Европейските заводи осигуряват батерии за 7 млн. електромобили годишно

Над 90% от съвместните предприятия за производство на батерии са създадени през последните три години

Обратно в новината

Коментари - Европейските заводи осигуряват батерии за 7 млн. електромобили годишно | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Пазарна икономика с 3,2 милиарда евро държавна помощ... Е в името на това беше разрушена българската икономика, за да се създава отново на пазарен принцип. Нооо - оказа се, че това е лъжа. И си останахме с разрушеното и огризки.

Болшинството батерии за ел. коли са около 20-25квата та сметките ти са без кръчмаря

Монофазните зарядни са 3.7 киловата, има и големи на 7 кв, а трифазните са 22кв. Средно аритметично е 10 кв , но малките на 3.7 кв едва ли ще са масови защото стават само за зареждане от подвижен генератор . Аз го смятам грубо на 12 киловата вечер когато всички се приберат и вкючат електромобилите в контакта. и не смятам батериите, а автомобилите.

Мощните зарядни са за бърз заряд. В къщи за продължителен заряд ще са необходими маломощни зарядни. Тези 12 киловата вечер са някаква глупост...

Явно не сте зареждал електромобил никога а и сте бягали от часовете по физика. Слабичкият модел 3 на Тесла се зарежда с 3.7 киловатово зарядно 10-11 часа. Толкова време трябва и на Модел S да зареди батерията с 11 киловатово зарядно. А Модел С с 3.7 киловатовото зарядно се зарежда 2 дена при изхабена батерия.

Малоумни са ти сметките. Тесла 3 е с пробег към 500 км и среден разход от 18 кВтч на 100 км, а средния пробег на автомобил е 30-50 км на ден или под 9 кВтч. Ако караш по 500 км на ден и зареждаш до горе Теслата ще си прав, ама това е нереален казус. Тесла 3 е капацитет 72 кВтч, което при пробег 30-50 км е зареждане веднъж на 7-8 дни и зарядно 3,7 кВт е напълно достатъчно

Спокойно. Елементарни сметки показват, че в момента икономическата изгода от превоз с електромобилче е силно надценена. В някой случаи /зимен сезон/ метана е по изгоден. А електроенергията тепърва ще поскъпва.

През зимата вероятно е така, само че в колата всеки си носи метанова бомба. Вече 15 години карам с такава - пресметнат минимален риск, но риск. С електричка ще е по добре.

Малко ли самозапалени тесли има вече?

Нито една Тесла 3 не се запалвала. Има стари модели които са се запалвали, но около 8 пъти по рядко от бензинов автомобил. Та преди да грачиш чет и учи

"осигуряват" или "ще осигуряват" (евентуално)?

А после тия батерии чрез фотосинтеза ли ще се зареждат?Тъпа проста сметка 7 000 000 автомобила като се включат в мрежата за зареждане вечерно време ги смятам на 12 киловата всеки консумация и какво се получава? 84 000 000 киловата моментна консумация - 84 гигавата свободни мощности. Това в Европа къде го има?

Малоумна сметка. За заряд на 7 милиона автомобила за 24 часа и 50 километра пробег на ден средно са необходими 1500 МВт мощности. Заряд 12 киловата е за бърз заряд. За нощно зареждане от 8 часа е достатъчен и 1 киловат мощност. Пример: Тесла 3 има разход 18 кВтч на 100 км, но средния пробег на автомобил на ден е 50 км, т.е. 9 КВтч. Тесла 3 има батерии с капацитет 72 кВтч или колата ще се зарежда веднъж на 6-7-8 дни, т.е. реално от тези коли ще се зареждат едновременно около да кажем 2 милиона коли, някои на малка мощност, колкото да натрупат енергия за 30-50 км. Голяма част от колите могат да се зареждат и денем и на специализирани зарядни с мощност 300 кВт, които обаче ще имат буферен блок с батерии. Та да се върнем на сметките: 7 милиона автомобила по 9 кВтч на ден са 63 000 Мвтч. това е енергията добивана енергоблокове с мощност 2600 Мвт за 24 часа. В най лошия случай статистически пиковото наторване на мрежата ще е около 10 000 Мвт, ако няма инсталирани Тесла Мегапак блокове. При наличие на такива блокове пиковите производствени мощности няма да надминават 4000 Мвт.

Сметките не са ти верни. Не всеки изминава 400км та да тябва да зарежда всеки ден.