Българска технологична компания започва подготовка за изправянето ѝ срещу най-вълнуващите и иновативни стартъпи от още 25 пазара в целия свят. ENOVA H20 спечели българския финал на Chivas Venture - глобалното състезание, организирано от водещата шотландска марка уиски Chivas, което дава 1 млн. долара безвъзмездно финансиране всяка година на най-впечатляващите социални стартъпи от целия свят, които съчетават печалбата със стремежа за позитивна промяна в света.

Още снимки можете да видите тук >>>

"Радвам се, че за поредна година съм част от журито, което определя победителя в надпреварата Chivas Venture 2020. Радва ме позитивната кауза, която преследва тази надпревара, защото в световен мащаб така се подкрепя бизнес, който ще води след себе си и позитивна социална промяна в света. Така се променя целият свят", каза предприемачът Боян Бенев, който е част от журито.

Останалите членове на комисията, която определи победителя, бяха Манол Пейков - собственик на издателска къща "Жанет 45", Елена Маринова - президент и съдружник в "Мусала софт" и миналогодишните победители от LAM"ON - Анджела Иванова, Гергана Станчева и д-р Филип Ублеков.

Припомняме, че на глобалния финал в Амстердам през 2019 г. българската компания LAM"ON получи финансиране от 10 000 долара, благодарение на вота на публиката. По този начин български стартъп взе част от паричния фонд на конкурса и стана една от седемте компании, преборили се за финансиране.

Проектът предлага иновационни решения в сферата на борбата със замърсяването на водата - факт, който все още има ключово негативно влияние на редица места по света и който пряко засяга множество животински видове, включително и човека. Решението, което предлагат от ENOVA H2O, е базирано на нови биоелектрохимични сензори, способни да засекат и качествено да определят органичното замърсяване на водата около 5 000 пъти по-бързо, отколкото настоящите методи. Времето, което е необходимо на ENOVA H2O, варира между 1 и 60 секунди. Мигновените резултати и прецизното събиране на данни, мониторингът в реално време без транспортиране на проби, минималното количество вода, необходимо за проба, и интегрирането с GIS и SCADA средите - това са само част от множеството предимства на ENOVA H2O.

Какво е Chivas Venture 2020

Това е Глобалното световно състезание, което се провежда за шести пореден път, даващо 1 млн. долара безвъзмездно финансиране всяка година на най-впечатляващите социални стартъпи от целия свят, които съчетават печалбата със стремежа за позитивна промяна в света.

В България участие тази година взеха десетки стартиращи компании, организации и социални предприемачи, сред които бяха селектирани четирите, които наистина биха направили света едно по-добро място за всички нас.

Преди глобалния финал на Chivas Venture 2020 победителите от всяка участваща държава ще станат част от първоначален кръг онлайн гласуване на публиката за част от финансирането. След това на глобалния финал през месец юни финалистите ще се борят за остатъка от фонда в размер на 1 млн. долара.

Четирите проекта, които стигнаха до финала в България, са Био Стопанство Лопянко, коeто цели революция в копринената индустрия, Enova H2O, които дават иновативно решение в борбата срещу замърсяването на водата, биотехнологичната компания с продукти в сферата на опаковките Biomyc и мобилното приложение за първа медицинска помощ iHelp.

Във финала, след като проектите бяха презентирани в рамките на 90 секунди пред журито и публиката, оценителите се оттеглиха на съвещание, на което прецезираха видяното. В крайна сметка победителят бе един - ENOVA H2O.

Какво представляват проектите...

ENOVA H2O
Проектът предлага иновационни решения в сферата на борбата със замърсяването на водата - факт, който все още има ключово негативно влияние на редица места по света и който пряко засяга множество животински видове, включително и човека. Решението, което предлагат от ENOVA H2O, е базирано на нови биоелектрохимични сензори, способни да засекат и качествено да определят органичното замърсяване на водата около 5 000 пъти по-бързо, отколкото настоящите методи. Времето, което е необходимо на ENOVA H2O, варира между 1 и 60 секунди. Мигновените резултати и прецизното събиране на данни, мониторингът в реално време без транспортиране на проби, минималното количество вода, необходимо за проба, и интегрирането с GIS и SCADA средите - това са само част от множеството предимства на ENOVA H2O. Обикновена проба, която се прави в момента по стандартен начин, дава резултат за 5 дни.
Повече за проекта на: www.enova-h2o.com

Снимка: Chivas Venture 2020

"Качеството на водите и тяхното пречистване все още е съществен проблем на много места и за милиони хора по света. Макар и да не е видим в ежедневието ни, той пряко се отразява на това как живеем. Радвам се, че журито на Chivas Venture видя потенциала на ENOVA H2O и съм безкрайно щастлив за шанса, който състезанието ни предоставя - не само да премерим сили с останалата част на света, но и да обменим ценен опит в стремежа си за по-добра среда. Стискайте ни палци и за големия финал на Chivas Venture в Торонто, а ние ще дадем най-доброто от нас!", сподели Хюсеин Йеменджиев, основател на ENOVA H2O.

БИО СТОПАНСТВО ЛОПЯНКО
"Био стопанство ЛОПЯНКО" ООД е млада иновативна компания с висококвалифициран екип, развиващ проекта Агри Гая "18. Основната ѝ цел е изграждането на био рафинерия за коприна, предлагаща революционна трансформация и иновация в копринената индустрия. Тя ще допринесе и за развитието на текстилната индустрия като цяло, намалявайки значително отпечатъка върху околната среда, но и давайки възможност за иновативно повторно използване на отпадъците в това производство. Този модел има амбицията да промени изцяло динамиката на пазара на коприна, благодарение на иновативните си решения. Част от иновативния проект е и CLEVERSIFARM - вертикална автоматизирана ферма за насекоми, която позволява увеличаването на производството до 1 500 тона копринени пашкули. Този проект има огромен потенциал в създаването на нови, изцяло разградими продукти за текстилната, хранителната и козметичната индустрии, както и много други.
Компанията също така разработва и нова храна за пилета, която е абсолютно безвредна и ако се приложи масово, пилешките продукти ще бъдат чисти от антибиотици.
Повече за проекта на: www.lopyanko.eu

Снимка: Chivas Venture 2020

BIOMYC
Biomyc ООД е революционна компания, създаваща иновативни продукти в сферата на опаковките. Решена, да се бори с глобалното замърсяване, тя предлага целия цикъл услуги за всеки бизнес от консултация, през дизайн и производство, до доставка. Изцяло фокусирана в биотехнологиите и бързо възобновяемите ресурси, Biomyc дава решения, независимо дали става дума за компостиране, рециклиране, повторна употреба или преработка. В България все още рециклирането не е най-оптимизираният вариант, тъй като инфраструктурата все още се развива, така че най-добрият начин за създаване на наистина устойчив продукт е този, който може да се използва повторно или изцяло да се компостира, без нужда от специално промишлено оборудване или био добавки и високо температура. Решенията на Biomyc са еднакво успешно приложими, независимо дали става въпрос за малки бизнеси или за компании със значително производство и генериращи огромни обеми отпадъци. Компанията вече има договор с германския автомобилен концерн Даймлер за съвместна работа, като повече подробности се очакват в скоро време.
Повече за проекта на: www.biomyc.eu

Снимка: Chivas Venture 2020

iHELP
Мисията на iHELP е амбициозна, но посредством иновативните решения, напълно постижима - редуциране на коефициента на смъртност, благодарение на адекватна първа помощ в минутите преди да дойде Бърза помощ. Статистиката показва, че през 2018 г. над половината от всички смъртни случаи, причинени от инфаркт, е можело да бъдат предотвратени при по-бърза и адекватна първа помощ. Приложението iHELP цели създаването на най-голямата мрежа за взаимопомощ, като осигурява безопасност за семейството, близките и приятелите. iHELP осигурява своевременно SOS алармиране до близък човек и/или до 112, намаляване времето за спасяване на човек в нужда, достъп до медицинска помощ, календар и напомняне за прием на лекарства и други. Повече за проекта на: www.ihelp-bulgaria.com

Снимка: Chivas Venture 2020

Припомняме, че Жан-Кристоф Кутюр, председател и главен изпълнителен директор на Chivas Brothers, компанията собственик на Chivas, заяви преди време: "Стартирайки шестата година на състезанието, е изключително мотивиращо да знаем колко много предприемачи по света продължават да използват средствата на бизнеса, за да се справят с куп социални и екологични проблеми, които застрашават бъдещето ни на тази планета. Към момента финалистите от Chivas Venture са осигурили над 34 милиона литра питейна вода, рециклирали са над 1,300 тона отпадъци и са предоставили 75,000 дни образование на жени и момичета - и това са само част от множеството им постижения. Ето защо, чрез Chivas Venture, ние искаме да продължим да събираме силата на иноваторите, движени от целта да променят света към по-добро и да им помогнем да ускорят тяхното въздействие.
Днес Chivas Venture играе централна роля в плана за устойчивост и отговорност на Pernod Ricard за 2030 - амбициозен пакет от социални и екологични цели, подкрепящи целите за устойчиво развитие на ООН и насочен към четири ключови области - подхранване на територията, грижа за хората, кръгово производство и отговорна консумация".

"Участието ми в Chivas Venture беше абсолютно невероятно и промени целия ми живот - лично за мен, но и за бизнеса ми. Да видя как целия свят споделя резултата от всичките ми години усилен труд и вярата в продукта ми, беше повече от сбъдната мечта. Състезанието предостави на Xilinat и глобална платформа, и финансирането, необходимо за изцяло новия курс на захарната индустрия, което е доста сладко, нали?", шеговито сподели Миналогодишният победител, Хавиер Ларагоити, основател на мексиканския Xilinat.

Като компания Chivas вярва в бленда между амбиция и щедрост, както и в използването на успеха в името на подобряването живота на другите - кредо, което се предава от братята основатели Джеймс и Джон Чивас, споделили благата на техния успех с местната общност. Два века по-късно, финалистите на Chivas Venture продължават да споделят тези ценности, а състезанието е повлияло позитивно на повече от 2 милиона души, благодарение на сумата от 5 млн. долара, които Chivas е дарила за отговорен бизнес по целия свят.

Днес Chivas Venture играе централна роля в плана за устойчивост и отговорност на Pernod Ricard за 2030 - амбициозен пакет от социални и екологични цели, подкрепящи целите за устойчиво развитие на ООН и насочен към четири ключови области - подхранване на територията, грижа за хората, кръгово производство и отговорна консумация. Повече информация за Chivas Venture и защо блендът между печалба и справянето със социални проблеми е успешен на: Chivasventure.com.

За Chivas Venture:

Всяка година Chivas Venture отпуска безвъзмездно 1 млн. долара на най-добрите социални стартъпи от цял свят. От началото на конкурса през 2014 г. почти 10 000 социални компании кандидатстваха за възможността да получат дял от наградата. Към днешна дата конкурсът е раздал 5 млн. долара на 100 стартъпи, които са повлияли позитивно на над 2 милиона души по целия свят.

Миналата година по време на Глобалния финал в Амстердам социалният стартъп Xilinat от Мексико беше награден с най-големия дял от фонда, като основателят Javier Larragoiti получи 310,000 долара за неговия бизнес, който си е поставил за цел да промени изцяло захарната индустрия.
www.chivasventure.com

За Chivas:

Chivas вярва, че блендът винаги е по-добър - в живота и в правенето на уиски.

Вяра, наследена още от основателите му - братята Джеймс и Джон Чивас. Те са пионери в изкуството на блендирането в Шотландия през 19 век. Оттогава до днес Chivas е неразделна част от разрастването на категорията "Scotch whisky" в световен мащаб - като обединява най-доброто уиски от малц и зърно, за да създаде нещо необикновено.

Chivas приветства свят, в който обединението е по-добрата възможност и вярва в силата му - както в живота, така и в правенето на уиски. Сближавайки хората, за да бъде създадено едно по-голямо цяло - затова Chivas се гордее с факта, че е глобален партньор на Манчестър Юнайтед, най-големият футболен клуб в света. Обединяването на амбицията и щедростта, както и използването на успеха за подобряване на средата на живот, са причината, поради която Chivas Venture подкрепя различни социални инициативи с финансиране от 1 млн. долара всяка година.

Домът на Chivas Regal е в Speyside, Шотландия, а глобалният успех се дължи на усилията на повече от 100 държави, които заедно формират семейството на бранда, продавайки повече от 4,2 милиона литра всяка година. Портфолиото на Chivas Regal включва забележителните Chivas 12, Chivas Extra, Chivas XV, Chivas Mizunara, Chivas 18, Chivas Ultis, Chivas 25, Chivas Regal The Icon и ексклузивното Chivas Brothers" Blend.