"Авиацията такава, каквато я познавахме, приключи"
Кризата ще бъде особено тежка за нискотарифните компании, заяви пилот от "Авиоотряд" 28
Обратно в новинатаКоментари - "Авиацията такава, каквато я познавахме, приключи" | Бизнес.dir.bg
Коментари
Данчо , а ти на какво летиш сега ? Уиз еър те изгониха като мръсно коте , а сега вместо да пишеш книжки даваш интервюта . Колкото струва книгата ти толкова си и ти пилот. Смешен си , добре че си намерил връзки да седиш в АО28 подчертвам да седиш не да летиш и да взимаш пари.
С цялото ми уважение към пилотите но мисля, че е по-добре да си карат самолетите, а не да взимат работата на маркетинговите специалисти и търговците в авиокомпаниите. За това са необходими други умения и друг професионален опит. Да не се сърди колегата Колев, но на негово място бих се въздържал от такива прогнози.
E то се стигна до абсурди миналото лято . Райън ер продаваше билети за по 10-20 евро Рим-Париж. Билетите станаха по-евтини от нощувките в хотелите и с гаджето от Италия си правехме срещи в уикендите в която столица хотелите бяха най-евтини. Това континентално е...не свърши. Ще трябва до го правим като хотелиерите - ден година храни.
Пилот от отряд 28 е последния човек, който има квалификация да прави такива анализи. Въздушният транспорт като всяко нещо и явление се подчинява на законите на махалото. След максимално отклонение в едната посоока следва отклонение с почти същата амплитуда в обратна посока. Т.е.след корона вируса въздушният транспорт ще възстанови без остатък параметрите си. Но.....има едно обаче-много компании , може би и отряд 28 няма да ги има за сметка на други, които не ползуват държавни протекции, нямат раздути щатове за нищоправещи мамини синчета и калинки и имат железни икономически разчети. Апропо, изпълнителният директор на отряд 28 е карикатурният генерал ,завършил ВИФ физкултурник Коджейков. Наистина, ако кризата продължи новата реалност ще издуха такива субекти от този бизнес като ураган пръдня
Пилотите не бачкат от лоша логистика. В момента има голяма нужда от смяна на екипажи на корабите. На едните им е изтекло времето за престой на кораба и се чудят как да се върнат други ги чакат на корабите обаче няма как да стигнат. Просто трябва някой да се сети да направи един сайт и да се видят нуждите кой от кой кораб слиза и къде иска да отиде и кой на кой кораб от къде се качва. После превръщат самолетите в маршрутно такси и готово. А те ко правят сега разчитат на старите туристически дестинации, а там пътници няма защото няма пари за гевезелъци.
Екипажите не пътуват поради държавна регулация, а не поради липса на полети. Филипинците, които са огромна част от екипажния състав не могат да се приберат във Филипините, защото карантинните лагери, престоя в които е задължителен при влизане в страната, са препълнени. Руски екипажи се прибират нелегално през границата с Беларус. А за БГ, с риск да си навлека всеобщата "любов" на морските хора, с които както е ясно съм свързана, бих казала - България е далеч по-гостоприемна към вас, въпреки, че упорито отказвате да си плащате данъците.
Фалирай и закривай - БЪлгария 97 да се вземе за еталон и да се приложи навсякъде - толкова е лесно - заплати по 5 долара и всичко се нарязвзва за скрап всички дръжави, компании, корпорации дори банките...
SAMO NE ZNAM DO KOGA SHTE TURPIAt POMIARITE KATO TEB,SHTI EBA MAIKATA I BOKLUKA,che ne chistish osranata spalnia na TULUPA borisOFF
Няма да те обиждам защото си се обидил сам с прякора си, мети си лайната там в канализацията за 5 долара и не се обаждай с толкова глупави мнения. Какво икономическо предложение подкрепяш, че държавата трябва да налее милиарди на авиокомпаниите ли, изкажи го без обиди и си включвай главата преди да пишеш...LAYNAR
Да, ще се промени авиоиндустрията - всички авиопревозвачи ще станат нискотарифни и всяка услуга ще се плаща отделно. Това е моята прогноза, нищо, че не съм от авиоотряд. Прогнозата ми е също, че ще има много разочаровани пътници, защото няма да са дочели дребния шрифт (кой обича да чете? Да не засягаме функционалната неграмотност, тоест разбира ли четящият това, което е прочел).
тази авио и дустрия да мисли какво може да направи за климатичната си система, за да спре вентилирането за заразен въздух в целия самолет, както и наблъсканите една в друга седалки. Там най често няма еъздух, камо ли чист въздух. Ако успеят да спрат сеенето на зарази, могат да мислят и за качване на цените. В противен случай човек се качва в развъдник на болести.
Един А320 струва 120 млн. / не лева/. Разчетен е да вози пътници 20 години или 6 млн на година за да се изплати без печалба. Има още за такси прелитане, кацане, обслужване , резервни части, заплати на персонал ( не само пилоти и стюардеси) гориво и застраховки. Застраховките са на годишна база и ако самолета направи само един полет този полет трябва да плати тези пари ( да кажем 150 Хил на година). Т.е. Ако намалеят полетите цената расте. И се смята на 70% затоварване. Отделно има пътнически такси по летищата такса сигурност, която не е включена в цената на билета на виокомпанията. Така че смятайте. Никой няма да работи на загуба въпреки пазарната логика. Големите компани могат за определено време да направят дъмпинг на отделна линия за да вземат пазара, плащайки от печалбата от други линии. Както направи Бритиш когато България еър отвори отново Лондон. А ако пасеш овце на село действително е лесно да кажеш закривайте.
Аууу....откъде го изкопахте тоя писател бе?! За съжаление по принцип е прав. Но....не съвсем! Американските авиокомпании не смятат за целесъобразно да да се съобразяват с препоръките за социалната дистанция в самолета. Т.е те ще си използват пълния капацитет. Така че предричанията за мрачно бъдеще са малко паникьорски.....като носенето на парцали по носовете....
Авиокомпанните тотално обнагляха в последните години. Цените на билетите непрекъснато се покачваха, въпреки че цената на петрола се срина спрямо 2009 години, след шистовата революция. А в едно не толкова далечно време даже в САЩ бяха стигнали дотам да си крадат бензина от резервоарите. Е, тогава се летеше по-евтино и все още се раздаваше храна в самолета ! Сега всичко е платено, а за капак измислиха и тарифи за пътуване без багаж и доплащане за всичко. След това почнаха да лъжат по интернет с цените на билетите. Пускат ти една цена, карат те да си попълниш всички данни и като натиснеш накрая бутона за поръчване, ти излиза грешка, ама преднамерена грешка, защото това се повтаря непрекъснато всеки ден. Целта е да звъннеш по телефона, където да ти продадат билет на по-висока цена. Това съм го изпитал лично на официалния сайт на КЛМ - една от най-големите авиокомпании в Европа. Е ако си мислят, че като вдигнат цените двойно ще я прокопсат, много грешат ! Просто летенето ще престане да бъде за масите както досега, а ще остане само за бизнесмени. И без това се чудеха как да пробутат тарифа първа класа в самолета. Е вече целият самолет ще се води първи класа и ще стои празен.
либерастията, такава, каквато я налагахте със сила - приключи, сороско-меркелски психопати!!!!
Съчинената пандемия съсипа авиацията, това е факт! Явно силните са в правенето на маски и дезинфектант! И вие масово избрахте, носейки лигавник и мажейки се с всевъзможни боклуци, този бизнес да процъфти! РЕСПЕКТ към всички пилоти, стюардеси и хора, които са част от това семейство!
В тази, уж наша, БНТелевизия нещо не са в час нито водещи, нито редактори, нито генерални... Вървяха непрекъснато надписи: -"АВИОИНДУСТРИЯТА" в криза... Този, попаднал случайно на това място, Георги Любенов,има ли си хал хабер от ИНДУСТРИЯ? Сектора ИНДУСТРИЯ на ИКОНОМИКАТА е ПРОИЗВОДСТВО на изделия - прибори, апарати, инструменти, самолети, автомобили, вагони, автобуси, машини идр. и др. И с тези, вече ПРОИЗВЕДЕНИ самолети, вагони, автобуси, автомобили се извършват УСЛУГИ. И това, за което си говориха тия, двамата, са УСЛУГИ от сферата на УСЛУГИ със самолети. Този Георги Любенов, пък и много други журналя, е добре да прекрачат прага на един завод и да видят с очите си, що е то ИНДУСТРИЯ. Защото това, което говориха е фалшива новина.
либерастията, такава, каквато я налагахте със сила - приключи, сороско-меркелски психопати!!!!
Тоя авиопилот кога се превърна в експерт-икономист, който знае накъде ще е наклонът на оная работа? Да не е поредния, който се готви да влезе в политиката и дрънка врели-некипели??? Та той дори не е служител на някоя авиокомпания, било то ниско или високо-тарифна!!! И стига с това - нищо вече няма да е същото! Това не е нито първата, нито последната епидемия и като гледам, освен наглите ресторантьори и хотеладжии, които се чудят как да си докарат достатъчно средства за новата си кола, и предлагат всякакви гнусотии - досега съм ходим в 2 ресторанта, в единия ядох претоплена храна на тройна цена, а в другия приборите и чашите бяха баси омазаните и мръзните, не виждам нищо да се променя, освен че някои хора носят маски, което евентуално ще свърши.
Селянин, защо не си стоиш на село при свинете бре Толуп кво праиш тука и кви ги пишеш ходил на 2 ресторанта ??? Да е*ва твойта мама проста !! Хората му пишат за полети самолети той за едене мисли Главанака!!;))
По пазарната логика - Цените трябва да паднат .
но пилотът Колев, не е икономист. По-добре да си лъска самолета, щом не може да го вдига. Ако цените се вдигнат - ще се появят на пазара нови компании, но Колев откъде да знае логиката. Лъскай, Колев, лъскай!
Бас хващам, че двамцата сте завършили унсс. Хахаха. По пазарната логика цените трябвало да паднат. Това е авиобизнес, това не е да береш домати, че да паднат цените. Хората пак ще пътуват, но по бизнес, а не защото е решил да си направи уикенд в Италия. Чух че много евтини щели да бъдат билетите на първети космически туристи за да не се появяват на пазара нови компании. Хахахахахаааа
Две неща на човешкият гений винаги ме възхищават - самолетите и небостъргачите. Изкачил съм десетте най - високи небъстъргачи в света. Преди осем години ходих в Дубай специално заради "Иглата". И всичко това ми се е случило благодарение на авиацията и на безпогрешните пилоти, чиято професия е една от най - великите! Много ми се иска да вярвам, че скоро пак ще мога да ....вдишна прекрасната тръпка от полета! Благодаря на всички пилоти, стюардеси, и целият обслужващ персонал по летищата. Млагодарение на вас стават възможни всякакви мечти и срещи с любими хора!
Едно време летенето със самолет е било като возене с круизен кораб - малко по-скъпичко за обикновенния човек и използването на самолет предимно за бизнес и удоволствие (скъпо).
Чета ви мненията и не разбирам радостната злоба, с която гледате на нещастието на хората, които няма да могат да изхранват семействата си. Става въпрос за пилоти,стюардеси, наземен персонал , инжинери при производителите и за ремонтите, кетъринг и т.н. и т.н Това са хора , семейства, деца които ще останат без препитание. Да не говорим за факта, че те самите вече излизат от кръга на потребителите и ням да имат какво да харчат в магазина, при фризьора, в хотела или ресторанта / те от своя страна ще харчат по малко за касови апарати, реклама, продукти, консумативи. Обществото е взаимосвързано и ако това се сбъдне ще удари всички браншове. В момента гледате
Въпрос на приспособяване. Най-добрите ще останат. Хрантутниците не. Хубавото в цялата ситуация е, че ще се повиши много конкуренцията и съответно качеството. Ще паднат по същата причина и цените на услугите.
Крайно време беше, че се самозабрави паплачта. Летене напред-назад за пиянски уикенди, бай мангал до Европа и обратно да точи социалните системи и в САЩ от едното крайбрежие до другото за измислени срещи и за трупане на frequent miles - стига толкова. Колко гориво се издумка самоцелно... Крайно време е летенето отново да стане скъпо и ексклузивно. За Европа нискотарифните самолети бяха го обърнали на конски вагони, пълни с цигани. Не Wizz air, ами Gypsy air.
Голям инсинуация, световна манипулаця. Дали някога ще се разбере истината за тази "менте-пандемия"? Дали сценаристите й и режисьорите й ще станат някога известни?
Каква манипулация човек? Гледам сега репортаж от Иран от Русия от САЩ......едно и също навсякъде. Хайде да беше само тук или само Европа или дори Европа и Русия...... Ми не цял свят е така. Единствено можем на китайците малко да се сърдиш, пе късно решиха да я борят. Явно заразата върви от октомври или дори септември. А китай си признаха на Коледа, когато вече е била и в Европа......
В "Авиоотряд" 28 ли са маркетинговите специалисти ?!? Или щото е човек на ББ, значи знае всичко като шефа си ?!?
Точно това се чудя и аз. Пилот ли дава мнение, или икономист?
Капитализъм и пазарна икономика, фалираш и си търсиш друга работа. Спрете да лобирате и да точите от държавите пари за високите си заплати и огромни дивиденти. Един пилот взима за 5 години, колкото аз за 50, само дето мен никой не ме пита как съм и никой не ми е дал 1 лев помощ.
ДА БЕ ДЪРЖАВНОТО ПИЛОТЧЕ КАЗА ЧЕ САМО БОЙКО ШЕ ЛЕТИ И САМО АВИООТРЯДА И ХОРАТА НИКОГА ПОВЕЧЕ НЯМА ДА ХОДЯТ НА ТУРИЗЪМ САМО БАЧКАНЕ ЯДЕНЕ СПАНЕ
Най-после нещо положително! Със автомобил ще е по весело отколкото със самолет. Отпуските ще станат по дълги за работещите във чужбина,а сменните екипажи на кораби ще се сменят само със местни моряци по местата където се намират.
С дигане на цените единствено ще им намалеят още повече клиентите. Тия бизнеси така и не разбраха, че просто вече няма място за всички. Същото и важи за ресторанти, хотели и т.н. Като намалеят двойно пак ще са пълни.
90% от гражданските ни пилоти да са без работа.