Коментари - Европейските заводи осигуряват батерии за 7 млн. електромобили годишно | Бизнес.dir.bg
Коментари
А после тия батерии чрез фотосинтеза ли ще се зареждат?Тъпа проста сметка 7 000 000 автомобила като се включат в мрежата за зареждане вечерно време ги смятам на 12 киловата всеки консумация и какво се получава? 84 000 000 киловата моментна консумация - 84 гигавата свободни мощности. Това в Европа къде го има?
Спокойно. Елементарни сметки показват, че в момента икономическата изгода от превоз с електромобилче е силно надценена. В някой случаи /зимен сезон/ метана е по изгоден. А електроенергията тепърва ще поскъпва.
Монофазните зарядни са 3.7 киловата, има и големи на 7 кв, а трифазните са 22кв. Средно аритметично е 10 кв , но малките на 3.7 кв едва ли ще са масови защото стават само за зареждане от подвижен генератор . Аз го смятам грубо на 12 киловата вечер когато всички се приберат и вкючат електромобилите в контакта. и не смятам батериите, а автомобилите.
Мощните зарядни са за бърз заряд. В къщи за продължителен заряд ще са необходими маломощни зарядни. Тези 12 киловата вечер са някаква глупост...
През зимата вероятно е така, само че в колата всеки си носи метанова бомба. Вече 15 години карам с такава - пресметнат минимален риск, но риск. С електричка ще е по добре.
Явно не сте зареждал електромобил никога а и сте бягали от часовете по физика. Слабичкият модел 3 на Тесла се зарежда с 3.7 киловатово зарядно 10-11 часа. Толкова време трябва и на Модел S да зареди батерията с 11 киловатово зарядно. А Модел С с 3.7 киловатовото зарядно се зарежда 2 дена при изхабена батерия.
Малоумна сметка. За заряд на 7 милиона автомобила за 24 часа и 50 километра пробег на ден средно са необходими 1500 МВт мощности. Заряд 12 киловата е за бърз заряд. За нощно зареждане от 8 часа е достатъчен и 1 киловат мощност. Пример: Тесла 3 има разход 18 кВтч на 100 км, но средния пробег на автомобил на ден е 50 км, т.е. 9 КВтч. Тесла 3 има батерии с капацитет 72 кВтч или колата ще се зарежда веднъж на 6-7-8 дни, т.е. реално от тези коли ще се зареждат едновременно около да кажем 2 милиона коли, някои на малка мощност, колкото да натрупат енергия за 30-50 км. Голяма част от колите могат да се зареждат и денем и на специализирани зарядни с мощност 300 кВт, които обаче ще имат буферен блок с батерии. Та да се върнем на сметките: 7 милиона автомобила по 9 кВтч на ден са 63 000 Мвтч. това е енергията добивана енергоблокове с мощност 2600 Мвт за 24 часа. В най лошия случай статистически пиковото наторване на мрежата ще е около 10 000 Мвт, ако няма инсталирани Тесла Мегапак блокове. При наличие на такива блокове пиковите производствени мощности няма да надминават 4000 Мвт.
Малоумни са ти сметките. Тесла 3 е с пробег към 500 км и среден разход от 18 кВтч на 100 км, а средния пробег на автомобил е 30-50 км на ден или под 9 кВтч. Ако караш по 500 км на ден и зареждаш до горе Теслата ще си прав, ама това е нереален казус. Тесла 3 е капацитет 72 кВтч, което при пробег 30-50 км е зареждане веднъж на 7-8 дни и зарядно 3,7 кВт е напълно достатъчно
Нито една Тесла 3 не се запалвала. Има стари модели които са се запалвали, но около 8 пъти по рядко от бензинов автомобил. Та преди да грачиш чет и учи
18 кв/100 е на теория. Тесла модел 3 зарежда 100 км от 3.7 киловатова за 3-4 часа . Зимата обаче разхода на ток скача брутално заради отоплението, но пък е голям кеф защото парното тръгва веднага без да грееш. Но дори да приемем сценария че тези автомобили ще се зареждат с 3.7 киливатово зарядно пак да пресметнем 7 000 000 автомобила по 3.7 кв. 26 000 000 киловата моментна мощност. което е 26 гигавата. Това са 26 реактора от типа на Козлодуйските 5 и 6.
Дори да приемем варианта че тези коли ще харчат по 20 киловатчаса, а то ще е повече, вечер между 18 и 22 часа като се включат тези 7 000 000 дори 3.7 киловатови зарядни прави 26 гигавата моментна консумация. тоест 26 рекатора като на Козлодуй 5/6. Остава обаче висящ и проблема с елетропреносната система, която трябва да пренесе този ток. Това е подмяна на трансформаторите за ниско напрежение, а енергоразпределителните дружества хич не обичат излишни разходи. Така че даже и без кръчмар сметките не излизат.
Европейските заводи осигуряват батерии за 7 млн. електромобили годишно
Над 90% от съвместните предприятия за производство на батерии са създадени през последните три години
Обратно в новината