Европейските заводи осигуряват батерии за 7 млн. електромобили годишно

Над 90% от съвместните предприятия за производство на батерии са създадени през последните три години

Обратно в новината

Коментари - Европейските заводи осигуряват батерии за 7 млн. електромобили годишно | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А после тия батерии чрез фотосинтеза ли ще се зареждат?Тъпа проста сметка 7 000 000 автомобила като се включат в мрежата за зареждане вечерно време ги смятам на 12 киловата всеки консумация и какво се получава? 84 000 000 киловата моментна консумация - 84 гигавата свободни мощности. Това в Европа къде го има?

"осигуряват" или "ще осигуряват" (евентуално)?

Спокойно. Елементарни сметки показват, че в момента икономическата изгода от превоз с електромобилче е силно надценена. В някой случаи /зимен сезон/ метана е по изгоден. А електроенергията тепърва ще поскъпва.

Болшинството батерии за ел. коли са около 20-25квата та сметките ти са без кръчмаря

Монофазните зарядни са 3.7 киловата, има и големи на 7 кв, а трифазните са 22кв. Средно аритметично е 10 кв , но малките на 3.7 кв едва ли ще са масови защото стават само за зареждане от подвижен генератор . Аз го смятам грубо на 12 киловата вечер когато всички се приберат и вкючат електромобилите в контакта. и не смятам батериите, а автомобилите.

Мощните зарядни са за бърз заряд. В къщи за продължителен заряд ще са необходими маломощни зарядни. Тези 12 киловата вечер са някаква глупост...

През зимата вероятно е така, само че в колата всеки си носи метанова бомба. Вече 15 години карам с такава - пресметнат минимален риск, но риск. С електричка ще е по добре.

Явно не сте зареждал електромобил никога а и сте бягали от часовете по физика. Слабичкият модел 3 на Тесла се зарежда с 3.7 киловатово зарядно 10-11 часа. Толкова време трябва и на Модел S да зареди батерията с 11 киловатово зарядно. А Модел С с 3.7 киловатовото зарядно се зарежда 2 дена при изхабена батерия.

Малко ли самозапалени тесли има вече?

Малоумна сметка. За заряд на 7 милиона автомобила за 24 часа и 50 километра пробег на ден средно са необходими 1500 МВт мощности. Заряд 12 киловата е за бърз заряд. За нощно зареждане от 8 часа е достатъчен и 1 киловат мощност. Пример: Тесла 3 има разход 18 кВтч на 100 км, но средния пробег на автомобил на ден е 50 км, т.е. 9 КВтч. Тесла 3 има батерии с капацитет 72 кВтч или колата ще се зарежда веднъж на 6-7-8 дни, т.е. реално от тези коли ще се зареждат едновременно около да кажем 2 милиона коли, някои на малка мощност, колкото да натрупат енергия за 30-50 км. Голяма част от колите могат да се зареждат и денем и на специализирани зарядни с мощност 300 кВт, които обаче ще имат буферен блок с батерии. Та да се върнем на сметките: 7 милиона автомобила по 9 кВтч на ден са 63 000 Мвтч. това е енергията добивана енергоблокове с мощност 2600 Мвт за 24 часа. В най лошия случай статистически пиковото наторване на мрежата ще е около 10 000 Мвт, ако няма инсталирани Тесла Мегапак блокове. При наличие на такива блокове пиковите производствени мощности няма да надминават 4000 Мвт.

Сметките не са ти верни. Не всеки изминава 400км та да тябва да зарежда всеки ден.

Малоумни са ти сметките. Тесла 3 е с пробег към 500 км и среден разход от 18 кВтч на 100 км, а средния пробег на автомобил е 30-50 км на ден или под 9 кВтч. Ако караш по 500 км на ден и зареждаш до горе Теслата ще си прав, ама това е нереален казус. Тесла 3 е капацитет 72 кВтч, което при пробег 30-50 км е зареждане веднъж на 7-8 дни и зарядно 3,7 кВт е напълно достатъчно

Нито една Тесла 3 не се запалвала. Има стари модели които са се запалвали, но около 8 пъти по рядко от бензинов автомобил. Та преди да грачиш чет и учи

18 кв/100 е на теория. Тесла модел 3 зарежда 100 км от 3.7 киловатова за 3-4 часа . Зимата обаче разхода на ток скача брутално заради отоплението, но пък е голям кеф защото парното тръгва веднага без да грееш. Но дори да приемем сценария че тези автомобили ще се зареждат с 3.7 киливатово зарядно пак да пресметнем 7 000 000 автомобила по 3.7 кв. 26 000 000 киловата моментна мощност. което е 26 гигавата. Това са 26 реактора от типа на Козлодуйските 5 и 6.

Дори да приемем варианта че тези коли ще харчат по 20 киловатчаса, а то ще е повече, вечер между 18 и 22 часа като се включат тези 7 000 000 дори 3.7 киловатови зарядни прави 26 гигавата моментна консумация. тоест 26 рекатора като на Козлодуй 5/6. Остава обаче висящ и проблема с елетропреносната система, която трябва да пренесе този ток. Това е подмяна на трансформаторите за ниско напрежение, а енергоразпределителните дружества хич не обичат излишни разходи. Така че даже и без кръчмар сметките не излизат.

Пазарна икономика с 3,2 милиарда евро държавна помощ... Е в името на това беше разрушена българската икономика, за да се създава отново на пазарен принцип. Нооо - оказа се, че това е лъжа. И си останахме с разрушеното и огризки.