Коментари - Излизаме ли от кризата? Автопазарът се засили по магистралата към успеха | Бизнес.dir.bg
назад

Излизаме ли от кризата? Автопазарът се засили по магистралата към успеха

След сривове от над 90% през белязаната от коронавируса 2020 г., март и април донесоха на автопазара невиждан скок от стотици и хиляди проценти

Обратно в новината
| Автор: Кристиан Костурков, 3e-news.net

Коментари - Излизаме ли от кризата? Автопазарът се засили по магистралата към успеха | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ръст на продажбите в милиони проценти, всички електрически и народът пее от щастие. Ама изведнъж се събудили от зелено-либералния си сън и .. изненада, краката отвити, а на вратата закачена сметката за ток от стотици евро заради..стендбай режима на домашната електроника ;) смях

Хич не ми се мислят "инвестиралите" в безумно построени бетони кутийки наречени апартаменти....

Възстановяване няма, работя в сектора. Производствата са спрени или намалени, кризата започна още началото на 2019-та година. Отделно суровините са на цени сходни с финансовата криза от 2008-ма. Очаквайте скок на лихвите, фалити на заводи и... който има къща с голям двор ще оцелее.

Кажи нещо за чиповете и какво става с just-in-time логистичния модел в производството. То няма интегрални схеми за F-35, за таратайките ще има... Всичко е на back order, а октомври миналата година котировките за 20" контейнер от Китай бяха в диапазона на 1500 долара, пък миналия месец се разправяме за 10000 евро и пак е зор. Нарязаха контейнеровозите миналата година и сега - честито. За капак, корабите за насипни товари започнаха да ги преоборудват и съответно цената на балка скочи яко. Скивай кво става с цената на хартия, зърно и т.н., заради транспортните разходи.

За януари 2020 в просперираща евроатлантическа България са продадени 2347 нови автомобила или 335 на милион жители. За същия период в дива изостанала бедна азиатска Русия са продадени 99369 нови коли, което прави 685 на милион.

След тази статия веднага отивам да си купя две коли. Даже три. Когато нещо се търси реклама не му правят

Почва инфлация, металите поскъпнаха двойно вече, строителните материали също. Който има некви спестявания вижда как те се топят и гледа поне кола да купи докато може. Те това е.

Стига сте създавали паника! Кои метали са поскъпнали двойно, бре?! Преди 3 месеца стоманата я купувах по 1,40 лв. за кг, а сега е 2,70. Това е поскъпване с 93%, а не със 100, както твърдиш ти. И киселото мляко е поскъпнало с не повече от 70% за 4 месеца, а фуражите пък - хептен с по-малко. Това да не ти е американската фондова борса с нейната инфлация. Всичко е под контрол. Майтапът настрана, скоро от НСИ се изтърваха да кажат, че за 10 години доходите се били удвоили, цените - също. Който може да смята сложна лихва е наясно, че това прави почти 10% годишна инфлация дотук, а напечатаните трилиони тепърва ще влязат в реалната икономика и тогава гледай какво става...

Това са глупости. В началото на месеца отидох да си поръчам кола и посредата на оформяне на поръчката ми казаха, че не могат да направят заявка, защото те са спрени, защото заводът не работи нормално, а когато има части и списъкът с чакащи автомобили е голям. Вероятно се продават наличности, а не реално сега произведени автомобили. Все пак си взех изложена в шоурума с добра отстъпка.

Чарколяци има, ама чипове няма. Скоро като китайците прескрипят Тайван и доставките от TSMC секнат, гледай кво става. Не за колите, ами за самолетите вече няма да има.

Толкова е ГРОЗНО и ПОШЛО да използвате смъртта на Лорина Камбурова за жалката си пропаганда. Че даже и коментарите под статиите сте заключили - ЦЕНЗУРА като във Facebook и Youtube!

Ковида минал... Ха ха ха Я да видим есента като дойде.

Изглежда сякаш всички тези които умряха от корона вируса не са повлияли по никакъв начин на автомобилния пазар.... Хиляди проценити усмивки ви пращам!

Срива е очакван с оглед на това, че масово по света са сложили срок на годност на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Инфраструктура за електрически няма. Пробег смешен, а в същото време плашат хората, че няма да можеш да си караш автомобила в града ако не е ЕКО. В България също - можеш ли да си купиш електрически автомобил, да го зареждаш пред блока или пък да стигнеш комфортно до морето и обратно? А къде ще зареждаш?

Бе, ти да не си гледал последния каст на Джон Кадоган със заглавие Politician Vs your car: How your personal mobility is under attack? Коли ли? Кви коли? На простолюдието коли не му трябват, щото и без това скоро няма да има пари така или иначе да обикаля...

И все пак много неща можеш да си ги купиш и ползваш втора употреба. Но храна не. Извън супермаркетите и полуфабрикатите, в България качествените плодове и зеленчуци, рибата, ядките и месото ( за свинското не важи) са по- качествени от американския канските и западноевропейските

"След сривове от над 90% през белязаната от коронавируса 2020 г., март и април донесоха на автопазара невиждан скок от стотици и хиляди проценти" Пиша бавно, щото знам, че четете бавно :) Значи, представете си, че продавате по 100 бр. от нещо. Има срив от 90%, което ще рече, че продавате по 10 бр. от същото това нещо. След това идва "скок" от 1000%. Резултатът е, че пак продавате по 100 бр. от въпросното нещо.

И след това логично пак следва спад, защото този скок всъюност е покупки, които са отлагани и акумулирани няколко месеца. И след като се реализират, отново търсенето не е чак толкова голямо.

Ще рече , че нещата се нормализират .

Така е......аз си купих 6! Чисто нови! Няма лизинг, няма ала-бала....кеш!

Бацко, аз съм хванал далаверката. Глей ся. Взимаш колата, после минаваш през маxo.bg и те ти дават пари за нея да си я караш. И си караш колата, и си харчиш парите, а те ти я изплащат изцяло.

Значи болшинството от хората по света страдат, но виж пазара на колите бил във възход. Интересна работа.

Хайде овцете към кошарата на "щастието " - То имаше и такъв филм - " Островът" - Струва си който не го егледал да го гледа !!!

Чисто МАНИПУЛАТИВНА пропаганда за НАИВНИЦИ , които си мислят , че всичо е свършило , без да знаятче то сега започва , но който иска да си купи нова кола сега - После ще му МИСЛИ !!! "Сега е момента за........." както пее поета !!!

Добре се посмях. За съжаление агонията едва сега започва.

А истинта е, че най-голям е ръстът на електрическите и зареждаемите в мрежата хибридни коли. Всички останали фактически са със спад в пазарния дял. Жалко, че повечето българи са толкова трагично бедни и обречени да дават парите си за петрол и да дишат вредностите на таралясници, които в нормална държава отиват за скрап.

Стига с тия нормални държави па и ти. Наясно ли си с нивото на енергетиката в "норманите държави" и конкретно на преносните мрежи? Съществен ръст на електричките ще разкаже играта както на мрежите, така и на цените на електроенергията, която влиза в себестойността на даже повече стоки и услуги, отколкото нефтопродуктите.

А ти видя ли хилядите електрички оставени да гният барабар с батериите, щото няма къде да се рециклират и въобще още няма технология за това? След 10 години? 20? 30? Да ти ги стоварим в двора искаш ли?

да бе няма, това да не ти е Рашка Говняшка, където още са с каруци с 95% от територията

1. В миналото си продавал по 1000 коли на месец. 2. През 2020 има спад от 90% спрямо предходната година - т.е. продваш по 100 коли на месец. 3. Сега имаш ръст от 500% спрямо 2020 - т.е. продаваш по 600 коли на месец. 4. Някой се е върнал на предишните нива - продава пак по 1000 коли на месец. За него има ръст 900%. 5. За някой е имало спад от 95% - продавал е по 50 коли през 2020. Сега продава по 800 - ръст от 1500%

Проекта КОВИД няма да позволи повече възстановяването на икономиките, защото държави като Китай и Германия ще доминират икономически над САЩ, а това ще измести долара от 1-ва световна валута, което ще погром за тях, краят.. Икономиките ще продължат да се свиват години наред, но успоредно с това чрез ваксинирането трябва да бъде намален и броя на жителите на планетата, защото при рязко свиване на икономиките, ще бъдат освободени огромен брой работници и служители от фирмите, които ще бъдат излишни и ненужни на социалните и пенсионните системи. КОВИД ваксините ще редуцират това.

Е бива ли да си такъв глупак.

достигащи стотици и дори хиляди проценти Кво да кажем?

"Що се отнася до България, статистиката отчете минимален ръст от 0.1%, който се дължеше на точно 3 леки автомобила повече, продадени през януари 2020 г. спрямо януари 2019 г., когато са реализирани 2 344 сделки." 3 коли повече :) В нормалните страни толкова продават селски дилъри на седмица :) Трагедия е пусти Тиквенистан - Трагедия в три действия ! След Хунтата ще трябват поне 5 години да се влезе поне малко в релси. Ако не изберете пак някой като Тиквата, естествено.

Принципно съм съгласен с коментара с изключение на Тиквенистан. Ако България е Тиквенистан, ти си тиквеник с паспорт! Стига с тези негативизми - не сме по-различни от другите!

Тази статия е фалшива новина, с неверни данни. Потъването на автомобилната индустрия е с умопомрачаващи темпове. Целта на проекта КОВИД е да срива световните икономики с години. Това е единственият начин САЩ да не стигнат до дефолт. За 4-и път Конгреса им трябваше да вдигне тавана на дълга, за да не обявят дефолт, но предпочетоха вместо това да активират план КОВИД, който да съсипе икономиките по света. "За да е добре САЩ, всички останали по света трябва да са зле". Останалите държави също се хванаха на хорото КОВИД, защото финансовите им системи са скачени с тия на САЩ. Тоест, катурне ли се САЩ, ще се катурнат и всички останали, включително Китай и Русия. Те затва много държави започнаха освобождаването си от доларовите си резерви и зависимост. Доларът ще продължи да потъва, но чрез КОВИД това ще става по плавно. С това САЩ няма да избегнат доларовата смърт, но ще я отложат във времето. Нали знаете, че когато смъртта наближава, дори и няколко дни живот в повече, пак е нещо. Всеки се надява и хваща дори за сламката, когато вече е дошла безизходицата.

Един икономист (руски евреин) предрича още 2 месеца на долара. Не знам дали е прав, но давам информация.

Народа е полудял след като си напазаруваха ферарита с цвят червен сега си купуват коли каквито и да са ....итн ще им охрости задължениятя за ферарито :)

Изобщо не са тревожни нещата в България, освен ако не работите лобист на автотърговците. Я вижте продажбите на велосипеди!

То всички пазаруват нови коли и ги крият в мазето, `щот като гледам, не са пълни улиците с тях.

По тези географски ширини върви най-много новия внос и секънд хенда!

Абе не знам, но гледам, че тия Тесли нещо не ги карат много. Сигурно имат някви проблеми.

Зареждат се бавно, не издържат на много километри и най - вече са скъпи.

Страх ме е от тока, бате. Бих си взел, ама още няма 20-годишни нов внос. Чи кво му е на голфа? Двойка, 90 коня, 10 литра газ на 100 километра. Малко тунинг - туба, ксенон, некое спойлерче и става пичеловка, брат !

Токът е гадно нещо - той те удари, после ти не можеш да го удариш за да сте квит...

90 коня, 10 на 100. да не ти е спукан резервоара и се спрете с тия туби нема да ти добават 3 км към скороста, колкото и да се напъвате от тласъците на баса да си задвижите каруците!

А един мармот завива шоколада в станиол... Всъщност на средностатистическия българин му дреме за автопазара точно колкото за глобалното затопляне. Такъв корав народ сме, че можем да оцелеем при глобална ядрена война само със запасите в мазето. А не можем да си изберем някой нормален и що-годе интелигентен да ни управлява. Най-добри сме в оцеляването. Това със щастливия и спокоен живот не го умеем :-) Но пък винаги е толкова забавно :-)

лъжа и гнусна манипулаци при скока на бензина и вноса на забранени дизелаци къщите не могат да сварят да платят на охраната

Бля,бля,бля... Много обилно напоителна статия,целяща да ни убеди,че са продадени 3 автомобила повече....

Това е все едно да предлагате на витрината свински пушен бут "само" за 199,99 на бедняк и клошар! Видите ли, какви хора бе, не искат и не искат да ядат и това е! Вас майка ли ви е раждала, откъде сте се пръкнали?

В Италия при продаден 1 автомобил за предходния период, вече имаме 32,76 продажби, което е увеличение с 3276 %.

дрън дрън...

Искам ново Субару Форсестер. Много ми харесва! Заплатата обче ми е малко над 1000 лева. Повече от добра, нали!? Как да го платя с този доход, нчкакви идеи!?

Купи си Дачия

Втора ръка, нали!?!

Може и "модерна" Лада, днес видях такава и останах умерено впечатлен

набери си отнякъде.

Намираш си втора работа или се преквалифицираш. Няма извинения за това да си на ниска заплата при положение, че като отвориш джобса има заплати по 5, 7 и 10 хиляди лева. Неоправдан е единствено мързела ти.

То ти на такава работа ли си? За 5,7,10 хиляди...Или си дрънкаш ей така-за спорта!

Да, на такава съм. Програмисти, инженери и специалисти в областта на информатиката се търсят под път и над път. Има някъде към 50 хиляди свободни места. Който иска, започва да учи и така.

Абе смехур, те в SAP не са ни такива заплатите, а той програмист бил със заплата 7-10 бона!!! Я бегай в ресайкъл бина и пускай водата.

Дори не е необходимо да е точно в информационните технологии. Занаятчии в момента изкарват луди пари, ама не става с мързел.

Е не може само програмисти бате. Кой ще ти направи баницата и бозата сутрин, която лапая докато сърфираш в некой сайт за запознанства, а?

Не знам защо си мислиш, че някой програмист ще работи изобщо в SAP. Там стоят некадърници, а не програмисти. Не те карам да ми вярваш, нямам проблем с това. Можеш да отвориш jobs и да видиш. Дори има и по 12 хиляди лева заплата. Познавам доста програмисти с къщи за милион и автомобили за по 200 хиляди, с по 3 деца, учещи в частни училища. Едва ли с 5 хиляди могат да си позволят това, защото само разходите са им по 8 хиляди лева на месец. Разбира се и двамата изкарват по 30 хиляди на месец без бонусите.

Ха, ха, ае посмали малко с тия програмисти, па и ти. Това не са заплати ни за синиъри, ни за миниъри, а за минимум среден мениджър. Само че не виждам какво образование ще да има този мениджър, при условие, че е набутал милион и половина за тухли и тенекии, т.е. все пасиви. Ще ти го обясня просто, за да ме разбереш - парите са изпукани за осигуряване "качество на живот", само че качество на живот и България в едно изречение е оксиморон. То бива, бива икономическа неграмотност, ама това вашето даже не е и смешно.

Опа... Сега видях ключовата дума "по". Тези твоите "познати" изкарват всеки по 30 хилки, че и без бонусите ли, бе?! Ти програмист виждал ли си изобщо през живота си? Тези 30 хилки, дори и да са бруто, това значи към 27 000 нето тук или обърнато в днешни долари към 17 000 нетна месечна заплата. Ти знаеш ли какви са данъците в Калифорния или във Вашингтон (щата), бе сельо? За да взима някой такива чисти пари около Пало Алто или Сиатъл, това значи заплата по договор много над половин милион, даже реално към 800 000 долара годишно, че и без бонуси и опции, отгоре на всичко. With bonuses and options, this is upper management money, you jackass... Егати българските програмисти, егати чудото, предвид, че тук като цяло сме яко low-cost IT и нивото е много далече от това на тези с дръпнатите очи и аспирантурите от MIT или Caltech, дето работят програмисти в района на Фриско или бичат алгоритми за Голдман по Източното крайбрежие. Яко дълбок провинциализъм те тресе...

А, ха, ха, ето ги минусджиите, които си мислят, че парите растат по дърветата и трябва само малко да се напънеш да си ги набереш. Ако парите растяха по дърветата, щяха да са ценни колкото шумата. Програмисти, каращи нови S класи - only in Bulgaria. Пълен смях сте, ама не можете да се видите отстрани, камо ли отдалеч.

Не Субару. Аз си купих КИА, Дачия също не са лоши, Но Субару не. Много са развалени...изобщо никаква японска и VW..Всички останали може.....Дори и Лада. Тя е Рено все пак.

обадете се след 5-10 години да внасяме втората употреба дотогава дано сме ви поразчистили моргите ви от таралясниците от миналия век

еми някой да те кара да купуваш

Средните заплати карат