Експерт: Българинът се вози като шейх - сам в колата, а се оплаква от скъпи горива

С един от най-ниските акцизи в Европа сме, няма накъде повече да се сваля, смята Атанас Тасев

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

интересно храните също поскъпнаха процентуално повече от бензина ,но никой не протестира защо закуските например са поскъпнали,таксите на в училищата,университетите,гробищата,на адвокатите и съдиите също поскъпват,местните власти си увеличават заплатите и на никой не му прави впечатление тези неща,не мога да разбера нашенската българска народопсихология!, ето сега и бакшишите таксиджии напират да вземат повече пари за услугите!

Детето ми е втори клас и го карам сутрин с автомобил в съседен квартал на училище, защото не успях да го запиша в най-близкото до дома ми училище, защото "не се класира". Училището започва в 8:00. Работат ми се намира на 13 km от дома и за да стигна, трябва да сменя 3 транспорта. Началота на работното ми време е 8:30. Дали да използвам автомобил е глезотия, а г-н "есперте"?

"Експерта", най-вероятно, го вози шофьор със служебна кола. Иначе аз съм с два транспорта, ако ползвам "гр"адския - определено ми е по-евтино да съм с колата. Като пари е същото, но нервите, висенето по спирките, смрадта в "гр"адския и постоянната дискриминация от страна на контрольорите (имам предвид, че мургавички не проверяват) - някак си ми е хубаво да си ги спестя :)

За да стигне жената до работата, да заведа детето до градината и замъкна себе си до бачкането ще ми трябват 3х1.6 +(1.6)лв билета за градския транспорт в едната посока и 1.6 + 1.6 билет в другата 6.4 лева дневно или около 210.00 лева на месец. Хипотетично, ако си закупим със съпругата ми 2 карти за всички линии ще намалим тази сума на 2 или 100 лева общи разходи за транспорт. Е няма как за 100 лева да ходиш цял месец на работа с личния си автомобил. Имаме най-евтиния градски транспорт и най-гъстата транспортна мрежа сигурно в целият свят и пак 2милиона селяни си карат 20 годишните дрънголници на "скъпото" гориво. Дано затегнат ГТП и всички отровни ламарини бъдат спрени от движение.

Корекция: 9.6 дневно

Ходя всеки ден на работа с личния си автомобил. От Люлин до Хладилника. Поне 20 минути вися в задръствания (т.е. не карам, ами чакам). Цена за месец - 90 лева. С метан съм ...

Има, ама трябва да пробваш. Е, ако караш нещо, дето гори 20/100 - да, няма стигнат - като цяло сравнението ти не е релевантно, тъй като има ужасно много условности и ако ти не можеш да се вместиш в тези пари - други могат, че и да им остане.

Абе професоре и ти си си купил дипломата като те гледам какви ги редиш ! Аман от пишман "експерти" !

Както искам така ще се возя бе охльоооо ! Къф енергиен експерт си за сефте те чувам, ама си тъп та дрънкаш !

" Цените са средноевропейски , пък акцизите са най-ниски " - Това какво говори !? Че рашките в Бургас и техните клиенти продават със супер голяма надценка . От рафинерията излиза на 1.80 - в София се продава на 2.30 . Транспорта ти е 2-3 стотинки на литър , заплати и разходи 3-4 , данъци -4 стотинки , и печалбата за собственика на обекта е около 40 стотинки на литър гориво ! И всички обекти са под франчайз на големите вериги и са собственост на все червени фамилии ! Една оборотна бензиностанция в София продава за денонощие около 30 000 -40 000 литра гориво , тоест печалбата е от порядъка на 10-15 хиляди лева дневно !

Знаете ли какво е решението? Да се слезе от колите. Всички да пътуват с обществен транспорт. Резултат : 1. Потреблението на горива рязко спада. 2. Приходите от застраховки рязко падат. 3. Всяка една фирма изведнъж не може да си върши работата, тъй като хората стигат на работа с часове по късно поради пренатоварения градски транспорт. Оттам е въпрос вероятно на дни да се направи така, че и застраховката да е поносима и горивото.

Глупости. Да не мислиш, че на тези, от които зависи да се реши проблема, им пука дали фирмите и хората могат да си вършат работата и дали ще се блъскат по градския транспорт.

Не е точно така. Мисля че въведоха, че дори да не си ползваш колата, трябва да ѝ плащаш ГО. Затова ако не платиш ГО ти я спират служебно от движение.

един ден в градския транспорт и после 1 седмица болен....... да пътува той там...

абсолютно прав е човека и аз си карам колелото като Шейх... сам самичак си се ширя на цялата седалка..... направо съм бохем....

На тези майки на деца със увреждания по вероятно е да им поникнат мустаци отколкото останалите българи да отидат заедно със тях да протестират.За това и такива експерти се гаврят открито със БЪЛГАРИНА.

Демек от както са на "светло" бензиностанциите /след 2009 г./ си покриват пропуснатите кражби с увеличаване на цената,т.е. кражбата вече не се поема от държавата,а от потребителя!

Какви са тия глупости, с "сам се вози"! Като пътуваме до работа е повече от естествено да е така. Има колеги които возят други колеги, ако живеят близко или им по път. Семейството ми не работи заедно с мен, нито пък децата ми. Аз искам да разполагам с времето си, както сметна за добре. В градския транспорт е мръсно, дами и господа управляващи.

мръсно е в главата ти само

Г- професоре,че в градския транспорт,като се возим по 100 човека един върху друг да не би да ни е по-евтино?

Добро Утро колеги шейхове. Как сте? Надявам се добре с високите заплати от 500 евро средно. Чичкото на снимката е прав в едно...АКЦИЗИТЕ. Те са едно 30-40% от цената на горивото. Най лесно е да се махнат тези акцизи и тогава вече по може да се почустваме като шейхове. Но не знам дали сте забелязали че България е само в ЕС когато опре до цената на вносни продукти, иначе е сме в третият свят когато опре до нивото на заплащането. Изход има...или като най бедната държава да нямаме определени данъци и акцизи ИЛИ някак си да си вдигнем икономиката за да потдържа по високи заплати. Най лесното е да махнат акцизи и да намалят глупости като ДДС ( а не да ми викат "Ама в Германия ДДСто е еди колко си". Чувам казвате "Ами откъде приходи в държавната хазна". Как от къде? Евро парите за асфлат вместо да потъват в джобовете на Тиквата и Ко, да идат в държавната хазна. И си представете колко гърци примерно ще се идват всекяйа събота и неделя да си купуват разни работи като бензин и други защото БГ ще стане смешно евтина за тях. Оборот ще имаме и повече кинти за търговци и сигурно за техните служители.

Не е толкова просто. България е задължена да има акциз. Хайде сега, ти шейхо, кажи колко пари изкара на твоя шеф днес? Колко ще му изкараш този месец и колко на твоя шеф му е печалбата от твоята работа? Ако си продавач в магазин, нали знаеш, че ако днес си направил 1000 лв оборот, не означава, че си му направил 1000 лв печалба? Има и други неща - ток, вода, отопление и т.н. Така че с 1000 лв заплата от 3-ма служители, трябва всеки от вас днес да направи по мининмум 50 лв, да не кажа 100 лв чиста печалба за деня. Истината е, че трябва да са доста повече. Да дадат формулата за изчисление на цената на бензина и сами ще можем да си изчислим висока ли е, ниска ли е.

Никой не е виновен, че не можеш да си управляваш ресурсите ефективно. Ако работниците не ти изкарват достатъчно проблемът е в теб защото ти ги ръководиш. Ако не можеш да избиеш затваряш - просто бизнесът ти е нерентабилен и трябва да се захванеш с друго. Ако продавачът ти излиза скъпо го уволняваш и продаваш ти - пестиш една заплата и осигуровки. Само дето тогава трябва да работиш ти вместо да висиш по барчетата и да се правиш на важен. Не визирам теб лично, тъй като не те познавам. Говорим по принцип. На запад е нормално да си година две на минус, неслучайно в Германия първата година фирмата е освободена от данък. При нас чорбаджията иска твърде често още първият месец "да се качи" на кайен. А че на този или онзи ще има да дава - амчи ко, ще имат да вземат. Така че хайде да не викаме като политиците "ма то матряла лош"!

В турско време данъкът е бил 10% /т.н.десятък/. Сега данъкът върху доходите е 10% /в някои случаи 15%/, но допълнително ни вземат за всяка покупка 20% ДДС. Така че доходът се намалява с най-малко 30%, без да засягаме въпроса за акциза. Т.е. една трета от доходите ни отиват в бюджета на страната и ЕС, където едни чичковци с дебели гуши ги преразпределят на заслужилите.

pregomi@

Много неподготвено се изказваш. Първо десятък не е равен на 10% и второ, схемата на данъчно облагане и "изчисление" тотално погрешна, а дори да си ЕООД с 10% годишен данък на дохода, % на разхода се запазва. В чий джоб и/или бюджет отиват личните ни доходи е друга тема.

Самозабравили се цървули. Най-еФтино е у нас в сравнение с Европа. Какви пари вземат в Европа ? И там пътуват по един и семейството им поддържа по 2-3 коли.

Така и не намирам задоволително обяснение защо цената се покачва преди да се поскъпне суровият петрол и не намалява,когато той поевтинее.Иначе много "експерти" се изходиха по въпроса.

С колко души да се вози за работа.

Той се вози на СЛУЖЕБНА. В катуна БГ има най-много служебни МПС.

От ето такива експерти България се превърна в най-бедната държава в Европа...

А експертите забогатяха,въпреки оскъдните си познания.

В най западащата и бедна стран в европа искме бензина да ни е евтин експертеее... Балък

Изравнете акциза с другите страни в ЕС и премахнете ограниченията за достъп до пазара на горива. Сега разликата в акциза отива в гушките на "???"(известни са и вие ги знаете), създава картел и генерира корупция. Не забравяйте и изключително ниските разходи за труд при производство и реализация. После ми обяснявайте за цените.

Щом България е държавата в Европа с най-много скъпи автомобили по пътищата (високите класове Мерцедес, Ауди, БМВ, Порше), какво го притеснява българина горивата. Ние ме най-богатата държава в Европа.

да ти го начукам на ЕКСПЕРТА

Градския транспорт отдавна е далеч по-поддържан от голяма част от трошките, които народа нарича "личен автомобил" .

Да дойде този"експерт"и да попътува с градски транспорт.От кв.Овча купел 1 до кв Красна поляна 1(Факултето)!1час не му мърда въпреки,че са 3км.

Да дойде този"експерт"и да попътува с градски транспорт.От кв.Овча купел 1 до кв Красна поляна 1(Факултето)!1час не му мърда въпреки,че са 3км.

Ако ли не искам да пътъвам сам, ще се кача на автобус ...

нивото на академичния състав е много ниско.

Защо не видите колко струва горивото в ЕС и да разберете че в България е най евтино. Цената на петрола за целия свят е една. На коя база и на какво основание да намалят цената на горивото. Акцизът в България е нисък и цената на горивото е ниска.

но протестиращите са от голямата прослойка на идиотите и не могат да разберат , че заплатите и стандарта са им ниски и това е големия проблем! Ето тук за пример да видят как Норвегия хем е производител, хем е със най скъпия бензин,но това не проблем там щото има стандарт!

Много нагли са експертите на статуквото. Все ни учат как да пестим от ток,вода,парно,сега от бензин,да вземе целия квартал в колата си,за да пестим. Пестете вие, българина няма такъв манталитет,да живее мизерно.

Ще се возя сам-да,като няма нормален градски транспорт.Изключвам метрото-блазе на който го има.Стари-пардон-рециклирани нови автобуси,мръсни,нередовни,пълни със смърдящи ,ядящи и плюещи вътре,спирки,на които не можеш да се скриеш нито от дъжд,нито от слънце-НЕ,брагодаря!И 5 лева да стане бензина-пак ще се возя!САМ!

Градския транспорт отдавна не е от раздрънкани икаруси. Айде стига с тоя мит че нямало нормален градски. Всеки ден пътувам в София. Рейсовете са редовни, топли и далеч по-чисти и здрави от тези до преди 15-20г. Заради такива специални снежинки като теб, София е задръстена. Като погледнеш на светофара 50-60 автомобила с по 1 човек вътре и ти става ясно за матеряла...

Дма ти в кой свят живееш.? От такива като теб си патим.

Живея в свят в който децата нямат градинки на които да играят, задръстванията са километричнни и въздуха убива... ти ми кажи в какъв свят живееш?

Тоя ако е експерт аз съм телегрфен стълб. Поредните глупости за ценообразуването, които доказват че черното е бяло всъщност. А това за возенето сам в кола. Ами возим се, щото ние такъв транспорта. И не ми бутайте метрото в очите че ако всички тръгнат да го ползват даже няма да могат да стигнат до перона от блъсканицата

Танасе, Тасев, утре те чакам пред входа на нашия блок в 7 часа - да ма закараш със своята кола до работата. А, забравих да спомена че комшията от 16 етаж и комшийката от 3-я също искат да ги закараш.

за Норвегия и Русия като и двете НЕ СА в ЕС, освен това точно тези си имат излишъци собствен петрол?!?

Абсолютно е прав човека. Като имаш брада (разбирай кола), ще имаш и гребенче (разбирай гориво). Безплатен обяд няма. Искате да карате западни коли, а горивото да е като през соца. Не горивата са скъпи, а заплатите ниски.

че този не експерти и дори немисликато говори. Шейховете и всички богати хора си имат шофьори ! Наш боцко е изклюението сам да си се вози ,но толкова му е акъла!

Г-н Тасев на малоумници ли ни правиш или ти самият си такъв? Не знам какъв професор си и какъв експерт но това което твърдиш е пълна глупост, или е журналистическа интерпретация. Как само като се чуе че петрола ще поскъпва цените на горивата нагоре, а като падне цената на петрола дълга процедура? защо драги ми експерте не направиш отношение залата, пенсия - и цена на горивото. Понеже си професор предполагам си добре с аритметиката, та сметни колко литра горива ще си купиш с една заплата или пенсия и колко в Германия например. Ако не знаеш какви са заплатите в Германия, вземи за база 25 евро на час. В цяла западна Европа се возят по един в кола и имат по три коли на семейство като минимум.

pregomi@

Едва ли г-н Тасев ще отговори на въпросите ти, но аз ще си позволя лукса да го направя. Цената на литър бензин А95 тази седмица в Германия - 1,60 евро (+/- 2, 3 цента в различните бензиностанции) Цената на газта - 0,63 цента Средната база възнаграждение на час - 15 евро У нас цената на горивата и заплатата е обратно пропорционална на тази в Германия, но това не е мерило за стандарт, защото дълбоко се съмнявам, че някой разумен българин ще се нагърби да си плаща и данъка, като германец (64% от брутния доход). Да, има смисъл българси гражданин да работи в Германия, но не и да става поданик на тази държава. Нека не сравняваме стандартите в Европа само по ценообразуването, защото там болшинството от населението живее "на кредит/лизинг" и % на частна собственост е несравним с нашия. Радващо е, че все още сме "в борд", иначе наистина щяхме да измрем, което е и основна цел :х

Тасев , боклук , какви шейхове бе идиот смотан! Значи нищо няма да направим мили сънародници , АКО ПРОТЕСТИТЕ НЕ СА ПРЕД ЦЕНТРАЛАТА НА ЛУКОЙЛ И ДОМОВЕТЕ НА ЕЙ ТАКИВА ЦИРЕИ!

от лукойл кво очакаваш?!? Да отменят европейските акциизи и българските данъци ?!?

Очакваме да си платят корпоративния данък.

Шейха не се вози сам, а с шофьор. АКо иска лобиста целия вход да се придвижим с един автомобил. Не е важно колко човека са вътре, а какъв е автомобила в който се возиш сам. Ако е някой пет литров двейсетгодишен трибуквен таралясник, ок, селтак си, ама ако е някоя малолитражен хечбек на 10г е ок. Даже за града още по-малки коли трябва да се купуват човек да си върши задачите с тях, вече семейните по-големи че да има за колички и прочие...... Да не говорим че лобистите, като този, но работещ за таксиметровите компании спря споделенето пътуване......

Абе то да излезнат повече хора и ще запееш друга песен, ми що не вземеш да се навреш там дето слънцето не огрява. Пеша ли да ходя на 35 километра на работа, или има постоянен транспорт, или ти ще ми вземеш децата от градина и училище навреме, или цените не се вдигат само още кокато се спомене, че се вдигат цените на петрола нали преди това са го купували на по евтиния и после те купуват напред така, че цената е ядна доста преди изобщо петрола да бъде изпомпен, после доставен, че после преработен. ДеЙ*а и платения миндил, това е начина да се регулират цените , на улицата.

Ако всеки ден трябва да пътуваш на 35км и после обратно, това са 70км на ден. За 220 работни дена в годината това са 15,400 км само за ходене на работа. Нормалните хора в подобни случаи си купуват електрическа кола. Дори и по-стара "електричка" има автономия над 150км. Ще пестиш по няколко хиляди на година.

А знаеш ли колко струва една електрическа кола? А ако човек не живее в къща или няма гараж как точно ще си я зарежда тази кола?

Е кое ние нормалното тука и колко са нормалните хора в БГ?

Абе нахалници как така бензина в Чикаго ,по точно в предградията е 1,08 лева а в София е 2,30 лева на литър при условие че транспортните разходи са много по малки а и производствените също.Хайде не обвинявайте потребителите за бруталната си наглост.

1. САЩ имат петрол, а България (ЕС) няма. 2. В Щатите данъците върху горивата са в пъти по-ниски, както и Sales Tax (подобно на ДДС тук).

Ток, газ, парно, застраховки, гориво....Ако всичко ни е скъпо проблемът в цените или в доходите е?

Кво се косите повече от 5 лева няма да стане на тая цена си варя ракия на 80 градуса с която ще си карам таралясника Хем екологично и нямат право да ми слагат акциз хем евтино :)

Тази сутрин на бензиностанцията на самообслужване на кварталния супермаркет цената на дизела беше 1.47€, колкото и на бензина Е10 (А95). В същото време, на бензиностанцията, на която има персонал, цената е с 20 цента нагоре! Имайте предвид, че Франция е с един от най-високите акцизи в ЕС! Не знам защо в България няма автоматични бензиностанции, където плащаш с карта на самата колонка и няма персонал. Някой замисля ли се колко народ трябва да бъде изхранен с цената на бензина по тези обекти?! Марешки направи някаква мегабензиностанция край Люлин в София, ама не се сети да я направи без персонал. Така може да спести още поне 10 стотинки на литър. ИКЕА, с цел да поддържа ниски цени, още преди 5 години направи каси на самообслужване в магазините си. Един "касиер" може да наглежда няколко клиента докато иначе трябва да се занимава само с един и да има опашки. Същото е и в доста вериги супермаркети - касите на самообслужване стават все повече, защото никой не иска да работи касиер за МРЗ. А и няма смисъл.

Ей ман.гал недей да лъжеш.Бензина е толкова но дизела е 1.12€.

"Мангал" може да кажеш на баща си :) Дизела във Франция беше 1.12€ преди няколко години! Акцизите ги вдигнаха още докато петрола поевтиняваше, та не се усети увеличението им. Сега като поскъпна, цените се вдигнаха. Хората тук са на друга вълна - биоетанол (Е85, който не знам защо, но в БГ не се продава) и електромобили.

Ей ман.гал недей да лъжеш.Бензина е толкова но дизела е 1.12€.

Малкия го карам на детска градина с колата за 2 минути, ако трябва с тролей е 25 минути. Хайде сега да го сметнем в двете посоки колко време ще загубя ?! Да не говорим за ужасно скъпите и според съда незаконни цени на билетите ...

С кола в София за 2 минути може да минеш не повече от километър, и то ако няма задръстване. Един километър ПЕША се изминава за 12 минути. Или не става дума за "2 минути с колата" или имаш друг проблем, човече. Движи се - по-здравословно е!

243Win

Откъде го изкопахте този "експерт" бе!?!?!?! Съветвам този тиквеник да отиде малко по-на Запад от Сърбия и да види как са нещата там. И там хората се возят сами в колите си. Да, горивото е по-скъпо от това в България, ама заплатите са Х5! Така че, да не ми говори този "експерт" за цени само, да погледне и доходите.

От къде взехте тези цени за Румъния, там дизела е около 5.80-6.00 леи, а това е около 2.50-2.56 лева. Какви са тези глупости.

Принципно българина избива комплекси и е парвеню, може да няма за дрехи и храна, но цигари, алкохол и за тенекията дава мило и родно :)

доста вярно

И телефонът е много важен, щото бегачката не винаги може да бъде паркирана пред барчето, но телефонът винаги е на масата.

Ами оправете влаковете и автобусите да не миришат на овци и кози ... или това не е ваше задължение?! Преди няколко месеца пискахе и против споделеното пътуване ... Като пумпали сте - чудите се към коя пачка с пари да се нагъзите! Аман от експерти, които много знаят, но реално нищо не могат!

ако возя някого, да му взимам за билетче ли?

Проф. Тасев от две десетилетия е говорител на енергийната мафия. Излъскан, напудрен, прави се на умен и заглавичква зрители и слушатели как цената на горива, ток, парно и всякакави енергоносители са най-ниски в България и как трябва рязко да поскъпнат, защото иначе ще настане апокалипсис. разбирасе, че трябва и да се постори АЕЦ Белене на каквато и да е цена поискана от руснаците!