Германската федерална служба за борба с картелите обяви днес, че е започнала процедури срещу американската компания за онлайн плащания "ПейПал" (PayPal) по подозрения за възпрепятстване на конкуренцията и ограничаване на конкурентното ценообразуване, предаде ДПА.

Причината за този ход са условията за ползване на "ПейПал" за премиум плащания и начинът, по който това се представя, съобщи службата с централа в Бон.

"Тези клаузи могат да ограничат конкуренцията и да нарушат забраната за злоупотреби", каза председателят на антикартелната служба Андреас Мунд.

На потребителите може да се наложи да плащат индиректно по-високи цени за услугата чрез по-високи цени за продукти, каза той. Службата ще разследва пазарната мощ на "ПейПал" и степента, до която онлайн търговците разчитат на платежната услуга.

По-конкретно ведомството твърди, че "ПейПал" забранява на търговците да предлагат стоките и услугите си на по-ниски цени за клиентите, които използват по-евтина от "ПейПал" платежна услуга.

Освен това им е забранено да показват предпочитание за платежна услуга, различна от тази, предлагана от "ПейПал", и да улесняват използването й от клиентите.

"Ако търговците са възпрепятствани да вземат предвид различните разходи при различни методи за плащане или съответните бонуси и отстъпки, то тогава други и нови методи за плащания не могат да се сравнят с конкуренцията по цена и качество или изобщо няма да са на пазара", заяви Мунд.

Има значителни разлики в таксите за услуги за онлайн плащания в Германия, като търговците пренасят тежестта върху потребителите. "ПейПал" е не само водещият доставчик в сектора в Германия, но и един от най-скъпите.