Български стоки, сред които вина, етерични масла и млечни продукти, са с изключителен потенциал да бъдат изнасяни за южнокорейския пазар. Това стана известно на среща на министъра на икономиката Емил Караниколов, който е на работно посещение в Сеул, с председателя на Корейската асоциация на компаниите вносители (КOIMA) Хон Кван-хи, съобщи пресцентърът на МИ.

Корейската асоциация на компаниите вносители е организация, в която членуват над 8000 южнокорейски бизнес компании вносители. Създадена е през 1970 година. Това е единствената бизнес организация в Република Корея, която има за цел да подпомага вноса от чужбина и играе много важна роля в насърчаването на търговията на страната.

При разговорите от организацията са проявили интерес и към други висококачествени български продукти, които да бъдат пуснати на южнокорейския пазар.

"През 2018 година българският износ за (Южна) Корея надхвърли 106 милиона щатски долара. Разчитаме на прояви като бизнес форуми и на активност от страна на бизнеса от двете страни за увеличаване на търговския обмен и за създаване на контакти с цел реализиране на съвместни проекти", посочва министър Караниколов, цитиран в прессъобщението.

На срещите си с представителите на корейския бизнес икономическият ни министър е изтъкнал и предимствата на страната ни като атрактивна дестинация за инвестиции. По думите му правителството е в непрекъснат, активен диалог и партньорство с бизнеса за реализирането на последователна външноикономическа политика, целяща разширяване на пазарното присъствие, подобряване на условията за достъп до чужди пазари и привличане на чуждестранни инвестиции. "Подкрепяме експортно ориентирани сектори с висока добавена стойност и висок потенциал за внедряване на иновации в производството", допълва той.

При официалната си визита Караниколов се е срещнал и със заместник-министъра на търговията, индустрията и енергетиката на Южна Корея Ким Йон-рае. Пред него икономическият министър е подчертал, че Република Корея е приоритетен икономически партньор в Азия и усилията ни са насочени към насърчаване на двустранното сътрудничество и засилване на икономическите връзки между двете страни.

Южнокорейският заместник-министър на търговията е изтъкнал, че акцентирането върху развойна дейност и сектори за високи технологии е ниша, която ще даде цялостен облик на България като страна, залагаща на технологиите и дейности, носещи висока добавена стойност.