Фирма със 100 лева капитал спря проект за 17.4 милиона лева

Пореден гаф с търг подсказва ,че Законът за обществените поръчки не е добре работещ

Обратно в новината

Коментари - Фирма със 100 лева капитал спря проект за 17.4 милиона лева | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Дрън-дрън.. Всички пътни проекти се реализират от фирми, който са съществували 20 години преди ГЕРБ да се появи, а Бойко още е бил пожарникар. В този бизнес нови фирми няма - нито една.

Ауу ми сега човекът на кмета вече е похарчил част от парите. Малиии ами сега и даже още и нагоре не са се отчели. Мани Бегай.

А ти на Курнелия Нинова ли искаш да ги дават ?

закона за обществените поръчки! Верно много тъпаци работят в тая държавна администрация, съд, прокуратура и тем подобни лешояди!

явно пак не е платено на когото трябва ОБЩЕСТВЕНО

така ще е... общество липсва, но "обществени" поръчки - колкото искате. и милионите са колкото искате. и "законите" в Бантустана са колкото искате. нарушители-също не липсват. колкото искате....

ми кеф...

Законите не са лоши, за възможностите на законодателите.

Това е резултата, акто приеха да се регистрират фирми с два лева капитал, само за да крадат от еврофондовете. То не може само да пускаш партийни фирмички с ДВА лева капиталче да крадат ЕВРОПАРИЧКИ, а да няма и ответна реакция. Нека ги клатят и от другите партии малко. И без това тези 17 милиона за приготвени за гепена в някой джоб от властимащите.

тикнете го в панделата

натъкмили, ундордисали Бравос!

Каквито са ни законите, такива са ни и законодателите. В случая мутра изнудва друга мутра.

Това изобщо не е случайно

още един пример колко малоумни са тези дето ни управляват

Сценаристите са гиганти!

Класическа схема за изнудване , а инфото идва от вътрешен човек и после Делчо.

И кой са е виновен - Путин. Закон Обн., ДВ, бр. 13 от 16.02.2016 г., в сила от 15.04.2016 г., доп., бр. 34 от 3.05.2016 г., изм. и доп., бр. 63 от 4.08.2017 г., в сила от 30.06.2017 г., изм., бр. 85 от 24.10.2017 г., доп., бр. 96 от 1.12.2017 г., в сила от 1.01.2018 г., изм. и доп., бр. 102 от 22.12.2017 г., в сила от 22.12.2017 г., изм., бр. 7 от 19.01.2018 г., изм. и доп., бр. 15 от 16.02.2018 г., в сила от 16.02.2018 г., доп., бр. 17 от 23.02.2018 г., в сила от 23.02.2018 г., бр. 24 от 16.03.2018 г., в сила от 23.05.2018 г., бр. 30 от 3.04.2018 г., изм. и доп., бр. 49 от 12.06.2018 г. Се не могат да улучат к'во точно искат и как точно да откраднат.-)

Много добре работи закона за обществените поръчки, само че под тезгяха.

Подигравка с Правителството на Гроб !

Не е зле преди да се пишат статии да се вникне малко в проблематиката. Достъп до обществени поръчки имат всички фирми. Никъде не е казано, че интерес от провеждане на обществена поръчка за строителство могат и трябва да имат само строителни фирми. Такъв интерес могат да имат и на пръв поглед несвързани с темата фирми. Я си представете, че същия този се е договорил с един от кандидатите да му достави 50 камиона втора ръка, за което да участва с него в сдружение за изпълнение на поръчката. Единият е строител, а другия е доставчик на оборудване. Жалбата естествено ще подаде този, чиито бизнес не е много зависим от възложителя, защото в обратния случай просто ще го фалират. Естествено това е само хипотеза и при това малко вероятна, но онагледява правния принцип. Ако ограничим обществените поръчки само до строители, то така прецакваме цялата философия на Закона за обществените поръчки. И без това възложителите имат твърде много начини да манипулират избора на изпълнител, нека поне възможността за жалби да си остане за кандидатите и участниците в процедурите.

Пак стигаме до "нЕма такава държава".... Животът ни е меланж от черна комедия и филм на ужасите.

Тези рекетьорски изнудвания могат да се прекъснат от законодателя за около месец с промяна на закона. Явно и законотворците имат интерес от цялата работа.

И ти ще влезеш в този ГРОБ

Няма значение с какъв капитал е регистрирана ! Закона не забранява. Според написаното не е ясно защо обжалва. Ако, обаче е случайна фирма и е допусната до участие, това означава лошо написана документация. Изискванията към изпълнителя са купища в закона и могат да се отсеят случайните ...

Защо след като УТРЕ според властниците ще влизаме в Шенген, ще се дават 17,4 милиона за КПП? Дали да плюем фирмата или да ги похвалим?

Проблема не е в 100-те лева капитал, а в това, че няма регистрация в строителната камара!!!

Ясна хватка. Правиш си измислени фирми и си играеш с тях.

И какво значение има дали фирмата е с 2 лв капитал или със 100 лв капитал? Или с 1 млн. капитал? В Търговския регистър всеки може да си регистрира напълно легално фирма срещу 2 лв капитал и тази фирма може да участва по всички търгове и обществено поръчки равноправно с всички останали! Тук изобщо не е проблем размера на капитала, а нещо съсвсем друго.

Дали е регистрирана със 100лв. или 10000лв. е все тая. След като бъде регистрирана фирмата, дяловия капитал се тегли или инвестира.

пipe, Няма как да ти дам 100 лайка:-) Бих допълнил аргументацията ти със следното: Разпоредбата на §2, т.14 ДР ЗОП не изисква правният интерес на заинтересованите лица да се доказва с удостоверяване съответствие с критериите за подбор, поставени от възложителя в обществената поръчка. Жалбоподателят не е нужно да твърди, че към датата на подаване на жалбата отговаря на критериите за подбор , нито пък към този момент реално да отговаря на тях (може точно заложените критерии за подбор да са опорочени и това да е предмет на жалбата), нито пък виждам относимостта на публикуваната публично достъпна информация-колко бил капиталът на фирмата и кога е купена... с правото и да обжалва дискриминационни условия..Фирмата може да е с 2 лв капитал и да има обороти милиони, както и обратното- ... и какво от това? Освен, че до датата за подаване на оферти, жалбоподателят може да бъде вписан в ЦПРС за минимално изискваната категория и група строеж, не следва да се пренебрегват и предоставените му законови възможности да участва в обединение или като подизпълнител, в които случаи- както правилно е отразено в коментара на pipe, правният му интерес е безспорен. В подкрепа на това разбиране е и актуалната практика на ВАС по действащия §2, т.14 ДР ЗОП, а именно: Определение № 11826 от 3.11.2016 г. на ВАС по адм. д. № 11955/2016 г., съгласно което жалба срещу решение за откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка може да подаде и правен субект, който има намерение да се сдружава за в бъдеще... Така че желателно е DIR когато публикуват новини с подобна насоченост, поне да познават малко законодателството. Така поднесената информация е определено подвежаща и бих посъветвал DIR.BG, ако искат да имат имидж на сериозна медия, да представят нещата обективно.

е то я няма тая държава....

Малко фирми могат да изкарат и да блокират за известно време лев, има ли си капитал фирмата по сигурна е. Все пак отговаря с капитала си. Ако е 2лв. и сделката е за 10 и не ти платят си назад с 8лв. после съдилища кой пил кой я и т.н.

този капитал точно нищо не значи

В нормалните страни има нормално законодателство - което означава и нормални изисквания към меркалиите да купуват или строят инфраструктура. Само че тогава на баба кумицата няма как да "купи" ЧЕЗ, схващате го нали? Ако някой не знае електропроводната мрежа е "инфраструктура". Сега на баба кумицата само ще префактурира тока докато след десетина години елетрическите стъпбове ще почнат да падат поради липса на поддръжка и тогава набързо ще го препродадат на някоя сериозна компания.

Социалистически простотии...

Най-добре всичко да си е държавно или да се прокара закон, че само фирмите на Пеевски (Доган) и Цецо (Бойко) могат да участват.

Да променят законите. Примерно забавил неоснователно сделка (според съда), да плаща процент от нейната стойност. Лица от такава фирма, да не могат следващите години да стопират сделка и да участват в такива.

Спечелилия търга да се свърже с фирмата. Срещу 40-50 хиляди евро искът се оттегля. Това си е форма на законен рекет, която съществува вече 30 години.

Поредния доста нефелен опит за законодателстване .Удряме следствието, не причината... Вместо контрол върху работата на Възложителите, която е очевидно незаконосъобразна- справка официалната статистика на АОП, АДФИ и Сметна палата, лимитираме правото на жалба- да не се жали, че да се краде спокойно..,.... Гениално ала ГЕРБ. Според мен "новата" редакция на чл. 199 ал. 2 т.5 ЗОП (ДВ от 12.06.18) 5. (изм. - ДВ, бр. 49 от 2018 г.) обстоятелствата, на които жалбоподателят основава качеството си на заинтересовано лице, когато е приложимо; водещи до необходимост от мотивиране на правен интерес по- скоро внася неяснота с изказа "когато е приложимо"... , друг е въпроса доколко допустимо е да се ограничава правото на жалба (говорим за ЕС) и доколко изобщо тази нова клауза е в съответствие с пар. 17 от Директива 2007/66/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2007: (17)Процедурите за преразглеждане следва да бъдат достъпни поне за всяко лице, което има или което е имало интерес от спечелването на дадена поръчка и което е било или би могло да бъде увредено от твърдяно нарушение...

вие как с така регистрирана фирма участвате в поръчките, в които искат 'поне една подобна, успешно реализирана поръчка в последните три години', а това са всъщност 99.9999% от всички (aop.bg)

Защо това не се случва в други страни от ЕС? Некадърна ли е политическата ни класа и партии, за да гласуват и не променят подобни закони и отсъства ли държавата при разследвания за злоумишлени действия?

dir.bg, защо не се преименвате на sensation.bg (домейна даже е свободен)? И без това заглавията ви са само сензации, а статиите - бозица. Какво в тази статия ви попречи да напишете фирмите участници, капитала им (щом смятате, че това е много важно), кой какво и защо оспорва или важното е, че вече имаме 9320 прегледа на статията и кво ни пука, а?

Тя фирмата не може да спре проекта, може да подаде жалба и съда да спре проекта, ако има основание за това... нещо много отгоре-отгоре поръчково сте я написали тази статия. Освен, че фирмата е с капитал 100 лева друго не става ясно. А това дали една фирма фигурира или не в Камарата на строителите явно не е от значение за участие в обществените строителни поръчки, както и да има праг за минимален наличен капитал, и то не случайно.

Правилно! Подал жалба срещу телеком неправилно, яко глоби. Подал жалба срещу държавната администрация, яко глоби, оплакал се от рекет на пътен полица, но не могъл да го докаже - бой с пръчка. Така трябва в мутроландия!

Едно време капиталът беше 5000 за ЕООД. Ходиш тук, там, молиш събираш и накрая пак имаш ЕООД с точно никакъв капитал, щото веднага след регистрацията го връщаш на тези, които са ти го дали. Дали ще 2, 5000 или 5 000 000, все тая - регистрираш и връщаш.

Каква точно е връзката на капитала с това, което питате?

Що пък трябва да съм регистриран в някаква си камара на шуробаджанаци?

Ще влезем на куково лято. Да не са луди ония на запад да си отворят базите данни за тази руска губерния!

Депутатите и техните наследници от 1989г до днес - 13.06.2018г., да възстановят в Хазната получаваните заплати за бракуваната продукция която са произвели като некачествени, непрекъснато допълвани и взаимно изключващи се закони и подзаконово актове!!!!!!

Пак неразбории, пак неуредици и няма адекватни закони. Къде е държавата, кой ще реши проблема, не е ясно. И така до следващият неразрешим казус и всичко започва отначало.