Електрошок: Нов живот за германските автомобилни акции

Плановете на Volkswagen и BMW да завладеят дял от бързо нарастващия пазар на електромобили и да се съревновават с Тесла може да насочи вниманието към евтините им акции.

Обратно в новината

Коментари - Електрошок: Нов живот за германските автомобилни акции | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Нма страшно Китайците идват те ще ви купят. Тогава германци ще работят за китайци.

Хубава статия. В едно с пропагандните измислици, кой кого щял да задмине става ясно следното: - говори се за две от трите германски компании. Явно положението там никак не е розово. Не случайно бълват реклама след реклама как след 5 години ще смачкат Tesla. - Mercedes е вън от опасност с новите си китайски собственици, съдейки по съдбата на Волво, което е възродено успешно.

Те наистина ще смачкат Тесла, щото там така и не са се научили как се правят истински коли, а не просто инструменти за гъделичкане на егото. Въпросът е фундаментален - на електрокарите се хиперболизират ползите и омаловажават недостатъците, а те също имат своето място, но не са и универсално приложими. Ако се говореше за разработването на масов релсов електрифициран транспорт, за градовете електрички, а извън градовете ДВГта - разбирам и в това има много логика. Обаче - нищо подобно. Електричките щели да изместят всичко, вкл. и камионите - ха, ха. Конкуренция на камионите са влаковете, защото тяхното КПД е феноменално - работят директно на средно напрежение, а коефициентът на триене стомана в стомана и 9с порядък по-малък от този на гума в асфалт. Само че нищо подобно не се чува, хеле пък в САЩ, където ЖП мрежата е малко по-добра от тази по времето на "железния кон".

само с първото ти изречение не съм съгласен. Ето защо: 1. VW няма откъде да произведе достатъчно батерии за да постигне заявените количества коли. 2. Дори да ги купи всичките от външни фирми, няма как да докара цената на Тесла. 3. Тесла правят поне по един завод на всеки континент (в Индия се планира още един) и сами си правят батериите (или лицензират външен да им ги прави). 4. ID4 е кола от нисък клас, каквато ще е новата Тесла модел 2 (или както там я кръстят). Т.е. Модел 2 ще има 2 пъти повече пробег, вероятно ще е по-евтина, с повече ускорение и опция за FSD + собствена мрежа от зарядни станции.

мечтииии , мечтииии..... нека първо осигурят ифраструктура за зареждане на електрокарите и после да намалят цените , пък ще видим

Боже, боже! Какви измишльотини! Давате ли си въобще сметка, колко редкоземни елементи ще са необходими за тези акумулатори?!? Те и днес са скъпи, че гледай след няколко години ще струват по скъпо от златото! Боже, боже, какви наивници живеят на този свят ...

Това е най-малкият проблем. За какви безвъглеродни коли говорят тези, като електричките реално са с парен двигател на кюмюр и малко на метан. Нали Германия се е отказала от ядрената енергия, та какво ще ги зарежда тези неща? Единственото реално предимство на електрокарите е, че изнасят замърсяването извън градовете, но емисиите на СО2, СО, NOx, SОx и т.н. пак си ги има, а КПДто като се смята, трябва да се започне още от ТЕЦа, та през трансформатори, преносни мрежи, зарядни, батерии и т.н.

Напълно съм съгласен. Особенно за КПД-то, което ще бъде % от КПД-то на зареждащата станция. Но аз говоря за друго. Дори ако ли имаш огромното желание да си построиш къща, как ще го направиш ако ли нямаш тухли?! Същото е с акумулаторите - как ще ги направиш без литий и други редкоземни елементи, които са много кът в природата ...

Да кажем, че ще излязат нови технологии и ще измъдрят акумулатори с по-масови елементи. От друга страна, то пясъкът вече е кът - няма нито за бетон, нито за чипове, така че... КПДто не започва от зарядната станция, а още от турбината в ТЕЦа, щото се смята от източника на енергията. На ДВГто, горивото е самият източник, така че КПДто на двигателя е и системното КПД. На електричките източникът на енергия са въглищата, щото фотоволтаиците са майтап в общата картина на енергийната система, която реално е най-сложната машина, изграждана някога от човечеството.

Ако ще сравняваме КПД, нека включим всичко: ел. двигател: ~95% КПД, минус: < > на ДВГ: ~30%, минус: - конвертиране от AC->DC - разрежданес примеси, изпарения.. - загуби при пренос по проводниците -Раходи за превоз до бензиностанции - загуби от производството в - Извличане от суровина, добавки АЕЦ/панели/вятър/ВЕЦ (всички - добив на суровина - добив на суровини за батериите - загуби в батериите Излиза, че електричките си носят 100% от горивото 100% от времето. ДВГ не носят въздуха, който ползват като втори компонент в горивото и носят само толкова, колкото остава в резервоара. Затова и електричките са по-тежки (с около 500КГ!) И двете системи са оптимизирани за работа около 20 градуса, което ги изравнява откъм температура. Ремонтите са отделно..