре в нещата.

Саше имаш гугъл , седни и потърси. Даже и репортажи на бтв и нова има за тази фирма. Включително световни състезатели и олимпийски шампиони който ползват българските велосипеди. Но ще трябва да да те светна, че поръчково не означава фабрика за серийно производство.

кажи що се срамиш да си кажеш фирмата , щото ще се види колко е измислена ли?

Ето една тема по въпроса не само кадри, а и инфраструктура трябва точно в тази статия пише защо Унгария има заводи после асфалт не се яде https://www.mediapool.bg/rumantsite-zagubiha-1-miliard-evro-ot-bmv-zashtoto-ne-si-miyat-zabite-news282456.html

Когато Порше и Мерцедес произвеждаха техника за ВСВ, в България шиеха цървули!?!? Къде да бъде сега!??

Сме на гъза на географията по каквито и да е показатели!

не съм съгласен, по много простотии държим първите места без конкуренция!

Ами ясно защо - в БГ нито кадри, нито сигурност на инвестициите. Нормално всички да бягат с 200 като видят какво ги чака. Ах, и малко корупция за капак…..

това някаква поръчкова статия от Прокопа ще да е ! тоя инжектопляктор е с 40 конски сили. Кой нормален ще си купи кола с двигател от кафемелачка.

и с 40 коня можеш да се размажеш,но явно искаш да е по качествено и затова държиш да са 400? Във Ф1 отдавна махнаха турбокомпресорите и постоянно налагат ограничения,но колите са си бързи, не е до конете, а до акъла, който явно ти липсва .

Сашко ти май много много не мислиш. За колички под наем, като скутерите в София става четириколката. Те така я и рекламират. Само тука баламите си мислят, че това е автомобил. С 40 коня, само по равно в трафика и без много покупки в супера, да не счупим оста.

ти понеже много мислиш земи един кросак 125 кубика 36 коня и го юрни по първия истински баир на горе и ако оцелеш после си опиши тук приключението на живота . и те начирам саше, щото си като оня от комиците , понеже до момента не си го разбрал!

Върнете тиквата на власт и колелета няма да произвеждаме.

Само за справка, едни от най-добрите професионални велосипеди се произвеждат в България. Световна марка и се правят само по поръчка. А какво се произвежда след 12г на Борисов , можеш да прочетеш и тук ! България има доста с какво да се похвали. У нас през последните 10-15 години заработиха и продължават да работят редица заводи, които произвеждат и доставят всевъзможни части и компоненти за световната автомобилна индустрия. Като започнем от кабели и електрическо оборудване, минем през арматурни табла, дисплеи, климатици, седалки, фарове, стъкла, блокове за двигатели и дори така дефицитните в последната година и нещо микрочипове. Също така фирми, базирани у нас, разработват и софтуер за всевъзможни марки. Заводи в България отвориха Yazaki, Behr-Hella Thermocontrol, Montupet (с новото име Linamar), Bosch, VOOS, Kostal, Witte, Sensata, Magna и много други. Клиенти за всичко, изброено дотук, са имена от световната автомобилна индустрия като Mercedes, BMW, General Motors, Volvo, FIAT, Renault, Ford, Nissan, Peugeot,

кажи къде се правят тия колелелта и кои са? къде са заводите на световните марки, които си изредил в захлас! Всичко в задния двор в банкя ли се прави,че народа не го е видял и чул?! И как така в толкоз заводи никой не си е намерил работа и за чиф са като не осигуряват такава?

България е на първо място на глава от населението по нпо,психолози,готвачи,адвокати и плеймейтки.От де да дойде това призводство??

Веднага отговарям - на гъза на географията.

НЕ СЪБОРИТЕ КОНЯ ... ВСЕ ТАКА ЩЕ Е ... И ПО-ЗЛЕ ШЕ СТАВА !

Забравя се нещо много важно - дори са дойде хиперинвеститор, ние вече просто нямаме квалифицирани инженерни кадри. Образованието бълва безнадеждни дебили с високо самочувствие, които един чертеж не могат да прочетат (първа ръка информация, гледам ги всеки ден). Пазарът на квалифицирана инженерна сила и знаещи ръководни кадри е също остърган до дъното. Кой и защо ни докара до това дередже - всички знаем. Какво очаквате тогава?

Е как да има обучени кадри като няма работодатели? Не става така. Идва работодателя и обучава. В противен случай някой ще учи нещо и вариантите са или да се изнесе от страната или да не работи.

Ако е работодател - той НЕ СЕ занимава с обучение на кадри - може да ги развива, но... обучението е работа на образователната система - тя адаптира държавната политика по въпроса спрямо прогнозните нужди на икономиката [ и стратегията за икономическата посока, която се следва в националната доктрина ] . Ако заминете и се огледате на запад, дали пред някой завод седи табела - елате да Ви плащаме една година за да се учите и после ще работите?..

Абсолютно се присъединявам към теб! Обаче, когато демокраДите, съставени предимно от юристи, доктори, политикономисти и друга нетрудова сволач, съсипаха производство, машиностроене и индустрия с помощта на алчни комуняги, мутри и далавераджии и най-вече под заповедите на кравари и евреи, резултатът не може да е по-различен!

Всичко, произведено в Турция е некачествено и се самозапалва в движение или поднася внезапно странично и свършва в канавката. Пример са автобусите. Всички български автобуси - и новите, и втора ръка са произведени в Турция и непрекъснато има инциденти с тях: самозапалване в движение, отказ на спирачки, поднасяне. Аз лично от много години ползвам само шатълите на летищата в България, които даже не са шатъли, ами те откарват от и до самолета - няколкостотин метра.

те затова продават на идиотикато бъ;гарите а ползват мерцедеси не по стари от 8 г. ВАжното е ,че правят кинти от балъците.

Не е точно така... Карам Тойота Корола турска сглобка от 6 години и за това време няма и изгоряла крушка.... /километри те са 94000/...

кой луд ще си купи кола сглобявана в БГ?!?

Логични резултати или по-скоро липса на такива след 12 г Герб

Преди 40 години България беше номер 1 в Европа, при производството на електромобили. Изнасяне дори в Япония, и много от тях все още вървят. Нямаше тесла, нямаше тойота, ние бяхме най добрите. Но просто се промени доктрината, не че не можехме да произвеждаме, забраниха ни. Група инженери от Варна направиха двг, които работи с вода. И него забраниха. И сега искат да ни втълпят че ние разбираме само от магарета и не можем да завием 2 гайки. Вмз Сопот произвеждаше стругове, фрези, чието производство беше в пъти по сложно от колко на една талига. Двигатели произвеждахме и в Ловеч, Плевен и Варна. Правихме е дори кораби, а сега ни питат дали можем да сменяме бушони. Огромна тъпота

къде бяхме стигнали в светата на оптиката още миналия век и какъв потенциал имаше.

Петърчо, ЦПУ-машини, стругове, обработващи центри и роботи се произвеждаха на много места, но не и във ВМЗ Сопот!

Сопот произвеждаше над половината от детайлите за един струг и фреза. Поръчвали сме части за стругове от Сопот

Кретен 74, и сега произвеждаме електрокари, но явно това не са коли, защото за тях нищо не се говори в статията. Така че никой нищо не ти е забранявал. Просто си мързелив мрънкач. Сега също произвеждаме и кораби. И преди тъпаци да почнат да си пробват тъпотията ще дам примери, пък те ако искат може да проверяват: Електрокари произвеждат следните фирми: veni-bg.com di-ven.bg emakar.com/elektrokari dinis.bg Балканкар Плевен АД "Балканкар Рекорд" - АД РОМЕКС КАР ЕООД Балканкар Дунав, АД “АКОРД” ООД кораби правят следните фирми: „Булярд корабостроителна индустрия” АД „МТГ Делфин“

Четиво за чалгопитеци. Елементарно. Започна се. Айде наште. Да "спечеелим" изборите. Започна масовото облъчване и истерии по всички възможни сайтове. Ало, бандата от "Подмяната продължава". Има и мислещи хора в България. Полека се напъвайте да не се изпуснете на финала...

Е на последно, то е ясно! Ганьо първо иска рушвет, след това комисионна, после изнудва и накрая добавя всевъзможни данъци и такси на инвеститорите на коли!

Цял живот тапицери на седалки. Их бин, вика, инжиньор , да го ева. С това образование, стандарт и демография и вашите деца ще тапицират седалки, да го ева, ама с гордост!