Но ще бъдат намалени критериите за стратегически инвеститори в сравнение с тези, поискани от министъра на транспорта в частта, съобщи изпълнителният директор на Агенцията за приватизация Емил Караниколов в интервю за "Капитал дейли". Според това писмо се изискват  500 млн. евро оборот за последните три години, а шефът на АП допусна, че намалението ще е в пъти.
Приватизацията на Товарни превози е част от плановете на правителството да раздвижи раздържавяването с цел покриване на бюджетни нужди. Реалистичните очаквания са за цена около 200 млн. лв., съобщи преди време председателят на Съвета на директорите в "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.
В интервюто Караниколов коментира и сделките за миноритарни дялове от ЕРП: "Надявам се, че може би до две седмици ще имаме готовност за внасяне на проспектите на дружествата на CEZ в Комисията за финансов надзор. При E.ON графикът е за края на май, когато се очаква чешката Energo pro да придобие мажоритарния пакет", каза той.
Шефът на АП очаква за всяко от двете дружества поне 90 млн. лева, колкото бе платено за EVN, а за CEZ - дори повече.
Възможно е също да бъдат намалени критериите за потенциални инвеститори при приватизацията та "Техноекспортстрой", която пропадна.
Караниколов обясни, че от разговорите с евентуални кандидати е станало ясно, че те чакат цена около 45 млн. лв. ("но това няма как да се случи"), вместо обявените 68 млн. лв.